Flambèu catalan

Les élections catalanes du 21 décembre ont à nouveau montré que la moitié de la population souhaite la République et le divorce avec l'Espagne. Elles signent la déroute de la catastrophique gestion de crise du pouvoir espagnol. Elles interrogent enfin tous les Européens sur la qualité de leurs propres démocraties.

Adonc vaquí l’ora dei resultats. E de se dire : « tot aquò per aquò !? ».






            partager partager

Lei marchandisas dau Pòrt de Marselha passaràn mai per ralh


Quarante-cinq conteneurs en provenance du Port de Marselha passeront chaque jour de la route au rail, vers Lille. Théoriquement ce sont 83 000 tonnes de CO2 qui n'entreront plus dans l'atmosphère.



Report modal et effacement de gaz à effet de serre (photo Stef DR)
Report modal et effacement de gaz à effet de serre (photo Stef DR)
Una rega quotidiana entre Lille e Marselha per lei marchandisas que vènon en trin per lo Pòrt de Marselha-Fòs serà – enfin – dubèrta en decembre venènt pèr l’operator ferroviari T3M. Devriá transportar l’equivalent de 45 conteneires maritims chasque jorn entre lei doas ciutats, passant per Avinhon per l’i despachar de produchs.
          
Partent de la gara marselhesa dau Canet, arribarà a Lille sege oras après. « Lo trin baissarà leis emissiens de C02 de 85% (mens 83000 tonas l’an) e la consomacien energetica de 57% rapòrt a la rota » que ditz Joan-Claudi Brunier, lo president de T3M.
 
Aqueu auriá ben entamenat son projèct tre lo començament de 2016 mai li faliá dispausar de 850 m en linha per agençar sei cais au Pòrt de Marselha. E la SNCF a pas poscut li durbir un corredor ferroviari de tota l’annada per faire passar sei trins. Finalament serà possible per de trins que circularàn de nuech.
 
Lo Pòrt de Marselha cèrca de desvelopar lo repòrt modau dau transpòrt de sei marchandisas, qu’a aumentat de 29% despuei 2013, mitat-mitat entre ralh e Ròse. Mai 82% passan encara per la rota.

Mercredi 23 Novembre 2016
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d'Aquí 302 chasse le sanglier !
Dison que...

"L’independencia de Catalonha mi fa pas pantalhar"

Gilbert Combe anime l'atelier de théâtre de l'Institut d'Estudis Occitans des Alpes-Maritimes. Il nous a adressé cette prise de position en décembre.

Quand leis Angles votèran per si desseparar d’Europa mi sentiguèri, coma dire, pas flame : un pauc malurós, un pauc deçauput, un pauc en colèra contra aquelei qu’avián causit  de virar l’esquina a la familha europenca e tot aquò tanben per leis anglés maluros, que volián restar  mé nosautrei. 


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.