Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

Ges de Bocas-dau-Ròse dins l’estatistica de mortalitat au coronavirús


MARSEILLE. La statistique officielle ignore les Bouches-du-Rhône où l'équipe du pfr Raoult obtient des résultats exceptionnels. D'où un soupçon : faut-il taire l'efficacité de l'hydroxychloroquine pour raison d'Etat ?



Atacat per de rançonaires dau oèb au començament de l’acantonament, la Comuna de Marselha recupèra a cha pauc la mestreja de son site. Mai aquela situacion es l’argument de l’Insee que dona jamai l’estatistica dei decedits dau coronavirús.

 

L’institut nacionau de l’estatistica publica chasque jorn lei donadas per chasque despartament...levat dei Bocas-dau-Ròse, tresen francès per la demografia.

 

Lei donadas de mortalitat dependon dei servicis funèbres de chasque comuna, mai a Marselha mòron la mitat dei decedits d’aqueu despartament, ce que, ditz l’Insee, faussariá l’estatistica.

 

Estona que l’Institut pòsque pas disposar d’un modèla coma per tot, dau moment que conéisson la proporcion de mòrts de la vila relativa au despartament.

 

Lei sospicions segur se fan bòrd qu’a Marselha opera l’IHU d’Infecciologia dau professor Daidier Raoult. Dins sa vidèo de chasque jorn, aqueu informa pasmens de sei propreis estatisticas. Tracta mai de 800 personas per jorn, e jusqu’ara deplora un solet mòrt. Aquelei chifras deurián comptar dins l’estatitica que l’Insee sembla pas vòuguer cercar amé sei mejans locaus, pasmens chanuts.

 

La còla dau professor Raoult sonha lo mond que vèn a son institut despuei tota la França, e a fortiori seriá l’espitau que reçaup la màger part dei malauts marselhès. Es tanben dins aquel espitau que sonha am’ un cocktail de medicaments pauc cars e ja ben conéissuts, ce que l’a fa persona non grata amé lo Consèu scientific de l’Estat.

 

Rementem que la setmana passada lo ministre de la Santat Olivier Veran aviá reservat aqueu tractament ai cas greus...una estupiditat bòrd que l’eficacitat se pòu desvelar unicament dins lei dos premiers jorns dau diagnostic, avans que de lesions aparegan.

Du 1er au 16 mars, un trou malevenu dans les bulletins de l'Insee
Du 1er au 16 mars, un trou malevenu dans les bulletins de l'Insee

Mardi 31 Mars 2020
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

òrre democratic

Le recours au 49.3 quand la société et sa représentation parlementaire sont opposés à un projet, cela fait tout simplement injure à la démocratie.

Ben segur lo debat sus lei retiradas nos interpela, pasmens se ne'n parlam pas fòrça. Sabem que, entre nòstrei legeires totei seràn pas d'acòrd. Au revenge se garçar de la democracia quau que siegue son biais de s'exprimir, aquò nos desagrada. 



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.