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Vau mielhs èstre Parisenc...

SENANQUE. Menacée d'écroulement l'emblématique cistercienne du Vaucluse, malgré sa notoriété, ne recueille pas en un an, le trois centième de l'argent que Notre Dame de Paris a recueilli en 24 heures.

Vos ne'n rementatz ? En un jorn, fa pauc, lei grandei entrepresas an promes mai d'un miliard d'€uròs per un monument parisenc emblematic.

En Provença, fa un an que la Glèisa assaja de trobar tres cents còps mens, e lei mecenas, l'i vesem pas.

Fau èstre Parisenc.







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La musica trad d’Auta Provença se fa entendre druda


DIGNE. Le Balèti multicolore Balkans-Occitanie de Digne, ce samedi 17 décembre, sera l’occasion de montrer le savoir-jouer des ateliers de musique trad du Conservatoire, à Digne et Manosque. Ce dernier bénéficie d’un travail ancien et continu de collecteurs musiciens, nous explique le « baile », Patrice Gabet.



Le quatuor Drailles, Patrice Gabet est le second à g. (photo XDR)
Le quatuor Drailles, Patrice Gabet est le second à g. (photo XDR)
Aquelei que dansaràn disabte 17 de decembre au Palais dei Congrès de Dinha auràn la bèla escasença de descubrir un ensems de musicas trads que bailèja Patrici Gabet. Sei classas de Dinha e Manòsca acampan chascuna una desena de musicians. « Mai que d’un es violonista, mai  s'i tròban tanben còntrabassa, oud, flaüta e mandolinas… Fau dire que tot aquò s’es endraïat am’un atalhier de danças dei Balkans que nos a creat una anciana dansairitz bulgara, Maya Nihneva. »
 
Es benleu la reson que farà d’aqueu balèti dinhenc, donat dins l’encastre dau Telethon lo 17 decembre, un « Balèti multicolora dei Balkans e d’Occitània » coma va ditz l’aficha.
 
Patrici Gabet, eu, es Provençau d’adopcion. Nos vèn de Normandia e es arribat en Provença Auta après un bestorn per lei còlas d’Aveiron, ont’a començat per faire pastre. Es coma aquò qu'a perseguit lo mestier amé lei fedas a Carmejanas, pròche de Dinha. « A trenta ans ai repres lo violon e descubèrt la musica dau país ». Ne’n deven afogat , e treva la musica deis ancians, aquelei qu’animavan de balètis sensa se faire conéisser delà d’un ceucle locau, coma Emili Escale, de Molinas en Champsaur, urosament enregistrat. « Ai fòrça escotat Michèu Favre, qu’a collectat aquela memòria, que resta païsan dins la vau de Jabron, e qu’a creat de grops coma Drailles. »

Una tradicion de collectatge per faire entendre la musica aupenca

Aquelei musicas, fa temps que de monde lei fan entendre, amé sei particularitats. De còlas coma Les Beaux Alpins, ou lo Rigodon Sauvage, an rabalhat lei tradicions despuei leis annadas 1970. Aquela òbra se desplega encara a l’ora d’ara, e lo Conservatòri d’Auta Provença li pòrta pèire.
 
Patrici Garbet, après lo « Balèti multicolora », lo podretz retrobar  a La Mota dau Caire, lo 20/12 (entrada liura), per acompanhar lo cantaire Renat Sette, que deja mai que d’un aurà entendut, lo 3 a Manòsca, per chantar de Novès aupencs. « N’i a de contemporanèus pereu, coma aquelei dau poèta Gui Matieu, mes en musicas ».
 
Una musica de liames entre passat e creacion d’uei.

Mardi 13 Décembre 2016
Michel Neumuller




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Lei recalius de Notre Dame coma nos questionan

Notre-Dame de Paris fait aussi partie du patrimoine occitan. Notre patrimoine immatériel fait-il partie de celui de la France, M. Macron ? Si oui, que ne décidez-vous de le revitaliser, avec la même autorité ?

L’incèndi qu’a devastat per partida la Catedrala Notre-Dame de Paris diluns 15 d’abriu vèrs lei sèt oras dau vèspre questiona tota la França sus la plaça restanta dau religiós dins la societat dau siècle XXI, sus lo suenh portat per leis autoritats au patrimòni materiau e sei trias de finançament, mai tanben sus lo biais de l’intelligentsia de considerar que tot ce que se debana a Paris merita la prioritat de la Nacien.
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