Aquò d'Aqui

Quelques proverbes de Novembre

Relatifs au mois de novembre, ils nous parlent d'un temps d'avant le réchauffement climatique, d'évidence...

Òme de novembre es de bòna fusta
femna de novembre laissa que tabusta


(homme né en novembre sera de bon bois
femme née en novembre sera suractive)

in De qué farà aquel temps ?
(Petit précis de météorologie populaire occitane)
Pierre Mazodier - Marpoc

Per San Martin,
Boucho toun vin
Mette toun chàu dedin.


(Pour Saint Martin
bouche ton vin
et enferme ton chou)

in  Proverbes et dictons des Hautes-Alpes et de l'Ubaye 
éditions du Roc












            partager partager

Catalans e Occitans vòlon partejar sa cultura en Provença

A s'Ais lo 16 de març


AIX. A travers la tradition catalane de la Tertulia, le Cercle Catalan espère favoriser la relation entre les deux cultures. La discussion sur le thème de l’identité devrait y aider, à Aix le 16 mars. Avec l’idée de recommencer !



Au stand du Cercle Catalan de Marseille, lors de la Fèst'Aquí de La Ciotat, au mois de juin 2018 (photo MN)
Au stand du Cercle Catalan de Marseille, lors de la Fèst'Aquí de La Ciotat, au mois de juin 2018 (photo MN)
Lo cresián assopit après qu’ague celebrat son centen anniversari, lo Ceucle Catalan de Marsella, mai sembla se derrevelhar amé la prima. Lo segte de març as Ais organisarà una « turtelia », un biais conviviau de s’acampar. « Es una tradicien en Catalonha, onte lo monde, fin qu’ara subretot d’òmes, s’acampan dins una beguda per charrar de la societat…Li desvelopan un biais de respectar l’autre, muma se son pas d’accòrd » nos explica Josèp Delofeu, linguista retirat e animator dau Ceucle Català.
 
En mai que d’una taula, lo monde que voudrà venir a l’Ostau de Provença parlaràn de « l’identitat », de ce qu’acampa fin finala Occitans e Catalans. Sembla la tòca d’aquel assai que de reünir leis uns e leis autres. « Assajarèm de vèire se pita , lo monde, e se l’interèssa perseguirèm ! » contunha Josèp Delofeu.
 
Per aquò ocuparàn L’Ostau de Provença, au mitan dau Pargue Jourdan d’Ais. Lo Ceucle Català a convidat un savi pèr l’animacien dei gropes. Per aquò Salvador Milà vendrà de Barcelona. Aquel ex-òme politic siguèt conselhier catalan delegat a l’Urbanisme e a l’Ecologia de la Generalitat de Catalonha entre 2003 e 2009, puei deputat europeu sota l’etiqueta d’Iniciativa per Catalunya, deis ideas prò-eurò-comunistas. « Un òme d’experiéncia que li agrada l’idèa d’acampar lei culturas » ajusta Josèp Delofeu.

Un astre que la lenga occitana siegue oficiala en Catalonha

L'occitan est langue officielle partout en Catalogne, malgré le faible nombre de locuteurs, comme ici l'auteure-interprète Alidé Sans (photo MN)
L'occitan est langue officielle partout en Catalogne, malgré le faible nombre de locuteurs, comme ici l'auteure-interprète Alidé Sans (photo MN)
Joan-Claudi Bouvier, l’autor universitari dau monumentau « La langue d’oc telle qu’on la parle » (ed. Alpes de Lumière) n’en animarà una autra.
 
Tótei dos nos díson qu’es un astre que la lenga occitana siegue oficiala en Catalonha, en causa que se parla dins la Vau d’Aran. Un liame mai entre leis doás culturas, que ja sabián se parlar a travèrs la Copa Santa e mila eveniments dins l’istòria.
 
La turtelia se podriá pas concebre sensa l’aperitiu qu’afavorisa la discussien. Adonc lo monde es convidat a l’Ostau de Provença per lo dissabte 16 de març a partir de doás oras e mièja (8 avenguda Julles Ferry – o camin d’Occitània, per l’arribada finala)
 
Per cas d’entresenhas, podètz escriure au jornau aquodaqui@aquodaqui.info  o au Cercle Català

Lundi 25 Février 2019
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dans Aquò d'Aquí de novembre
Dison que...

L'Etat protège toujours aussi peu mais impose toujours autant

L'autorité de l'Etat s'exerce depuis Paris et impose ses décisions à tous. Pour nous éviter le retour de la pandémie peut-être sont elles justifiées. Mais la méthode elle est injustifiable. Il est grand temps que nos élus prennent le pouvoir que le mépris jacobin leur dénie.

Voici donc le retour des restrictions majeures : sur le territoire de la métropole d'Aix-Marseille, les bars et restaurants ferment. En fait les lieux de rencontre, où l'épidémie peut circuler, mais aussi les idées et une certaine idée du bonheur.

Et peut-être fallait-il en passer par là. Mais qu'en décide une conversation téléphonique entre un ministre siégeant à l'ombre de la Tour Eiffel et son préfet, certainement pas habitué de la vie sociale méditerranéenne, cela interroge.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.