Aquò d'Aqui



Un efectiu deis cors d’occitan anequelit

A peine 1,1% des collégiens et lycéens de six Académies apprennent l'occitan

La Felco publie les chiffres des effectifs scolaires des cours d'occitan. Si selon les Académies certains s'en tirent mieux, dans le second degré, la situation est globalement celle d'un enseignement très affaibli.

Vau mielhs de s’acarar a la realitat, tant triste que pòsque èstre. Mentre lei quauquei quasi tres millions de collègians e liceans dei sièis Acadèmias dei regions de lenga occitana, pas manco sege mil aprenon l’occitan, es a dire 1,1% de l’efectiu dau second grau, segons l’estatistica que publica la Federacion deis Ensenhaires de Lenga e Cultura Occitana (Felco). Una briga !














            partager partager

La Ciéuta : l’incèndi devouro 3000 coustume istouri


LA CIOTAT. Toute la collection des costumes du spectacle historique consacré à la Peste de 1720 a brulé avec une annexe de la Bastide Marin, haut-lieu de l'écologie et de la provençalité de la commune littorale.



L'association très populaire à La Ciotat, ne compte pas se décourager (photo XDR)
L'association très populaire à La Ciotat, ne compte pas se décourager (photo XDR)

Tres milo peço de coustume an crema dins l’incèndi de l’annèisso de la Bastido Marin, dins l’auturo de La Ciéuta. L’ataié de counfeicioun di coustume d’epoco 1720 poudié recampa l’obro di soci despièi dès-e-sèt an.

 

Desclara dins la niue de dimenche a dilun l’incèndi n’en conéisson pas l’ourigino. L’intervencioun di poumpié a pougu evita que s’espandisse lou fiò a la bastido touto entièro. Lou bastimen, mai que mai coubeseja emé si dous ectaro dins uno cieutat que bastis fouarço, siguè urousamen desclara mounumen istouri en 2013.

 

Li coustume deien servir pèr un espetacle anuau sus la Pèsto de 1720. Ja lou mounde de l’Assouciacioun dis Ami de la Bastido Marin se moubilison pèr constitui uno novo couleccioun. La beilèssa de l’Assouciacioun, dono Mirèio Benedetti, a coumença de rampela lou mounde, coumo poudrès va legi sus lou facebook dis ami de la bastido.


Mardi 8 Décembre 2020
Michel Neumuller





1.Posté par Lions Eimound le 10/12/2020 10:48
Acidentau? Bessai. Mai I'aurié-ti pas pèr cop d'asre de gens qu'espichon la bastido emai sa terro per basti en plaço d'oustaou senso biais e eradica un pau mai la Prouvenço ?

Amistousamen.

Eimound Lions

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Dison que...

Un outil précieux pour soutenir qui apprend le provençal

Un dictionnaire bi directionnel basé sur les travaux de Bernat Moulin

Le dictionnaire en ligne de l'IEO de Provence, Alpes et Nice est aussi ergonomique que sérieux sur le plan lexical. Un bon soutien pour qui lit ou écrit en provençal.

Régulièrement au courrier, ou lors de l’un ou l’autre café occitan la question revient : « comment puis-je soutenir mon apprentissage du provençal ? Le cours ne suffit pas, d’ailleurs il n’y en a pas chez moi, etc. »

 

Bien entendu nous recommandons de lire, autant que possible, mais pour commencer, ou quand le texte est un tantinet ardu, le soutien d’un bon dictionnaire est bienvenu, sinon nécessaire.

complet et aisé à utiliser



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.