Soutenez Aquò d'Aquí

Durer! Pour vous assurer cette information d'actualité dans notre langue malmenée, garder solide le fil qui nous relie à la génération montante, que nous ne voulons pas acculturée. C'est le sens de nos appels au soutien, chers lecteurs.


Nous ne sommes pas optimistes.

Vous le voyez, nous vivons dans un monde de plus en plus univoque. Une seule parole politique, une seule solution, une seule voie...Les alternatives en politique se racornissent. La pensée unique est ultralibérale et franco-française.

Quelle place pour nos langues régionales dans ce retrécissement de la pensée, du futur?


 
Soutenez Aquò d'Aquí






            partager partager

Lei pesticides esmarran leis abelhas


Une étude de l’Inra montre que les abeilles exposées à certains pesticides enrobant des semences, perdent le sens de l’orientation, et rapidement la vie.



Lei pesticides esmarran leis abelhas
Lei pesticides, en particulier lei neonicotinoïdes, te fan perdre lo nòrd ais abelhas. Una que butinariá de caulet raba tractat amb’aqueu pesticide sistèmique, podriá plus retrobar lo camin de son  brusc.
 
Era pas aisat de o mostrar, mai ambe lei nieras electroniccas es devengut possible de pegar sus l’esquina d’abelhas un mena de GPS per seguir leis estiradas d’aquelei bravei butinairas.
 
Es aquò qu’assajèt una còla de cercaires de l’Inra en Avinhon, ambe Mickaël Henry, e de l’Acta  (associacien de tecnicians en agricultura), ambe Axel Decourtye.
 
Une niera a radiò identificacien de tres milligramas pegadas sus 650 abelhas, mostrèt après expausicien au detiamethoxam (un neonicotinoïde) d’una partida, qu’aquelei morissavon tres cop mai qu’aquelei qu’èron pas expausadas.
 
Lo pesticide lei tuèt pas, mai afectèt son sens de l’orientacien, que trobèt plus son brusc, e que moriguèron escagassadas.
 
Adonc, sembla ara bèn establit qu’una dosa pasmens pas mortala, pòu tuar leis abelhas coma aquò.
 
Es de saupre qu’aqueu pesticide siguèt criticat per leis apicultors que demandèron son retirament. Lo Cruiser, mai tanben, lo Poncho, lo Gaucho e lo Regent, totei insecticides sistèmiques fabricats per diferentei firmas, son pasmens autorisats per la França despuei 2009.

Lundi 30 Avril 2012
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Abonnez vous à Aquò d'Aquí avant d'avoir soif !

Dison que...

1851 : defendre la Republica en provençau

L’historien Renat Merle nous rappelle que la résistance au coup d’Etat du 2 décembre 1851, fut le fait de ruraux qui parlaient occitan. Les meilleurs défenseurs de la République française. Avis aux Républicains amnésiques de 2017.

1851 : defendre la Republica en provençau
A la fin de l’an 1848, un aventurier politic, Louis Napoléon Bonaparte, es estat elegit president de la Republica, amb lo prestigi de son nom e l’adesion de l’immense monde rurau, que portava seis esperanças de dignitat e de progrès.

Mais dins lei fachs, lo President bailejava la Republica dau partit de l’Òrdre, valent a dire la Republica conservatriça, aquela dei Gròs.
 


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.