Aquò d'Aqui

2021...

Aquò d'Aquí vous souhaite la meilleure année possible et sera aux côté de tous ceux qui défendent activement la transmission de notre langue d'oc.

A tous ceux qui ont fermé la porte de 2020 en criant “bon débarras, année de m…”, nous devons hélas le dire, 2021 risque de ne pas être meilleure pour la convivialité, et le retour de flammes économique brulera plus qu’il ne réchauffera. Désolé de ne pas être optimiste. Nous adorerions pourtant !

 













            partager partager

Aquelei dramas que nos venon deis rèires colonisators


Milliards d’Euros de chiffre d’affaires perdus...Droits de la défense d’un magnat de l’industrie bafoués… Nous avons de préférence retenu les drames qui affectent des quasi anonymes, pourtant en relation avec notre histoire, hélas.



D'un caire un enfant de benlèu pas manco dètz ans siguèt trobat mòrt de freg dins lo trin d'aterratge d'un avion venent de Laonde, au Cameron.


Face à la crise multiforme que vivent les Africains il serait temps d'adopter une attitude responsable autant que soutenable

D'un autre caire se duerbe lo procès de l'Estat francés, acusat de negligéncia dins l'afaire dei doas cosinas tuadas au cotèu ais escaliers de la gara marselhesa Sant Carles, en 2017.

 

Dins lei dos afaires s'agís d'un drame liat a l'immigracien clandestina. Lo paure enfant voliá escapar a la misèria au sieu ; es pas lo premier còp, que li a agut au mens quatre personas mòrtas coma aquò despuei cinc ans. Segur se ne'n parla perqué es arribat a un vòl d'Air France. Seriá estat dins un batèu en Mediterranèa ne'n saupriam ren de ren.

 

Lo tuaire de Marselha siguèt arrestat la velha a Lion, coma raubaire, mai liberat per manca de plaça dins leis establiments de detencien d'immigrants sensa papiers.

 

L'un e l'autre avián ren de comun a part qu'immigravan dins un país que lei u pas recebre, mai qu'a agut una istòria coloniala dins lo país de l'un (Cameron) e de l'autre (Tunisia).

 

Acabam jamai de viure l'esperlongament d'una istòria que siguèt chausida per lei mitans d'afaires dau sègle XIX. Fau ben qu'un jorn se discute dins lo país, e que siguem lèsts a ne'n tirar lei conseqncias : i a de reparaciens a la misèria provocada per lo colonialisme, aqueu que, podrètz me dire que non, entraïna l'atraccion per la França d'aqueu monde que se vei ja en Paradís ; e li a tanben a gestionar l'arribada de monde que, segur, sabèm encara pas coma integrar, maugrat nòstra vièlha istòria de país d'immigracien.

 

Tot còmpte fach, se deuriá ieraquisar l'informacien entenduda dimècres 8 de janvier a la ràdio, la conferéncia de pressa donada per lo Carlos Ghosn a Barut, seriá estat fòrça luenh darriera aquelei dos eveniments que nos regardan totei, qu'an pausat problema e que ne'n pausaràn encara.


Jeudi 9 Janvier 2020
Aquò d'Aquí




Nouveau commentaire :


Dans la même rubrique :

2021... - 08/01/2021

Oui, une crise - 19/03/2020

1 2 3 4 5 » ... 33

Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dison que...

Parler occitan, l'avenir

Rodin Kaufmann sort ces jours-ci son nouvel album, Pantais clus, fruit d'un long travail. Et sinon, que fait-il ? Il retourne à l'école ; de là il échange et nous parle des identités.

En ce moment entre autres choses j’interviewe des enfants. On parle du temps, des souvenirs et des souhaits. Aujourd’hui j’étais à l’école primaire Mandela de Béziers. En face de moi il y avait Birgul et Oumaima, qui sont en CE1, et elles apprennent le français et l’occitan en même temps.
Rodin Kaufmann (photo MN)


L'Aquò d'Aquí de février attend votre abonnement

Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.