Aquò d'Aqui

Quelques proverbes de Novembre

Relatifs au mois de novembre, ils nous parlent d'un temps d'avant le réchauffement climatique, d'évidence...

Òme de novembre es de bòna fusta
femna de novembre laissa que tabusta


(homme né en novembre sera de bon bois
femme née en novembre sera suractive)

in De qué farà aquel temps ?
(Petit précis de météorologie populaire occitane)
Pierre Mazodier - Marpoc

Per San Martin,
Boucho toun vin
Mette toun chàu dedin.


(Pour Saint Martin
bouche ton vin
et enferme ton chou)

in  Proverbes et dictons des Hautes-Alpes et de l'Ubaye 
éditions du Roc












            partager partager

Coma Covid19 milhora la santat de l’atsmosfèra


Les satellites de la Nasa et du Cnes mettent en évidence la baisse drastique de la pollution atmosphérique, à mesure que l’épidémie de coronavirus bloque l’activité économique.



Sources Nasa & Cnes DR
Sources Nasa & Cnes DR

Segon diferenteis estudis, la polucien de l’aire tuariá mai de uech miliens de personas chasque an dins lo monde. Un factor de mortalitat màger adonc. Encara que fau relativisar. Li a una polucien de l’aire “d’ostau” amé la difusien en cò de chascun de Compausats Organics Volatius, que provòca la cuecha , en particulier lo fach de fregir . Mai grèu son lei fogaus a l’ostau dei paures dau Magrib o dau Machric, onte se son arrestadas leis ajudas publicas a la crompa d’essença… la paurilha a començat de cremar tota causa : vièlhei cauçaduras, bòscs pinturats… amé d’emanaciens verinosas .

 

Mai la pollucien de l’aire, es tanben industriala e urbana, e viatja fòrça. Un deis aspècts de la crisi sanitària dau covid 19 èra de nos far vèire concretament ce qu’entrina l’arrèst de la produccien industriala a l’usina dau monde, en China dau nòrd : en quauquei jorns lei satellites da la Nasa nos an fach vèire la disparicien dau nívol d’oxids d’azòt aranjat que ne’n siam acostumats … e que se podriá vèire tanben au relarg deis industrias de Fòs, en Provença.

 

Segur aqueu gas ja es dangeirós, provòca d’empachas respiratòrias ; de mai amé lo solèu e au rescòntre d’autrei gas se transforma en metaus, en autrei gas, e finalament fa una sopa de pollucien tant grèva per la santat.

 

La fotò de la Nasa de janvier 2020 nos fa vèire coma es monumentau lo nívol a l’ubac de Wuhan, la ciutat chinesa onte a crebat l’uòu l’epidemia, e la segonda, facha un mes après, nos mòstra qu’amé la pausa de produccien industriala, lo nívol a dispareissut.

 

Tanben interessantas lei fotòs dau CNRS francés amé lo satellite Iasi, perqué nos fa vèire coma, aqueu còp lo monoxid de carbòne, gas d’efèct de serra ben coneissut, eu tanben baissa tot d’un còp, en China segur, mai tanben en Italia, premier país europenc a decidir de mesuras radicalas per contenir l’epidemia. Lo premier imatge mòstra coma se ne’n es relargat entre 2008 e 2019, sempre lo mume jorn de febrier, e l’autre coma per lo mume jorn en 2020 aquela pollucien a baissat d’a fons.

 

Ja despuei leis annadas 1980 lei satellites nos an fach vèire coma se destrusiá la jaça d’ozona, adonc l’alèrta a permés de li trobar de soluciens… A l’ora d’ara segur faudriá pas ne’n dedurre que leis epidemias son necitas a la santat de la planeta !

 


Jeudi 12 Mars 2020
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dans Aquò d'Aquí de novembre
Dison que...

L'Etat protège toujours aussi peu mais impose toujours autant

L'autorité de l'Etat s'exerce depuis Paris et impose ses décisions à tous. Pour nous éviter le retour de la pandémie peut-être sont elles justifiées. Mais la méthode elle est injustifiable. Il est grand temps que nos élus prennent le pouvoir que le mépris jacobin leur dénie.

Voici donc le retour des restrictions majeures : sur le territoire de la métropole d'Aix-Marseille, les bars et restaurants ferment. En fait les lieux de rencontre, où l'épidémie peut circuler, mais aussi les idées et une certaine idée du bonheur.

Et peut-être fallait-il en passer par là. Mais qu'en décide une conversation téléphonique entre un ministre siégeant à l'ombre de la Tour Eiffel et son préfet, certainement pas habitué de la vie sociale méditerranéenne, cela interroge.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.