Aquò d'Aqui


Oui, une crise

La crise sanitaire sera aussi économique. L'entreprise sera aidée. Mais la recherche ? la culture ? la presse associative ? Elle, comptera sur vous. Aquò d'Aquí certainement.

La crise sanitaire que nous subissons est inédite par son ampleur territoriale et sa durée. Elle nous rappelle la grande peste du XIVè siècle, mais au temps de la mondialisation. Il ne faut que vingt heures d’avion pour se rendre en Europe depuis la Chine, et la frontière franco-italienne est tout ce qu’il y a de poreuse.
















            partager partager

L’actitud trionfant sariá innat


Chez le sportif de haut niveau comme chez l’animal en rut, le geste triomphant serait la marque du bonheur inné d’exercer le pouvoir, selon des psychologues californiens. La culture sportive met cependant des barrières à ces expressions de puissance.



Que que siegue la cultura dau champion, meme dins leis juecs paralimpics, manifestarà son trionfe d’un biais ben expressiu, que la tiera ne’s pas longa : dreissarà sei braç ben aut sus lo cap, farà veire sei ponhs, cridarà la boca ben duberta.
 
Per l’Universitat d’Estat de San Franciscò, en California, que ven de liurar un estudi, s’agissiá de veire s’aquelei manifestacions devon puslèu a la cultura o a l’instint.

Sei psicològues an trevats lei competicions au cimeu, comprès lei Juecs Olimpics.
 
Per elei, lo còrs ditz ben la jòia d’exerçar la poténcia. Un afaire de poder, que dison.

Tre la victòria vaquí leis esportius levant lei braç : se pican lo tòrse bombut amé lei ponhs, trefolisson
 
Aquelei mejans universaus de dire qu’an capitat, lei judokas leis utilisan totei, subran, que que siegue son país. Meme lei bòrnis.
 
Vaquí la marca d’un sentiment ierarchique universau e que pertòca tant lei cèrvis en calor coma lei atlètas, dison lei cercaires californians.
Penthatloniens antiques
Penthatloniens antiques

Pasmens, aremarcan que l’estudi vau per l’espòrt d’auta competicion,monte se tròbon ren que d’esportius acostumats a se veire valorisar coma lei melhors.

De l’espòrt-juec  que pertòca la granda majoritat dau monde deis estadis, ren nos ditz que marcha coma aquò.
 
En mai d’aquò, encara amé lei judokas, la cultura esportiva fa obligacion an aquelei de se saludar per respect avans e après l’acipada, que que ne’n siegue lo ganhaire.

Enfin, aquelei que fan veire lo mai de poténcia dins aquel espòrt, son aquelei que venon de culturas monte la ierarchica es la mai valorisada.

Samedi 18 Janvier 2014
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Notre dossier de onze pages sur l'épidémie mise en perspectives
Dison que...

L'occitan maintenu en temps de confinement

Aquò d'Aquí sera présent chaque jour avec des contenus en lenga nòstra durant le confinement. Pas de chômage technique avec la presse occitane.

En temps de confinement sanitaire généralisé, notre langue d'oc doit continuer d'exprimer des idées, et de livrer des informations, de dire l'actualité, immédiate ou pas. Aquò d'Aquí ne laissera pas s'établir un couvre feu linguistique. Vous avez le droit de lire en occitan, de Provence, des Alpes, du Languedoc ou d'ailleurs.

 
L'occitan maintenu en temps de confinement


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.