Aquò d'Aqui

2021...

Aquò d'Aquí vous souhaite la meilleure année possible et sera aux côté de tous ceux qui défendent activement la transmission de notre langue d'oc.

A tous ceux qui ont fermé la porte de 2020 en criant “bon débarras, année de m…”, nous devons hélas le dire, 2021 risque de ne pas être meilleure pour la convivialité, et le retour de flammes économique brulera plus qu’il ne réchauffera. Désolé de ne pas être optimiste. Nous adorerions pourtant !

 


















            partager partager

Un projèct de lèi en camin còntra la discriminacion a l'accent


Un texte sur la promotion des accents a été adopté mercredi 18 novembre par la Commission des Lois de l'Assemblée Nationale.



Le mercredi 18/11 2020 en commission des Lois à l'Assemblée Nationale (photo XDR)
Le mercredi 18/11 2020 en commission des Lois à l'Assemblée Nationale (photo XDR)
L'Assemblada Nacionala dau 18 de novèmbre a discutit, en comission dei Lèis, lo projèct de Lèi portant sus la glottofobia e presentat per lo deputat LRM d'Eraut Cristòu Euzet.

Entrevista d'embaucha, contracts jamai signats, mesa a l'index...lo biais de parlar pòu èstre trufat mai se vos empacha de trobar un emplec o d'accedir an un servici public es de discriminacion. Lo projèct de Lèi prepausa de punir aqueu tipe de comportament, bòrd que canvia lo Còdi Penal.

Ara au nombre dei cas de discriminacions de l'article 225-1 dau Còdi penal, faudrà ajustar "constitua una discriminacion tota distinccion entre lei personas fisicas sus lo fondament ...de son accent" ( entr'autres).

Tot parier au Còdi dau trabalh a l'article L 1132-1.

Enfin, a la Lèi de drechs e d'obligacions dei fonccionaris de 1983, faudrà legir après "deguna distinccion directa o non directa pòu èstre facha entre lei fonccionaris en rason de seis opinions politicas....e de son accent"

La prepausicion de Lèi siguèt adoptada aièr per la Comission dei Lèis Consitucionalas a l'Assemblada Nacionala. Valènt a dire que lo tèxte a passat la premièra etapa legislativa. 

Mercredi 18 Novembre 2020
Michel Neumuller





1.Posté par serra le 21/11/2020 12:47
Aquesta proposicion de lei es la soleta causa de plan qu'a fait la macronalha !
Foncionari retirat de l'estat francés, ai patit del racisme anri-occitan (en particular mesprètz per l'accent), a París, durant mai de dètz ans.

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dison que...

Légendes populaires de Provence

Une part de notre identité, celle de l'imaginaire populaire, nous est à nouveau restituée avec rigueur et avec cœur par Jean-Luc Domenge. Mais attention ! cette fois, particulièrement, l'ouvrage a besoin de votre concours pour naître.

Dans la Val Maire, dans cette Italie qui parle occitan, un dragon se mit en tête de tout dévaster. Un vrai psychopathe. Alors sur le conseil d’une habitante toute la communauté passa un cours d’eau, et se mit sous la protection de la fée de la rivière.



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.