Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Siatz cinquanta dos indispensables

52 contributeurs entre janvier et avril ont ajouté un supplément au prix de leur abonnement au mensuel Aquò d'Aquí, et c'est ainsi depuis deux ans. Leurs dons indispensables permettent à l'ultime magazine d'actualité en langue occitane de faire un pied de nez aux cassandres qui prédisent la mort de la diversité linguistique pour dire le monde.

Cinquantados contributors an portat pèira a Aquò d'Aquí dau tèmps dau darrier trimèstre, que li an aduch precisament 753,5 €uròs. Aquò representa a pauc près la meitat dau còst de l'estampaire per un numerò.














            partager partager

Sèt oupera pèr questiouna un mounde que mudo


Temps de crise, société qui oublie ses valeurs, changement d’époque…l’Opéra a déjà dit tout ça, et le Festival d’Aix s’en est souvenu en composant son programme 2012, tant pour les œuvres du Répertoire que pour les ouvrages de commande.



La 64eno edicien dóu Festivau Internacionau d’Art Lirique d’Ais de Prouvènço presentara sèt oupera entre lei 5 e 27 de juiet, emé en particulié lou Written on skin de George Benjamin, que nous a particulieramen interessa en resoun de soun idèio óuriginalo (de legi aqui), emé sei representacien lei 7, 9 e 11 de juiet à 20 ouro e lou 16 à 17 ouro au Grand Tiatre de Prouvènço. La direicien d’ourquèstro sera assegurado pèr lou coumpousitour, davant lou Malher Chamber Orchestra.
 
Mai deguno edicien sènso un Mozart. Aquéstou cop sera Lei Noço de Figaro. Beileja pèr Jeremi Rhorer, emé de decor de Chantal Thomas ; e la Finta Giardiniera, beileja pèr Andreas Spering.
 
Em’acò, auren lou plesé d’entèndre un oupera de nouaste tèms, crea per lou Marsihés Jan-Michèu Bruyère, Une Situation Huey P. Newton, que nous parlo de la neissènço dóu Black Panther Party eis Estat Uni en 1966. Es uno obro labelisado « Marsiho Prouvènço 2013 », que nous es presentado coumo neissudo dóu rescouantre entre filousofe e artisto au quartié dóu Jas de Bouffan à-z-Ais, mounte d’aiour sera dounado à la Salo dóu Bouas de l’Auno entre lei 7 e 17 de juiet a 17 ouro, leva dóu 12. 

Sur scène et dans les oreilles un questionnement sur la fin de notre époque

Ajusten un Rossini mau couneissu, La Cambiale di matrimonio, beileja pèr Leonardo Garcia Alarcon, en versien à mita scenico, tau coumo aquel  Enfant et les Sortilèges, de Maurìci Ravel, que sera douna dins uno versien reducho beilejado per Didier Puntos entre lei 6 e 22 de juiet.
 
Emé tóutis aqueleis obro, es un questiounamen sus la fin de nouasto epoco que voulié pausa lou baile dóu Festivau, Bernat Foccroulle, qu’esbranlo la crìsi. « Qùntei seran lei countour de la venènto ? » que nous demando dins lei doucumen dóu Fesivau. Se trato pèr éu de garda lou meloumane en esvèi, emé pèr eisèmple aquéu David et Jonathas, de Marc Antòni Charpentier, que counto l’istòri d’uno foulìo murtriero dóu poudé.
 

Mardi 3 Juillet 2012
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Dans l'Aquò d'Aquí de l'été...

Dison que...

Uno marcho di fierta countrariado

AVIGNON. Les Gay Pride sont faites pour que la diversité s’affiche, s’affirme, gaiement et en couleurs. Quittant le chantier de l’Oustau Prouvençau e Occitan de Sault, bientôt inauguré, Raphaël a participé à celle d’Avignon. Hélas ! Tout y a été contraint par des autorités locales qui semblaient vouloir, sans vouloir.

Rafaèl Cuny
Lou darrié dissate, tres de setèmbre, m'anère espaceja dóu coustat de la ciéuta papalo, qu'aviéu ausi que se ié debanavo la proumiero Gay Pride avignounenco, caminado di fierta.



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.