Aquò d'Aqui

Lo Consèu Constitucionau enebis l’ensenhament immersiu d’une lenga regionala dins l’ensenhament public

Votée à une large majorité de députés le 8 avril, la loi Molac était contestée par des députés macronistes, appuyés concrètement par le ministère de l’Enseignement, JM Blanquer. Le Conseil Constitutionnel a invalidé la disposition majeure de la loi, et est allé jusqu’à nier le droit de parler sa langue dans un établissement public.

 

“Que modifican d’urgencia la Constitucion !” Es amb’aquela crida que Paul Molac, inspirator, redactor et defensor de la lèi qu’ara a son nom, a reagit a l’anoncia de l’avis dau Consèu Constitucionau, tombat aqueu matin dau 21 de mai.

Le Conseil Constitutionnel à l'œuvre (photo CC DR)

















            partager partager

Un TGV Marselha-Barcelona per la prima ?


La ligne serait lancée dès la fin avril selon Catalunya Radio. Une information non encore confirmée, ni par la SNCF, ni par la RENFE, car le TGV ne répondrait pas encore à toutes les normes de sécurité. Le voyage durerait moins de quatre heures entre les deux capitales.



Segon Catalunya Radiò la linha de granda vitessa entre Barcelona e Marselha serà o pas dubrida per la fin d’abriu 2013 ?
          
Lo web jornau catalan La Clau ditz, eu, que lo TGV francés seriá pas pròchi de passar en Espanha. En causa, la necessitat d’acordar lei sistèmas informatiques. Aqueu dau TGV deu posquer s’alinhar sus lo sistèma europenc ERTMS, qu’assegura la circulacion de tot trin dins tot païs d’Euròpa amé la certituda de s’arrestar automaticament se li a d’auvaris.
 
La rason d’aqueu retard, segon una associacion de praticas dau TGV (l’ARDSL) ne’n seriá que leis apèus d’ofèrtas per lo sistèma de seguretat dins lo relarg de Girona serián pas estats lançats pron lèu en 2012.
 
Sensa aquò, segon lo media catalan La Clau, lo TGV devriá filar a 80 km/o maximom en Espanha. Seriá alòr un calagau granda vitessa.
Barcelone Marseille pour la fin mai 2013 ? (photo MN)
Barcelone Marseille pour la fin mai 2013 ? (photo MN)

Mai de vint ans per jónher lei doas capitalas

Lo sistèma que deu permetre ai AVE espanhòus d’anar en França, eu, e totjorn segon La Clau, coneisseriá pas aqueleis empachas, bòrd que leis assais siguèron satisfasents.
 
Finalament ara se parla puslèu d’una premiera ligason a la fin de mai de 2013. Li auriá mai que d’un trin per jorn entre lei doas capitalas mediterranencas, e la linha seriá esplechada avant aquela que deu se durbir entre Barcelona e Paris, au començament de julhet.
 
Lo viatge devriá durar tres oras quarante cinc entre Barcelona e Marselha. Fins qu’ara es l’avion, quasi quotidian, entre leis doas ciutats, que permete d’anar lo mai lèu. Vueling, la companhia espanhòla low coast de Spanair mena de Marselha a Barcelona en mens d’una ora. Mai fau comptar una ora de mai per lei formalitats, avant que de s’envolar, e una bòna miejora per anar de l’aeoropòrt de Barcelona au centre ciutat.
 
Promessa despuei 1990 e lei premices dau chantier de TGV Mediterranèia entre Paris e Marselha, Marselha Barcelona arriba finalament après quasi un quart de sègle.
 
Totara leis occitanofònes podràn benlèu cantar : « Provençaus, vaicí la copa que nos vèn dei Catalans…amé lo trin ».

Mardi 2 Avril 2013
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Notre numéro de juin
Dison que...

Le Conseil Constitutionnel contre Toute la Loi Molac ?

Le Conseil Constitutionnel n'examine que l'article visé par la saisine, officiellement. Mais en sommes nous vraiment certains ?

Michel Neumuller

Le 22 mai au plus tard les membres du Conseil Constitutionnel auront rendu un avis sur la constitutionnalité du texte de loi, voté à une très large majorité le 8 avril au Parlement, concernant les Langues Régionales.

 

Que peut-on attendre des soi-disant “sages”. Sans doute rien de bon. Mais…




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.