Aquò d'Aqui


La Langue d’Oc
dans le parler d’aujourd’hui

Connaissez-vous la signification de cette expression ?


Et patin coufin * :

A - n'oublie pas tes patins ni ton couffin
B - etcetera
C - coucou je suis là (expression enfantine)


Répondre


Qu'es aquò, qu'es aquò ? (9)

Les devinettes d'Andrieu Lagarda, en languedocien, sont un modèle de finesse.Vous essayez de trouver... et vous nous écrivez la réponse.


Vaquí la devinalha dau jorn

Qu'es aquò, qu'es aquò ? (9)
Lo cap au solèu
e los pès dins l'aiga.


Qu'es aquò ?



 














            partager partager

Lo ministre espanhòu deis Afaires Exteriors bloca la 5G per nacionalisme.


MADRID - BARCELONA - TOULOUSE. Josèp Borrell fait ce qu'il peut pour empêcher que la Catalogne signe avec Toulouse un accord pour un "couloir méditerranéen de la 5G"



Un ministre prêt à bloquer les projets économiques de la Catalogne pour raisons idéologiques (photo UE DR)
Un ministre prêt à bloquer les projets économiques de la Catalogne pour raisons idéologiques (photo UE DR)

Encara ministre deis Afaires Exterior Espanhòu, Josèp Borrell assaja de blocar un projèct engatjat entre Catalonha e Region Occitanie. S’agis per lei doas entitats de passar un acòrdi per un “corredor mediterràni de la 5G”.

 

Per la votz de son segretari José María Muriel Palomina, lo ministre a fa conéisser au conselhier catalan dei Politicas digitalas, que lo projèct podiá pas èstre aqueu d’una “nacion” mai d’una “region”, e qu’una “region” aviá ges de competència per ne’n discutir am’una entitat forastièra .

 

Una briga tròp tard per Monsur Muriel Palomina, qu’a desvelat qu’anirà a Bucarest en companhia de son omologa de la Region Occitanie per signar l’acòrd de subvencions europencas pròches dei nòu (9) millions d’€uròs per menar lo projèct.

 

Segon Muriel Palomina, Borrell auriá adonc telefonat a la Comission Europenca per assajar de blocar l’acòrd. “Encara una obsession de Borrell !” a comentat l’elegit catalan.

 

Ex president dau Parlament Europenc, en 2004,Josèp Borrell podriá èstre lo prochan capolier de la politica forastièra de l’Union Europenca, se lo Parlament l’i elegisse bèn lèu . S’es fa aremarcat mai que d’un còp per de declaracions d’òdi ais independentistas catalans, o encara per son biais de pensar la conquista american de l’Oest : “qu’a pas mai tuat que tres o quatre Indians”.


C
omentàri dau nòu president de la cambra de comerç catalana, Joan Canadell, considerat coma independentista : “vèsi aquela decision coma un nòu fren au desvelopament de Catalonha”.

 

Lo project de 5G podriá favorisar lei transpòrts de tota mena entre lei doas entitats de Catalonha e Occitanie, e s’inscriure dins un ensems mai larg au nivèu mediterranenc.

La 5G que planifica l’Union Europenca, per milhorar la conectica dau malhum mobile.


Mercredi 18 Septembre 2019
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche



Votre numéro d'été invite à respirer
Dison que...

L'autre pandémie...à perpétuité ?

L'air pollué tue plus surement et plus massivement que la covid 19. Or, cette dernière, en forçant à la cessation d'activités, a révélé les responsables des pollutions les plus prégnantes sinon les plus connues.

L'autre pandémie...à perpétuité ?

Avec près de trente mille morts, la crise de la covid 19, dont on n’ose encore parler au passé, a marqué le premier trimestre de 2020. Elle nous a paru à juste titre terrible. Ces morts sont dues en fait aux affections respirtatoires qui souvent suivaient l’infection virale. Or, il nous faut remettre, toute traumatisante qu’elle soit, cette maladie planétaire dans un contexte plus large.

 

Entre trois et quatr millions de personnes décèdent chaque année d’affections respiratoires dans le monde. La bronchopneumopathie chronique obstructive, autrement dit la bronchite chronique, est un fléau.

 

Et pour partie ce que nous respirons au quotidien aggrave tous les symptômes. Encore ne sait-on pas tout, loin de là, sur  l'air qui est sensé nous faire vivre.



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.