Aquò d'Aqui

Quelques proverbes de Novembre

Relatifs au mois de novembre, ils nous parlent d'un temps d'avant le réchauffement climatique, d'évidence...

Òme de novembre es de bòna fusta
femna de novembre laissa que tabusta


(homme né en novembre sera de bon bois
femme née en novembre sera suractive)

in De qué farà aquel temps ?
(Petit précis de météorologie populaire occitane)
Pierre Mazodier - Marpoc

Per San Martin,
Boucho toun vin
Mette toun chàu dedin.


(Pour Saint Martin
bouche ton vin
et enferme ton chou)

in  Proverbes et dictons des Hautes-Alpes et de l'Ubaye 
éditions du Roc












            partager partager

Lo ministre espanhòu deis Afaires Exteriors bloca la 5G per nacionalisme.


MADRID - BARCELONA - TOULOUSE. Josèp Borrell fait ce qu'il peut pour empêcher que la Catalogne signe avec Toulouse un accord pour un "couloir méditerranéen de la 5G"



Un ministre prêt à bloquer les projets économiques de la Catalogne pour raisons idéologiques (photo UE DR)
Un ministre prêt à bloquer les projets économiques de la Catalogne pour raisons idéologiques (photo UE DR)

Encara ministre deis Afaires Exterior Espanhòu, Josèp Borrell assaja de blocar un projèct engatjat entre Catalonha e Region Occitanie. S’agis per lei doas entitats de passar un acòrdi per un “corredor mediterràni de la 5G”.

 

Per la votz de son segretari José María Muriel Palomina, lo ministre a fa conéisser au conselhier catalan dei Politicas digitalas, que lo projèct podiá pas èstre aqueu d’una “nacion” mai d’una “region”, e qu’una “region” aviá ges de competència per ne’n discutir am’una entitat forastièra .

 

Una briga tròp tard per Monsur Muriel Palomina, qu’a desvelat qu’anirà a Bucarest en companhia de son omologa de la Region Occitanie per signar l’acòrd de subvencions europencas pròches dei nòu (9) millions d’€uròs per menar lo projèct.

 

Segon Muriel Palomina, Borrell auriá adonc telefonat a la Comission Europenca per assajar de blocar l’acòrd. “Encara una obsession de Borrell !” a comentat l’elegit catalan.

 

Ex president dau Parlament Europenc, en 2004,Josèp Borrell podriá èstre lo prochan capolier de la politica forastièra de l’Union Europenca, se lo Parlament l’i elegisse bèn lèu . S’es fa aremarcat mai que d’un còp per de declaracions d’òdi ais independentistas catalans, o encara per son biais de pensar la conquista american de l’Oest : “qu’a pas mai tuat que tres o quatre Indians”.


C
omentàri dau nòu president de la cambra de comerç catalana, Joan Canadell, considerat coma independentista : “vèsi aquela decision coma un nòu fren au desvelopament de Catalonha”.

 

Lo project de 5G podriá favorisar lei transpòrts de tota mena entre lei doas entitats de Catalonha e Occitanie, e s’inscriure dins un ensems mai larg au nivèu mediterranenc.

La 5G que planifica l’Union Europenca, per milhorar la conectica dau malhum mobile.


Mercredi 18 Septembre 2019
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dans Aquò d'Aquí de novembre
Dison que...

L'Etat protège toujours aussi peu mais impose toujours autant

L'autorité de l'Etat s'exerce depuis Paris et impose ses décisions à tous. Pour nous éviter le retour de la pandémie peut-être sont elles justifiées. Mais la méthode elle est injustifiable. Il est grand temps que nos élus prennent le pouvoir que le mépris jacobin leur dénie.

Voici donc le retour des restrictions majeures : sur le territoire de la métropole d'Aix-Marseille, les bars et restaurants ferment. En fait les lieux de rencontre, où l'épidémie peut circuler, mais aussi les idées et une certaine idée du bonheur.

Et peut-être fallait-il en passer par là. Mais qu'en décide une conversation téléphonique entre un ministre siégeant à l'ombre de la Tour Eiffel et son préfet, certainement pas habitué de la vie sociale méditerranéenne, cela interroge.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.