Aquò d'Aqui

Journée historique pour les langues régionales

La loi dite Molac donnera des droits à l'enseignement des langues minoritaires en France, enfin ! ça ne s'est pas fait tout seul.

Bien des lecteurs d'Aquò d'Aquí ont été surpris, le 8 avril, du vote écrasant des députés en faveur de la loi de Protection des langues régionales, avancées par le groupe parlementaire Libertés et Territoires. Pourtant une observation un peu fine des évènements qui ont conduits à cette issue aurait rassurée plus d'un.

















            partager partager

La Ciéuta : l’incèndi devouro 3000 coustume istouri


LA CIOTAT. Toute la collection des costumes du spectacle historique consacré à la Peste de 1720 a brulé avec une annexe de la Bastide Marin, haut-lieu de l'écologie et de la provençalité de la commune littorale.



L'association très populaire à La Ciotat, ne compte pas se décourager (photo XDR)
L'association très populaire à La Ciotat, ne compte pas se décourager (photo XDR)

Tres milo peço de coustume an crema dins l’incèndi de l’annèisso de la Bastido Marin, dins l’auturo de La Ciéuta. L’ataié de counfeicioun di coustume d’epoco 1720 poudié recampa l’obro di soci despièi dès-e-sèt an.

 

Desclara dins la niue de dimenche a dilun l’incèndi n’en conéisson pas l’ourigino. L’intervencioun di poumpié a pougu evita que s’espandisse lou fiò a la bastido touto entièro. Lou bastimen, mai que mai coubeseja emé si dous ectaro dins uno cieutat que bastis fouarço, siguè urousamen desclara mounumen istouri en 2013.

 

Li coustume deien servir pèr un espetacle anuau sus la Pèsto de 1720. Ja lou mounde de l’Assouciacioun dis Ami de la Bastido Marin se moubilison pèr constitui uno novo couleccioun. La beilèssa de l’Assouciacioun, dono Mirèio Benedetti, a coumença de rampela lou mounde, coumo poudrès va legi sus lou facebook dis ami de la bastido.


Mardi 8 Décembre 2020
Michel Neumuller





1.Posté par Lions Eimound le 10/12/2020 10:48
Acidentau? Bessai. Mai I'aurié-ti pas pèr cop d'asre de gens qu'espichon la bastido emai sa terro per basti en plaço d'oustaou senso biais e eradica un pau mai la Prouvenço ?

Amistousamen.

Eimound Lions

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Dison que...

Jornalet cerca lo mejan de contuniar

Le journal occitan en ligne vend désormais des livres et reçoit des dons sur son site web

BARCELONA. Dans l’écosystème médiatique occitan, il y a bien peu de journaux d’actualité sociétale. Les maintenir relève du tour de force, et Jornalet, à Barcelona, propose à ses visiteurs d’acheter dans sa boutique en ligne pour tenir le coup. Laissons la parole au créateur et cheville ouvrière du Jornalet, Ferriol Macip Bonet.

Ferriol Macip Bonet, fondateur du Jornalet, qui fait un appel à dons et met en place la vente en ligne de livres en occitan (photo MN)

Jornalet se finança mai que mai amb la collaboracion de sos legeires. Nasquèt en març de 2012 gràcias a la generositat de dos mecènas que cresián al projècte, e tanben gràcias la publicitat institucionala de tres collectivitats importantas. Quant Jornalet nasquèt aviam previst qu’auriam pro de ressorsas publicitàrias, gràcias a la difusion del quotidian numeric. Mas, d’un latz, Google Ads acceptèt pas de publicar d’anóncias car son traductor automatic compren pas l’occitan.

 

 




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.