Aquò d'Aqui



Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe des articles concernés, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

Leis Estats d’Euròpa seran plus tenguts de pagar d’ajudas socialas ais Europencs d’àutrei país

Les europhobes et les partis chauvinistes applaudissent


EUROPA. La Cour Européenne de Justice a jugé le 11 novembre 2014 en défaveur des ressortissants qui demandent des prestations sociales à leur pays d’accueil au sein de l’UE. Une limitation du droit de circuler cher aux Européens ? Certainement un premier quitus aux extrêmes droites chauvines qui fleurissent dans l’Union. Le chemin n’est pourtant pas facile pour les Européens supposés « touristes sociaux. En France seule la santé et l’enfance sont des droits universels.



Une décision qui met à mal le principe d'égalité et pourrait augmenter la population d'indigents (photo MN)
Une décision qui met à mal le principe d'égalité et pourrait augmenter la population d'indigents (photo MN)
Lo lepenisme seriá-ti en trin de passar dins lo drech europenc ? La Cort de Justícia de l’Union Europenca a jutjat dimarts 11 de novembre que lei 27 Estats de l’UE èron pas tenguts d’autrejar de prestacions socialas ai ciutadans d’àutrei país del’Union, dau moment qu’aquélei vènon sus son territòri per l’unica rason de beneficiar d’ajudas financieras.
 
Tot aquò es arribat après la sasina d’aquela cort per une Romana. Aquela èra estada enebida de sejorn en Alemanha per la rason que li veniá per tocar de prestacions socialas. Aviá fach una denóncia.
 
Aquò dich, la Cort Europenca laissa liura chasque Estat de l’UE de donar o pas aquéleis ajudas.
 
Se rementam dau giscle recent d’Eric Ciotti, UMP niçard dei mai drechiers, que se disiá l’estiu passat, avisat d’un rapòrt confidenciau de la Polícia dei frontieras : aqueu auriá pausat que leis immigrats clandestins passant la frontiera italiana èron totjorn mai nombrós. E Ciotti de demandar que la França « limite l’atrivament de nòstre país au niveu sociau ».
 
Era segur un biais de devançar la politica que lo FN ditz voler endraiar.

De prestacions pas tant facilas d'obtenir

S’opausa segur au principe francés d’egalitat, escrich dins la Constitucion. Am’aquò leis estrangiers pòdon uei pretendre ai mémeis ajudas que lei nacionaus. Mai li a de critèris.
 
Ansin, lei prestacions familialas, lei pòdon aver qu’amé de títols de sejorn de longa durada, e tot parier per leis enfants. O am’una carta de sejorn « gaubis e talents », o encara d’una autorisacion provisòria de sejorn de mai de tres mes.
 
Lo RSA es pas aisat d’obtenir, per leis estrangiers fòra de l’UE, que dévon dispausar d’un títol de sejorn de mai de cinc ans, ce qu’es longàs per parlar de « torisme sociau ». Per leis Europencs serà mai facile.
 
Ce qu’es segur es que lo temps de l’enfança es mai aparat en França. L’Ajuda sociala a l’enfança, que pòu anar de 150 a 450€ per mes es dubèrta ai familhas estrangieras.
Les Etats sont laissés libres d'apprécier par la Cour Européenne (photo MN)
Les Etats sont laissés libres d'apprécier par la Cour Européenne (photo MN)

Decision saludada per lo premier britanic

Tot parier l’ajuda medicala es possibla via la Cobertura Malautiá Universala per aquélei que pòdon provar qu’an un fogau en França despuei mai de sièis mes.
 
Per diferèntei rasons de país europencs fronson lo nas quand s’agisse d’ajudas ais estrangiers. La premiera n’es l’auçada de l’eurò-scepticiscme e dei drechas patriotassas, dins un contèxte de crisi que s’agrava.
 
Es lo cas de David Cameron, lo premier ministre anglés, qu’a saludat la decision de la Cort Europea de Justícia, « qu’es de bòn sens ». Fa un mes, dejà, aviá anonciat que limitariá l’intrada ais illas britanicas d’àutreis Europencs, au mesprètz d’un principi màger de l’UE : la liura circulacion dei bens e dei personas.
 
Una decision que tombèt mai o mens per lo 25enc anniversàri de la casuda dau Barri de Berlin, que deviá consacrar aqueu principi coma jamai. 

Ecrit en provençal avec les suggestions de Reinat Toscano

Mercredi 12 Novembre 2014
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

Interdit de parler breton et de cracher dans la soupe agro industrielle

Quand une journaliste dénonce l'agro industrie, ce lobby joue contre sa vie. Quand elle dénonce en breton, l'Etat la laisse face à ces harceleurs.

La journaliste d'investigation diffuse ses reportages via une radio bilingue bretonne

A nouveau des criminels en puissance ont déboulonné les écrous de l’auto de la journaliste Morgan Large, à Glomel, une bourgade bretonne de 1350 habitants où cette journaliste bilingue d’investigation vit et travaille. Journaliste, bretonne parlant breton, enquêtant sur les dérives de l’agro alimentaire : il serait difficile de croire que ces qualités n’ont rien à voir avec ces actes, qui mettent sa vie en danger et ont pour but de la faire taire.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.