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L’oulivié que mouere jamai


Le grand gel de 1956 a fait reculer la culture de l’olivier, jusqu’à ce qu’on se souvienne qu’il fait une huile propice à la santé. Alors on s’est aperçu que les arbres n’étaient pas morts. On en a même trouvé plus au nord qu’on ne pensait.



Ero en Febrié de 1956 e dins la journado avié fa dous-len, ém’uno quingenado de degra, qué ! Mai, piei, dins la niue, ta temperaturo s’es abaissado a mens douge degra. L’acipado termico fuguè talo que tout gelavo.
 

Fau dire qu’émé lo tèmps dous, la sèvo s’èro mountado dins leis aubre, e es èlo que gelavo. Ansin fuguè destrussido la partido aerenco deis oulivié, soun pèd e si branco. Mai lei racino, èlei, fuguèroun pas toucado. Es per acò que troban dins leis oulivedo d’uei de trounc que soun en verita de rejit d’ancian oulivié que nous donon aro d’aubre que tenon si cincanto an.
 

Pasmens mai que mai d’ouleïcultour an abandouna lou mestié après 1956, e lou tempèri fuguè pas ecologi nimai souciau, que an pulèu trabaia la vigno. Se trobo qu’aro li gens mostron d’interès per l’òli d’olivo e es per acò que nòstreis agricultour se tornon de nóu vers l’oulivié. Se parlo ara de regime cretés, e sabèn que l’òli es tras que bon per la santa, per lo peu, leis ounglo, lou ten de la pèu e per viure vièi.

Increvable l’olivier ! le gel ne le tue pas complètement.
Increvable l’olivier ! le gel ne le tue pas complètement.

La frontière recule vers le nord

Fau saupre qu’en Franço, se counsoumo dès cóup mai d’òli d’oliva que ço que n’en prouduèn. L’essenciau nous vèn de Grèço, d’Espagna, d’Africo dóu Nord e d’Italio. Coumo es raro e car, de prouprietari an reviscoula seis óuliveto per se faire uno prouduccioun d’òli a l’oustau.

 

L’oulivié, coumo creba màncou pas quand gèlo, se dis qu’es un aubre eternau. E mai, i a quauqueis annado, n’an trouba dins leis Aup, ço qu’es pas de crèire ! d’efèt, avian toujour creigu que l’oulivié venié pas au nord de Sisteroun ; pasmens après un encèndi, en 2004, n’en troubèron lei fourestié, dins uno vau procho de Laragno. E mai seis gèno soun estudia per veire se sarié pas poussible de trouba uno meno d’oulivié que resistarié au fre. Va saupre se deman poudran pas crèisse au Groenland…


Samedi 18 Septembre 2010
Michel Neumuller



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Notre numéro de février mars

Aquò d'Aquí c'est d'abord un magazine d'actualité sociétale sur 28 pages sans publicités, et s'y abonner c'est disposer d'un média engagé pour la langue occitane dans sa diversité dialectale pour dire la société.

Ce numéro d'hiver vous propose bien entendu une évocation du poète et globe trotter Roland Pécout, de son histoire personnelle et de cette originalité qui a consisté pour l'essentiel à aller à la rencontre de l'autre (Afghanistan, Scandinavie, Amérique latine...) pour comprendre qui l'on était. L'homme et l'intellectuel avait plusieurs dimensions, dont l'analyse historique et littéraire d'oc n'était pas la moindre. Mais nous avons choisi de l'évoquer avec l'écrivaine et chercheuse Danielle Julien.

 

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Robert Lafont cet intellectuel qui occupa le terrain social pour une renaissance occitane

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AIX-EN-PROVENCE. Le colloque du 14 octobre ouvre large l'éventail des domaines d'intervention d'un humaniste dont l'œuvre incontournable a généré et accompagné le second risorgimento de la conscience d'oc.


Robert Lafont fut l'artisan principal du second risorgimento de la langue d'oc. Mistral avait lié le premier à la production d'œuvres littéraires prestigieuses et à l'unité latine, Lafont, avant et après 1968 associa ce second regain à la critique coloniale et à la situation sociale comme à une relecture de l'histoire. Pour autant son œuvre littéraire et théorique, riche et diverse, marque encore tous les domaines de la création d'òc. 

 



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