Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

Aquelei dramas que nos venon deis rèires colonisators


Milliards d’Euros de chiffre d’affaires perdus...Droits de la défense d’un magnat de l’industrie bafoués… Nous avons de préférence retenu les drames qui affectent des quasi anonymes, pourtant en relation avec notre histoire, hélas.



D'un caire un enfant de benlèu pas manco dètz ans siguèt trobat mòrt de freg dins lo trin d'aterratge d'un avion venent de Laonde, au Cameron.


Face à la crise multiforme que vivent les Africains il serait temps d'adopter une attitude responsable autant que soutenable

D'un autre caire se duerbe lo procès de l'Estat francés, acusat de negligéncia dins l'afaire dei doas cosinas tuadas au cotèu ais escaliers de la gara marselhesa Sant Carles, en 2017.

 

Dins lei dos afaires s'agís d'un drame liat a l'immigracien clandestina. Lo paure enfant voliá escapar a la misèria au sieu ; es pas lo premier còp, que li a agut au mens quatre personas mòrtas coma aquò despuei cinc ans. Segur se ne'n parla perqué es arribat a un vòl d'Air France. Seriá estat dins un batèu en Mediterranèa ne'n saupriam ren de ren.

 

Lo tuaire de Marselha siguèt arrestat la velha a Lion, coma raubaire, mai liberat per manca de plaça dins leis establiments de detencien d'immigrants sensa papiers.

 

L'un e l'autre avián ren de comun a part qu'immigravan dins un país que lei u pas recebre, mai qu'a agut una istòria coloniala dins lo país de l'un (Cameron) e de l'autre (Tunisia).

 

Acabam jamai de viure l'esperlongament d'una istòria que siguèt chausida per lei mitans d'afaires dau sègle XIX. Fau ben qu'un jorn se discute dins lo país, e que siguem lèsts a ne'n tirar lei conseqncias : i a de reparaciens a la misèria provocada per lo colonialisme, aqueu que, podrètz me dire que non, entraïna l'atraccion per la França d'aqueu monde que se vei ja en Paradís ; e li a tanben a gestionar l'arribada de monde que, segur, sabèm encara pas coma integrar, maugrat nòstra vièlha istòria de país d'immigracien.

 

Tot còmpte fach, se deuriá ieraquisar l'informacien entenduda dimècres 8 de janvier a la ràdio, la conferéncia de pressa donada per lo Carlos Ghosn a Barut, seriá estat fòrça luenh darriera aquelei dos eveniments que nos regardan totei, qu'an pausat problema e que ne'n pausaràn encara.


Jeudi 9 Janvier 2020
Aquò d'Aquí




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

òrre democratic

Le recours au 49.3 quand la société et sa représentation parlementaire sont opposés à un projet, cela fait tout simplement injure à la démocratie.

Ben segur lo debat sus lei retiradas nos interpela, pasmens se ne'n parlam pas fòrça. Sabem que, entre nòstrei legeires totei seràn pas d'acòrd. Au revenge se garçar de la democracia quau que siegue son biais de s'exprimir, aquò nos desagrada. 



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.