Aquò d'Aqui



Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe des articles concernés, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

Ne’n fau de paciença !

A l’ostau, a meison, at home : dedins ! Jornau gapian 2


GAP. Se ten un jornau de bòrd quand navegam sus la mar granda o quand partem en expedicion per lo pòle nòrd o la rota de la seda. La rota de la seda arriba ben jusqu’aquí mai retipa pas l’exotisme chinés, puslèu una marriá pebrina mortala.



Tendrai lo jornau de mon viatgi quotidian : entorn de mon ostau, de mon òrt, de mon vilatgi. Ma familha, mon òme e mon dròlle prumiers, mei vesins, ne’n saràn lei personatgis.

Eliana Tourtet (photo XDR)
Eliana Tourtet (photo XDR)

Veio ben que lo virús fai venir lei gens esportius

21 de març

Es dròle, veio ben que lo virús fai venir lei gens esportius. Ja en temps normau lo compreno pas ben, mai aquí ai jamai vist tan de monde córrer o faire de velò. Es qu’an assaiat de tratar lei marauts a la dopamina ? Blago mai compto plus aquelei que fan faire son pisson a son chin. La plaja se pòt plus l’i anar en riba de mar. A Gap, poiem encar prendre l’èr.

Incuei es la prima, sariá pas de l’eissubliar. En provençau dison : « au printemps totei lei maganhas sòrtan ». A ! Eron pas Nostradamus mai eron sagis lei vielhs.

Check the placards

Ne’n fau de paciença. Nos an dich de renjar nòstres armaris. Per lo moment, s’agís puslèu de leis emplenar. Avans de faire lo plan e la nòta per anar es comissions, fau furnar dins son chambron veire çò que resta. Quand siam en campanha, e Gap es coma la campanha, fasem de conservas, de confitura. Lei bocaus de paté, de jamboneta, de confitura d’ambricòt son aquí dins lo placard. N’i a ben encar quauques uns.

Lo calendier

Lo calendier sembla pas lo meme per tot lo monde. Es pas lo gregorian, ni lo republican, es prudent. La tele diguèt que lei Belges, eran dedins fins au 5 d’abriu. Estonant per un país que se ne’n fotem volontiers, qu’aviá gis de govern, que ne’n tròba un e que pren subit una mesura a la mesura de la situacion… Per les Italians es fins au 4 de mai. E nosautres ? 15 jorns ! Lo còmpte l’i es pas.

Bòna fèsta a Herbert Leonard : per lo plasir ! 

Lire aussi la chronique précédente d'Eliana Tourtet


 

"En campanha fasem de conservas" (photo ET DR)
"En campanha fasem de conservas" (photo ET DR)


Lundi 23 Mars 2020
Eliana Tourtet




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

Interdit de parler breton et de cracher dans la soupe agro industrielle

Quand une journaliste dénonce l'agro industrie, ce lobby joue contre sa vie. Quand elle dénonce en breton, l'Etat la laisse face à ces harceleurs.

La journaliste d'investigation diffuse ses reportages via une radio bilingue bretonne

A nouveau des criminels en puissance ont déboulonné les écrous de l’auto de la journaliste Morgan Large, à Glomel, une bourgade bretonne de 1350 habitants où cette journaliste bilingue d’investigation vit et travaille. Journaliste, bretonne parlant breton, enquêtant sur les dérives de l’agro alimentaire : il serait difficile de croire que ces qualités n’ont rien à voir avec ces actes, qui mettent sa vie en danger et ont pour but de la faire taire.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.