Flambèu catalan

Les élections catalanes du 21 décembre ont à nouveau montré que la moitié de la population souhaite la République et le divorce avec l'Espagne. Elles signent la déroute de la catastrophique gestion de crise du pouvoir espagnol. Elles interrogent enfin tous les Européens sur la qualité de leurs propres démocraties.

Adonc vaquí l’ora dei resultats. E de se dire : « tot aquò per aquò !? ».






            partager partager

Per Manuel Valls, l’independéncia de la Catalonha seriá pas « sens greveis consequéncias »


MADRID. Le premier ministre français, bien que Catalan d'origine né à Barcelone, n'est pas partisan des tentatives catalanes d'autodétermination. Pour lui, elles sont une manifestation nationaliste hors des valeurs de l'Union Européenne.



Photo XDR
Photo XDR

« Se quauqu’un crèi qu’es possible de se traire d’un país de l’Union Europenca, sensa qu’aquò provòque de grèvei consequéncias politicas e economicas, ni que ren se debane, s’engana lordament ».

 

En visita a Madrid au començament d’avost, Manuel Valls aviá declarat aquò au destapat d’un rescòntre amé lo president dau govèrn espanhòu, Mariano Rajoy.

 

Lo premier ministre francés, d’origina catalana d’Espanha, n’aviá pasmens jutjat que l’UE es « un projècte istoric que pòu rompre la creissença dau populisme e dau nacionalisme ». S’agisse segur de saupre de quau nacionalisme parla l’Euròpa : aqueu deis Estats, o dei nacionalitats.

 

Un referendom, considerat par leis autoritats espanhòlas coma illegau, deu permetre ai Catalans de s’exprimir sus l’autodeterminacion lo dimenge 9 de novembre venent.

 

Aqueu portariá sus doás questions : « Es que volètz que Catalonha vengue un Estat ? », puei, se la responsa es majoritariament afirmativa, la segonda seriá : « es que volètz qu’aquel Estat siegue independent ? ».

 


Lundi 18 Août 2014
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d'Aquí 302 chasse le sanglier !
Dison que...

"L’independencia de Catalonha mi fa pas pantalhar"

Gilbert Combe anime l'atelier de théâtre de l'Institut d'Estudis Occitans des Alpes-Maritimes. Il nous a adressé cette prise de position en décembre.

Quand leis Angles votèran per si desseparar d’Europa mi sentiguèri, coma dire, pas flame : un pauc malurós, un pauc deçauput, un pauc en colèra contra aquelei qu’avián causit  de virar l’esquina a la familha europenca e tot aquò tanben per leis anglés maluros, que volián restar  mé nosautrei. 


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.