Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

Saïd, endecat esfraiat mòrt de pas èstre comprés per d’agents dau metrò ?


MARSEILLE. Un adulte handicapé mental est mort étouffé au cours de l'intervention musclée d'une équipe de contrôleurs de la Régie des Transports de Marseille. Peu à peu la parole des témoins vient contredire les premières déclarations des agents.



La victime (photo XDR)
La victime (photo XDR)

Aqueleis istòrias començan totjorn per la paraula dau depositaire de l’autoritat. E quora la partida adversa es mòrta, segur sa pròpri paraula pòu pas s’exprimir.

 

Quora dimècres 22 de setembre amb un comunicat oficiau lo monde apren qu’un òme violent es mòrt après l’intervencion de contrarotlaires de la Règia dei Transpòrts de Marselha, la soleta causa que saup aqueu monde, es que l’òme auriá picat lei agents . E pas mai.

 

Adonc un òme violent es mòrt dins lo metrò. Mai li a agut de testimònis. En particular un òme amé sei dos enfants pichons, qu’a agut premier la preocupacion de li evitar d’imatges traumaticas, mai qu’a ben vist durant trenta segondas coma intervenguèron leis agents de la RTM.

 

A cha pauc la version oficiala se fendilha. « Mon enfant m’a dich qu’a vist un òme en unifòrme picar mai que d’un còp un autre a tèrra amb un baston negre puei una botelha d’aiga ».

 

Puei una partida dei contrarotlaires, que seràn jusqu’a sièis sus la victima, aprocha ben nervosa dau public e li ordena de s’enanar :  « avètz ren de faire ! Circulatz ! »

 

Après lo testimòni una enquista es decidida per lo cap de « violencias volontaris avent entraïnat la mòrt sens intencion de la provocar ».

 

Said M’Hadi en fach èra endecat , « aviá lo biais de rasonar d’un enfant de sèt ans » dirà sa sòrre. L’òme de 37 ans, d’un mètre quatrevint e cent dètz quilòs èra balès mai son aspecte fisic disiá ren de son estat mentau. Originari de Bastia, en Corsega, èra a Marselha perqué la familha pensava de l’i trobar lei metges que li faliá.

 

L’associacion qu’assajava de l’integrar amb un emplec entre 2004 e 2016 lo ditz serviciable.

 

A l’ora d’ara sembla que l’òme, acarat a d’agents que l’aurián impressionat, auriá agut una paur devastadora, amé d’òmes que, a sièis, semblavan una chinareda lesta a li faire mau.

 

E en veritat, li an fa lo pièger dei maus.


Mardi 12 Octobre 2021
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

òrre democratic

Le recours au 49.3 quand la société et sa représentation parlementaire sont opposés à un projet, cela fait tout simplement injure à la démocratie.

Ben segur lo debat sus lei retiradas nos interpela, pasmens se ne'n parlam pas fòrça. Sabem que, entre nòstrei legeires totei seràn pas d'acòrd. Au revenge se garçar de la democracia quau que siegue son biais de s'exprimir, aquò nos desagrada. 



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.