Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (14)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. quatorzième semaine.

Edité par l'Association pour l'Enseignement de la Langue d'Oc

L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .


















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D’aparaire de la lengo que volon pas di sereno frountisto


Les promesses électorales de dernière minute de candidats FN effraient d’authentiques défenseurs de la langue d’Oc. Et ces derniers lancent dans l’urgence un manifeste en Vaucluse. Pour eux, cet opportunisme cache violence et refus de l’autre.



La lengo nosto es a la modo per la drecho de la drecho. E vaqui que dins lou nord di Bouco dóu Rose uno tiero FN parlo de la " lengo d'O ". A Valreas, dins la Vau Cluso, es la candidato d’aqueu parti que n’en fa de touno. 

A l’entendre lou prouvençau ém’elo à la Coumuno, touti lis escolo reviscoularien la lengo.

.Aqueli gens qu’an vouta au Parlamen Euroupean contro un raport sus li lengo regiounalo en setembre passa, fan pòu a mai que d’un vertadié aparaire de la lengo nosto, Li veson premié coumo d'enemi de la demoucracio, que que sié la lengo qu'emplegon. E aqueli que nous an fa passa aqueu rampeu,  volon dire que d’aqueu cousta, lengo o noun, li a dangié.

Aqueli que volon s’assoucia an’aqueu podon segu escriéure a Valérie Pasturel que nous a avisa d’aquelo iniciativo : jamai.plus@orange.fr
 
« Es pas lou proumié cop, desempièi que se preparon en Vaucluso lis eleicioun municipalo, qu'à l'escasènço de recampamen publi, ausissen la lengo o  l'inne

prouvençau emplega pèr renfourça de paraulo racisto e de vesioun univoco de l'istòri, dins un embarrament barda d'autòcòngratulacioun. Voudrian dire, en aquéli que se dison vuei defensour di tradicioun e dóu patrimòni, que pèr faire viéure la lengo e la culturo prouvençalo, i'a
 d'aùtri biais que de li porqueja de macaduro "bleu marine".

(E nous fau pas prene pèr de nèsci, avèn un pau de memòri : quau es lou  parti pouliti qu'a vouta 100% contro la Charto Europenco pèr li Lengo Regiounalo, tant à Strasbourg o Bruxelles qu'à Paris ! An belo mino de l'utilisa, à l'ouro d'aro, pèr recampa de sufràgi...).

aqueli paraulo venon d’'escoulan, de fourmatour e d'animatour que volon pas que li darnié à  parla la
lengo nostro siguèsson li candida dóu FN !

Sa vioulènci nous fai pòu, si messorgo nous fan escorno, pas rèn que vèn
d'éli nous pòu faire pantaia... »


Vendredi 21 Mars 2014
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Dison que...

La ruralité a forte identité, l'oubliée des blocs politiques

La décentralisation c'est le thème que les candidats les plus en vue de la présidentielle ont mis sous le tapis. Et pourtant, c'est là que se concentrent problèmes et frustrations.

Nous l'avons remarqué, durant la campagne pour l'élection présidentielle, la place et l'avenir des territoires, des pays, a été pratiquement absente, en tout cas dans la propagande des trois premiers candidats. Pourtant, la question du pouvoir d'achat, qu'ils ont tous abordé abondamment, dépend bel et bien de la place qu'on occupe dans le pays.



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