Aquò d'Aqui

Quelques proverbes de Novembre

Relatifs au mois de novembre, ils nous parlent d'un temps d'avant le réchauffement climatique, d'évidence...

Òme de novembre es de bòna fusta
femna de novembre laissa que tabusta


(homme né en novembre sera de bon bois
femme née en novembre sera suractive)

in De qué farà aquel temps ?
(Petit précis de météorologie populaire occitane)
Pierre Mazodier - Marpoc

Per San Martin,
Boucho toun vin
Mette toun chàu dedin.


(Pour Saint Martin
bouche ton vin
et enferme ton chou)

in  Proverbes et dictons des Hautes-Alpes et de l'Ubaye 
éditions du Roc












            partager partager

Aquelei joguets que lei nistons inventèron




LA SEINA. Deux morceaux d’épingle à linge et une allumette vous faisaient alors un cuirassé ! Et les jeux de mains rythmaient les récréations. Le Cercle Occitan de La Seyne propose, jusqu’en janvier, une exposition sur les jouets et les jeux traditionnels de Provence. Et il est permis de jouer avec les objets présentés !



Et en plus on peut jouer avec ! (photo MN)
Et en plus on peut jouer avec ! (photo MN)
Assajatz un pauc ambé vòstrei nistons, e veiretz ben : fau durbir la man e mostrar totei lei dets. Per çò qu’es dau poce : « Aqueu cultiva l'ortolalha», puei dau guinhaire  : « Aqueu la rabalha », puei dau det dau mitan : « Aqueu fa la sopa », puei dau det de l’anèu : « Aqueu se la manja tota »…e d'una votz tota jangoleta, diretz per lo nanet : « E per ieu, l’i a pus ren alòr ?! » Lo dròlle s'espetarà de rire, resultat garantit.
 
D’aqueleis istorietas, de devinalhas per la marmalha, n’auretz tot plen a la mòstra que lo Ceucle Occitan de La Seina consacra ai juecs d’enfants e ai joguets tradicionaus, a l’Ostau dau Patrimòni, dau 21 de novèmbre a la fin dei vacanças escolàrias de Calendas.
 
« Nòstra generacien, encara, fabriquèt, una partida de sei joguets, coma aquelei batèus fachs amb un cruvèu de nòse, o la rusca d’un pin… » Tricia Jouve e Cati Nicodèmi se son ben regaladas a faire de baudufas e a destraucar lei vièlhei titès e tarraietas de pichonas quand an alestit aquela exposicion.
 
« Lei sòcis de La Respelido de la Valeto nos an passat de livres, e segur l’obratge classic de Carle Galtier, « Le trésor des jeux provençaux » a ben ajudat ».

D'instuments de musica que chascun pòu faire

Patric Bobbio, dau Ceucle, a segur donat la man per alestir tot aquò, e Miquèu Tournan  a obrejat tota una tiera d’instruments de musica que chascun podrà faire, amb un tròç de canissa, de pèira, o qué que siegue que podretz trobar dins la natura.

Aquelei, se pòdon utilisar, l'avèm fach! e lei siblets siblan.

E d’animaciens de previstas cada dimècre. Enfantons, faudrà pas eisitar a venir !

« L’Institut d’Estudis Occitan nos a ben ajudadas, ambé d’ancians manuaus de sosten pedagogics que, son estats editats per lei mèstres deis annadas 1970 » nos vèn Patricia Jouve.

A l’epòca dei premiers cors d’occitan a l’escòla, de trobaires coma Danieu Daumàs o Florian Vernet, avián creat d'aisinas per lei mèstres, e ara podrián encara servir.

Mai segur, que dins la cort de recreacion, d’autrei juecs se faguèron, tau coma la marèlla o un juec de garçon que mai que d’un fugissèt : « Cridar seba ! »

Per un còp, laissatz la consòla de juecs

Mais oui, ça fonctionne ! (photo MN)
Mais oui, ça fonctionne ! (photo MN)
Vos parlam segur d’un temps que leis afogats de Nintendo e autrei PS4 pòdon pas conéisser…

E per elei, es temps de saupre coma èra agradiu de jogar ambé de companhs pusleu qu’ambé sa consòla.
 
« Alòr lei joguets costavan quasi ren » repren Patricia Jouve.

« E mai, bilhas o quilhas se podián fabricar per de pichons gaubiats qu’aprenián ansin de tecnicas que li fasiá conéisser un pauc de fisica… e s’enriquir d’una bèla imaginacion ».

« Jeux et jouets provençaux d’autrefois ». Maison du Patrimoine du 21 novembre (inauguration) jusqu’à la fin des vacances scolaires de Noël (et plus si affinités du public !). Animations tous les mercredis après-midi pour les enfants accompagnés.

Dimanche 6 Décembre 2015
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dans Aquò d'Aquí de novembre
Dison que...

L'Etat protège toujours aussi peu mais impose toujours autant

L'autorité de l'Etat s'exerce depuis Paris et impose ses décisions à tous. Pour nous éviter le retour de la pandémie peut-être sont elles justifiées. Mais la méthode elle est injustifiable. Il est grand temps que nos élus prennent le pouvoir que le mépris jacobin leur dénie.

Voici donc le retour des restrictions majeures : sur le territoire de la métropole d'Aix-Marseille, les bars et restaurants ferment. En fait les lieux de rencontre, où l'épidémie peut circuler, mais aussi les idées et une certaine idée du bonheur.

Et peut-être fallait-il en passer par là. Mais qu'en décide une conversation téléphonique entre un ministre siégeant à l'ombre de la Tour Eiffel et son préfet, certainement pas habitué de la vie sociale méditerranéenne, cela interroge.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.