Aquò d'Aqui

2021...

Aquò d'Aquí vous souhaite la meilleure année possible et sera aux côté de tous ceux qui défendent activement la transmission de notre langue d'oc.

A tous ceux qui ont fermé la porte de 2020 en criant “bon débarras, année de m…”, nous devons hélas le dire, 2021 risque de ne pas être meilleure pour la convivialité, et le retour de flammes économique brulera plus qu’il ne réchauffera. Désolé de ne pas être optimiste. Nous adorerions pourtant !

 


















            partager partager

A la Val Varacha (Itàlia) un musèu d'estade per las tradicions occitanas


LA CHANAL. Le musée dépend des habitants, qui le reconstruisent chaque belle saison. Cet été il propose aux visiteurs de s'intéresser aux techniques et matériaux traditionnels de construction.



Ce musée rural occitan d'Italie, est le projet collectif des habitants de la Vau Varaita (photo CR DR)
Ce musée rural occitan d'Italie, est le projet collectif des habitants de la Vau Varaita (photo CR DR)
L'estade entier lo musèu de La Chanal (comuna de Pònt e La Chanal, italianizat en Pontechianale) presenta una mòstra sus l'abitat de las Valadas occitanas d’Itàlia e lo biais de bastir tradicional fins als ans dal 1940.
 
Dins aquela borjaa de la Val Varacha, es la volentat associativa qu’a creat aquel centre de partatge dal trubalh etnografic dins las Valadas. Ailí, encara de desenas de miliers d’abitants parlan la lenga occitana cada jorn. Mas es ren ensenhaa a mai l’environament i sia favorable. Un comitat rechampa lhi vestits tradicionals que li son donats, e lo monde que participa a la venda a l' enquant  de la Fèsta de Sant Laurenç finalament paia lo budgèt dal musèu. Un afaire de tuchi. 
 
Dubèrt de junh jusqu’a setembre, lo musèu es montat a la fin de la prima per èstre demontat al principi de l’auton. E tuchi lhi estades prepausa ansin un tèma. En 2018 èra lana e chanebe  
 
En 2018, a recebut un fons important de l’associacion Valados Ousitanos, que boja despuèi las annadas 1970, abo entre autres, una bòna part de la bibliotèca de Francés Fontan, lo pensaire de l’Etnisme e fondator dal Partit de la Nacion occitana e particularament dal Moviment autonomista occitan en las valadas, retirat d’aquel costat de las Alps, a Fraisse (italianizat en Fraissino), ont defuntèt en lo 1979. 
 

A aquela entitat única de las valadas, lo musèu de La Chanal  i polètz organizar vòstra vengüa aicí.


gramaci a Caterina Ramonda per lei lutz sus aquela iniciativa, e a Laurenç Revèst per l'adaptacien dialectala.


Lundi 5 Août 2019
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Distanciau e presenciau dins l’Aquò d’Aquí de març


Dison que...

Parler occitan, l'avenir

Rodin Kaufmann sort ces jours-ci son nouvel album, Pantais clus, fruit d'un long travail. Et sinon, que fait-il ? Il retourne à l'école ; de là il échange et nous parle des identités.

En ce moment entre autres choses j’interviewe des enfants. On parle du temps, des souvenirs et des souhaits. Aujourd’hui j’étais à l’école primaire Mandela de Béziers. En face de moi il y avait Birgul et Oumaima, qui sont en CE1, et elles apprennent le français et l’occitan en même temps.
Rodin Kaufmann (photo MN)


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.