Aquò d'Aqui

Quelques proverbes de Novembre

Relatifs au mois de novembre, ils nous parlent d'un temps d'avant le réchauffement climatique, d'évidence...

Òme de novembre es de bòna fusta
femna de novembre laissa que tabusta


(homme né en novembre sera de bon bois
femme née en novembre sera suractive)

in De qué farà aquel temps ?
(Petit précis de météorologie populaire occitane)
Pierre Mazodier - Marpoc

Per San Martin,
Boucho toun vin
Mette toun chàu dedin.


(Pour Saint Martin
bouche ton vin
et enferme ton chou)

in  Proverbes et dictons des Hautes-Alpes et de l'Ubaye 
éditions du Roc












            partager partager

Brunò Genzana « comptable de la diversitat »


Le délégué du CD13 à la Langue d’Oc et aux Traditions Provençales interviendra lors du Congrès du Forum d’Oc, au Conseil Départemental 13, samedi 12 mars.



Bruno Genzana (photo MN)
Bruno Genzana (photo MN)
Lo Consèu Despartamentau dei Bocas-dau-Ròse acuelhe lo Forum d’Oc. L’i parlatz au nom de la Collectivitat lo 12 de març. Que sens li donaretz an aquel acuelh ?
L’Ostau dau Despartament es un ostau comun. Martine Vassal a agut reson de ne’n durbir lei pòrtas au Forum d’Oc per son Congrès. L’òbra d’aquela estructura es solida. Lo dialòg que se farà lo 12 de març  nos interèssa pereu, bòrd que lo Forum d’Oc es l’escasença per tot plen de monde de chifrar ensems.
 
 

"L'important est de pouvoir transmettre la langue d'oc, quelle que soit sa graphie"

Coma vesètz vòstre ròtle de Delegat a la Lenga d’Oc e ai Tradiciens Provençalas ?
Leis aparaires de la lenga d’òc son, ailàs, tant afogats coma desunits. Ieu siáu comptable d’aquela riquessa plurala, e espèri que totei comprengan que chascun deu poder s’exprimir. Mon dever, mon ròtle, ma plaça, es d’èstre, pertot, testimoniaire d’aquela diversitat. L’important es de poder transmetre la lenga que que siegue sa grafia. Am’aquò vòli dire mon oposicien a la Reforma dei Colègis, grèva per l’ensenhament de nòstra lenga.
 
Es que la descreissènça budgetària jugarà còntra lei projècts d’espandiment de la lenga d’òc dins lei Bocas-dau-Ròse ?
Chasque an l’Estat abaissa sei dotaciens ai collectivitats. Per lo CD13 aquò vòu dire 20% de mens. Mai gràcia a la volontat de la presidenta Martine Vassal, lo budget de ma delegacien serà mantengut au mume nivèu. Dirai tanben que volèm assoplir lei condiciens dei pichoneis associaciens que vòlon trobar una ajuda, en particulier per investiment. Serà plus necite de’n obtenir una d’una autra collectivitat per aquò. Tant per Sabine Bernasconi, l’elegida delegada a la Cultura coma per ieu, es un ponch important, bòrd qu’afavorisarà leis associaciens modèstas.

Mercredi 9 Mars 2016
prepaus rebalhats per Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dans Aquò d'Aquí de novembre
Dison que...

L'Etat protège toujours aussi peu mais impose toujours autant

L'autorité de l'Etat s'exerce depuis Paris et impose ses décisions à tous. Pour nous éviter le retour de la pandémie peut-être sont elles justifiées. Mais la méthode elle est injustifiable. Il est grand temps que nos élus prennent le pouvoir que le mépris jacobin leur dénie.

Voici donc le retour des restrictions majeures : sur le territoire de la métropole d'Aix-Marseille, les bars et restaurants ferment. En fait les lieux de rencontre, où l'épidémie peut circuler, mais aussi les idées et une certaine idée du bonheur.

Et peut-être fallait-il en passer par là. Mais qu'en décide une conversation téléphonique entre un ministre siégeant à l'ombre de la Tour Eiffel et son préfet, certainement pas habitué de la vie sociale méditerranéenne, cela interroge.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.