Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Siatz cinquanta dos indispensables

52 contributeurs entre janvier et avril ont ajouté un supplément au prix de leur abonnement au mensuel Aquò d'Aquí, et c'est ainsi depuis deux ans. Leurs dons indispensables permettent à l'ultime magazine d'actualité en langue occitane de faire un pied de nez aux cassandres qui prédisent la mort de la diversité linguistique pour dire le monde.

Cinquantados contributors an portat pèira a Aquò d'Aquí dau tèmps dau darrier trimèstre, que li an aduch precisament 753,5 €uròs. Aquò representa a pauc près la meitat dau còst de l'estampaire per un numerò.














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A Tarragona units per reussir


TARRAGONA. Le château humain, une métaphore de la société catalane, où l'individu accepte de donner son temps, voire de souffrir, pour la réussite commune. Un extrait de notre reportage à paraître en novembre.



La pinya (le parterre) composée d'anonymes qui acceptent de souffrir, en cas de chute du castell, pour éviter que d'autres castellers ne se blessent. Ici les Xiquets de Vals (photo MN)
La pinya (le parterre) composée d'anonymes qui acceptent de souffrir, en cas de chute du castell, pour éviter que d'autres castellers ne se blessent. Ici les Xiquets de Vals (photo MN)
Chasque dos ans la Tarraco Arena s’emplena de sèt a uech mila espectators dau temps que son pertèrra s’emplís, eu, de benlèu tres mila castellers que se destinguisson per son vèstit : lei Bordegassos de Vilanova e sa camisa jaunejanta, lei Minyons de Terrassa amé la verda, la Jove e lei Xiquets de Tarragona, locaus de l’etapa, amé diferentei nuanças dau ròse… Quina mosaïca ! 

Mai dos jorns avans, lo monde casteller locau s’èra acampat sota la glèisa de Tarragona per son ultím entraïnament… « Perdon ! mai nos agrada pas de ne’n parlar ansin, siam pas d’esportieus » me sotalinha Jordi Surinyach, lo cap de chorma  ; « ce que fèm ara es de renovelar un acte culturau màger dei Catalans, podètz comparar amé de teatre mai pas am’una competicien dins un estadi. Fèm un assai, pas un entraïnament ».
 

Un biais de portar pèire simbolic de la societat catalana

A chapauc , mans e braç tiblats , lo joine barbassut mòstra a cincanta balès, fremas compressas, coma devon se tenir en rega fins qu’au centre, onte s’auçaràn totara, quatre per quatre, leis castellers que montaràn uech nivèus. « Pensi qu’aqueu biais de s’unir entre totei per l’unica tòca d’afavorisar l’auça dau mai pichon es simbolic de nòstra societat catalana, obèrta e generosa » vòu ajustar Alba.

Aquela joina policiera en pòsta a Barcelona s’entòrna tre que pòu au sieu per participar an’aquelei messas laïcas onte tres a quatre cents personas pòrtan pèira de còps.

A Tarraco Arena, lo dimenge a miegjorn, alòr que lei castells se succedon a-de-rèng , aqueu biais d’èstre unitaris passa dau fach culturau a la demonstracien politica : una bandiera giganta se passa de mans en mans entre lo public per afiermar : « Fèm la República catalana », e dessota apareisserà lo president catalan Quim Torra, per un banh de mans sarradas. 

Dossier complet dans notre mensuel à paraître

A Tarragona units per reussir
Notre dossier de six pages avec reportage complet, entretien avec une anthropologue, enquête sur ce phénomène culturel dans notre mensuel de novembre. Pour vous abonner c'est ici.

Vendredi 12 Octobre 2018
Michel Neumuller




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Uno marcho di fierta countrariado

AVIGNON. Les Gay Pride sont faites pour que la diversité s’affiche, s’affirme, gaiement et en couleurs. Quittant le chantier de l’Oustau Prouvençau e Occitan de Sault, bientôt inauguré, Raphaël a participé à celle d’Avignon. Hélas ! Tout y a été contraint par des autorités locales qui semblaient vouloir, sans vouloir.

Rafaèl Cuny
Lou darrié dissate, tres de setèmbre, m'anère espaceja dóu coustat de la ciéuta papalo, qu'aviéu ausi que se ié debanavo la proumiero Gay Pride avignounenco, caminado di fierta.



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