Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Rompedura

La nouvelle Assemblée Nationale verra entrer les députés RN comme jamais. Une rapide analyse sortie des urnes nous dit partiellement pourquoi : ils sont élus là où les ruraux n'en peuvent mais, là où ont socialement fui les déclassés des villes. Ce que montre ce scrutin c'est que la fracture sociale est aussi territoriale.

Amb la nòva Assemblada Nacionala, es ti que faudrà li vèire lo senhau d’un reviscolament de la gaucha, fòrça (tròp?) diversa, o la confirmacion que l’extrema drecha planta cavilha definitivament dins lo paisatge politic  ? O fins finala aqueleis eleccions aurián fa mòstra que lo desesper sociau assaja de trobar un solucion politica ?















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L’auciprès que se planto e se fa vèire


Le Creddo de Graveson profite de l’exposition du Musée Chabaud pour proposer des toiles de Lelée consacrées au thème du Cyprès, et en profite pour proposer un choix d’œuvres picturales et littéraires jusqu’à la fin de l’été.



illustration de Lelée pour Louange du cyprès de Gabriel Boissy (1928)
illustration de Lelée pour Louange du cyprès de Gabriel Boissy (1928)
A coustat de la mostro counsacrado au pintre Léo Lelée pèr lou Musèu Auguste Chabaud fin qu’à la fin de l’estiéu, sarié daumage de pas ana furna dins li loucau dóu Creddo, a dous jit de pèiro dóu Musèu.
 
Pamens es pas tant facho pèr moustra l’obro de Lelée, aquel artisto de trìo, ben de soun tèms, qu’a despareigu fa setanto an, que de nous congousta emé d’obro que fan tout vèire o legi sus l’auciprès.
 
« En verita s’erian mes en tèsto de prepara uno espausicioun sus lou libre de Gabriéu Boissy, Louange du cyprès » (Illustra en 1928 per Léo Lelée) que nous dis Miquèu Bouisson, dóu Creddo. « Pièi i’avié tant de doucumen que se sian dit que poudian n’en fa vèire mai, e avèn sourti li libre que nous parlavon d’aquel aubre, simbole mage de Prouvènço ».
 
Emé li telo de Lelée, vaqui adounc lis obro de Mistral o Delavouët, Galtier, Moucadel o Durand, en lengo nosto, que vènon a l’ajudo di tèlo de Chabaud e de Lelée sus aqueu tèmo.
 
 
L’auciprès, aquéu de leva devers lou cèu que rènd mai eisado la mountado dis amo despièi li cementèri, semblo tambèn de longo, quand es en renguiero, mena de counversacioun chuchutejanto emé si fraire…  « E noun soulamen au nostre, mai encaro tout alentour de la Mediterragno  ounte sistematicamen, es un simbole de reneissènço » soutoligno Miquèu Bouisson.
 
Avès que fin qu’à la fin d’estiéu per vous n’en rèndre comte au Centre de Rescontre, d'Estudi e de Difusioun d'Oc.

Lire aussi : Léo Lelée, pintre mouderne di tradicioun

Mercredi 1 Février 2017
Michel Neumuller





1.Posté par Lo raiòu le 20/02/2017 23:17
Siái preissat d'anar la vistalhar quela mòstra de pintura. Francament !
Atrape que i a dinc l'expression artistica actuala, en cò nòstre e despuèi bèl briu, una gròssa manca d'artistas "identitaris", pastats de cultura e d'ambient nòstres ; sustot d'artistas que capitèsson de ne'n sortir una representacion... "emparaulada" per l'anma d'aicí o d'enquicòm mai, modèrna e pertocanta.
N'ai agut vist tant e mai de "pintura dau dimenche" de la mena carta postala e que finalament vos remanda pas grand causa, que fai pas que reprodurre aquò vist sens o sublimar.

Vos promete, Mossur Lelée, que drandalharai pas per davalar de mas Cevenas, passar Ròse e tirar devèrs Graveson. Lai sarai per me congostar de vòstra òbra e profichar de visitar lo caire !
Un còp mai dinc lo periòde modèrne, aquò's l'Autre, l'estrangièr novèl vengut o ben l'estrangièr a sa cultura d'origina mès "reviscolat", que sap faire siuna nòstra cultura e siune nòstre paisatge per nos lo radurre encara pus poetic e animat, per lo faire art de viure e leiçon de vida chasca fes renovelada.
Aquí la pròva qu'avèm quicòm d'ofrir a totes los enfants dau País d'Òc : una anma viva dinc un país assumit a tot nivèl : lo pus bèl eiretatge !

Chasca lenga e sa cultura an quicòm d'essenciau perque son l'expression d'un morcèl de vida e que tenon quicòm de trasmetre sus la tèrra onte La Vida a volgut qu'espeliguèsson un jorn.

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Caminada de las Fiertats capitada a Rodés

Laurie Privat a suivi, en y participant, la marche des fiertés de Rodez. Elle témoigne donc de la langue occitane disant la diversité, totalement.

Photo Laurie Privat DR

Lo 21 de mai de 2022 èra marcat sus mon agenda dempuèi un brave moment. Èra lo jorn de la primièra marcha de las fiertats a Rodés, organizada per l’associacion Alertes.




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