Aquò d'Aqui


L'Union Européenne à l'épreuve de la Catalogne

Ni les Etats Européens ni l'Union Européenne ne disent fermement à l'Espagne qu'elle criminalise l'opinion démocratique. Que l'UE donne de la voix et défende ses valeurs face à un de ses membres, ou qu'elle admette qu'elle a perdu tout crédit politique.

Les lourdes peines que les juges espagnols ont infligé aux élus du Parlement Catalan et aux présidents d’Omnium Cultural et de l’Assemblée Nationale Catalane ne correspondent à aucun crime. Organiser un référendum pour l’autodétermination, poussé par la population elle-même et auquel se rendent près de trois millions de citoyens, soit une majorité d’électeurs, ne peut être un délit, mais une action qui honore les démocrates qui l’ont permise.

L'Union Européenne à l'épreuve de la Catalogne










            partager partager

Un estiu de calorassa mai pas forçadament de secaressa


Entendons nous, la sécheresse n’est pas la canicule. L’une est déjà là, l’autre est prévisible, sinon prévue. Explications à travers une archive de 2004, revue et actualisée.



Un estiu de calorassa mai pas forçadament de secaressa
2019 sembla d’autreis annadas per la secaressa segon l’estatisdica regionala de MétéoFrance : « pluejas anormalas d’ivern, e ren puei lei mes d’après». La situacien es pas bòna, pòt bèn plòure ara, lei reversadas de printemps avenan pas, d’una que plòu gaire, de l’autra que l’esvaporacion vegetala embeu l’aiga. » Causa que sabián nòstreis ancians que disián : Jamai plueja de printemps, passa per marrit temps.
 
Mai d'ara endavant que plòugue o non « l’estiu serà caud, e la plueja servirà de ren ». v’es dich ! 
 
Una referència :  2004. Aquel an i aguèt mai de cent jorns sensa plueja druda . As Ais, per exemple, la manca d’aiga es de 200 mm a respèct d’una annada normala. Pasmens, l’i aguèt cent mm de mai que l’an 89, un dei mai eissuchs .
 
Una cauva es la secaressa, una autra la calorassa . Per definir aquela, fau premier un gròs caud e segond que rèste de temps. 37° tres jorns de temps es de calorassa, pron per cantar lei litanias de Sant Aigós que sa varianta modèrna es de publicar lo nivèu l’alerta. E comprendretz bèn que de nivèus d’alerta n’i a de diferents d’un despartament a l’autra, d’abòrd qu’a Lille es mens costumier lo caud que non pas a Niça.

Preveire l'una, s'imaginar l'autra

photo MN
photo MN
« Se pòt preveire la toforassa , de sèt a dètz jorns a l’avança, ambé de modèles previsionaus d’ara que se n’es provist MétéoFrance, nos apren encara una meteorologa provençala. Mai avís! son de modèles fòrça tecnics, de marrit emplegar per lo public. E tant pieg per lei trusts fabregadors de sodas, que voudrián bèn preveire sa produccien per cas que lei gents badan de set. »
 
Per clavar, la dòna de la meteò apondriá, d’aquesta passa, que « sabèm pas se l’i aurà una calorassa longassa en 2019, mai çò qu’es segur, es que au sègle XXI la temperatura mejana aumentarà de 2 a 5°, segon que l’efèct de serra serà ò non entraversat. »
 
Siam mau. Totei a vòstrei ventilators, am’una botelha d’aiga congelada davant !

Mercredi 26 Juin 2019
Renat Mine




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Aquò d'Aquí d'octobre arrive
Dison que...

Tarabast

Les affrontements entre policiers et manifestants en Catalogne sont nommés par les médias par l’équivalent de “chahut”. Mais derrière un mot c'est un monde complexe qui se dévoile...

A l’ora que s’acaran policiers e manifestants catalans, que s’acarnan lei governants espanhòus a afèblir lei drets d’aqueu país qu’a votat lo 17 d’octòbre de 2017 per son independència, la paraula que s’impausa pertot, dins lei medias dau Principat, es “Aldarulls”.

Tarabast


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.