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Baboïns sus lo camin uman

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Ces primates sont capables de se concerter afin de choisir ensemble parmi plusieurs propositions celle qui leur fera gagner une friandise. La stratégie collective ne serait pas l'apanage des humains...



Avec un congénère il peut choisir une couleur et gagner une friandise... la stratégie consciente n'est plus une particularité humaine (photo XDR)
Avec un congénère il peut choisir une couleur et gagner une friandise... la stratégie consciente n'est plus une particularité humaine (photo XDR)
Chascun saup ben ce que destria l’uman dei bèstias : lo trabalh ! (Marx)… o lo rire (Bergson), mai aquelei frontieras se nèblan quora lo monde dei cercaires en zoologia comença de lei questionar. Amb aquò son tres cercaires dau CNRS a s’Ais qu’estudian lo biais de s’entendre d’un biais estrategic de baboïns.
 
S’entendre amb un autre per ganhar una recompensa podriá èstre lo pròpri de l’uman, pasmens…
 
La tòca dau juec, iniciat fa dos ans, es de lei butar a s’acordar per ganhar de licum quora encapan. An una còla de 19 mouninas lei cercaires presentan d’imatges de color e quora plusors baboïns reüssisson a presentar doas cartas de la mema color ganhan un guierdon  ! « Per li arribar son ben forçats de se concertar per avança » ditz Nicolas Claidière, l’un dei cercaires.
 
Leis imatges presentats d’un biais aleatòri demandan une mena de concertacien entre lei moninas per chausir, puei, la mema carta. Lo juec èra pas obligatòri entre lei baboïns que chausisson de li participar o non.
 
Amb aquò faliá doas decisiens : chausir de jugar adonc de ne’n « parlar » amb un autre, puei de chausir de cotria una color entre mai que d’una, e de chausir la mema.

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Vendredi 17 Mars 2023
Michel Neumuller





1.Posté par Bernasconi Chantal le 18/03/2023 14:42
Merci pour ces articles audio ! De la pédagogie ! Lisant sans accompagnement Acquo d'Aqui, je me rends compte de toutes les erreurs que je faisais !!!!

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Robert Lafont fut l'artisan principal du second risorgimento de la langue d'oc. Mistral avait lié le premier à la production d'œuvres littéraires prestigieuses et à l'unité latine, Lafont, avant et après 1968 associa ce second regain à la critique coloniale et à la situation sociale comme à une relecture de l'histoire. Pour autant son œuvre littéraire et théorique, riche et diverse, marque encore tous les domaines de la création d'òc. 

 



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