Aquò d'Aqui


La Langue d’Oc
dans le parler d’aujourd’hui

Connaissez-vous la signification de cette expression ?


Et patin coufin * :

A - n'oublie pas tes patins ni ton couffin
B - etcetera
C - coucou je suis là (expression enfantine)


Répondre


Qu'es aquò, qu'es aquò ? (14)

Les devinettes d'Andrieu Lagarda, en languedocien, sont un modèle de finesse.Vous essayez de trouver... et vous nous écrivez la réponse.


Vaquí la devinalha dau jorn

Qu'es aquò, qu'es aquò ? (14)
" Totjorn a córrer e jamai lassa"

Qu'es aquò ?



 














            partager partager

A Nioun de passairèlo entre culturo e ecoulougìo


L’Ecole de musique, le Centre d’énergies renouvelables ou l’Institut de l’Olivier parmi d’autres, mêlent les attentes et les manifestations de la culture locale dans cette seconde édition de Fest’Oc à Nyons, les 17-18 mai..



Sandra Aubert Guy Castelli ont concocté un programme festif qui la culture vers le développement durable (photo AC DR)
Sandra Aubert Guy Castelli ont concocté un programme festif qui la culture vers le développement durable (photo AC DR)
Quàsi dous an soun passa despuei la proumiero edicioun de Fest'Oc, aquel evenimen niounsen que countribuis à la poupularisacioun de la lengo e la culturo d'o.
 
Pèr aquelo represo, li festiveta se debanaran óuficialamen sus dous jour e s'enrichiran de nouvèllis animacioun.
 
Uno dinamico que se vòu renouvelado pèr remembra i loucau l'impourtànci de la lengo dóu païs e l'eiretage culturau que porton en éli.
 
Pèr acò, Fest'Oc, frucho d'uno coulabouracioun entre l'escolo de musico de Nioun e Contes et Rencontres, prepausara aquéli 17 e 18 de mai 2014 à la Maison de Pays d'atalié, d'espetacle, un balèti e de mostro.
 
Assoucia à mai d'un partenàri que soun lis estruturo amenistrativo e assouciativo (Folk Dance, Mediatèco, escolo, Ex&Co, I.E.O, Istitut dóu Mounde de l'Oulivié, Nioun, Droumo e Rose-Aup), Fest'Oc duerb la draio à la pluridisciplinarita, à la duberturo e à l'escàmbi. Uno dimensioun pluralo que se rebat dins un prougramo court mai dènse. 

Ateliers de danses, spectacles scolaires...et découverte de l'éco-consommation

La légende noire du soldat O, d'André Neyton, un rare moment de théâtre et de réflexion (photo XDR)
La légende noire du soldat O, d'André Neyton, un rare moment de théâtre et de réflexion (photo XDR)
Ansin, lou dissate de tantost sara counsacra is atalié d'iniciacioun à gratis.
 
« I aura d'atalié de danso, lengo d'o, galoubet-tambourin, descuberto dóu goust e descuberto de l'ecou-counsoumacioun emé lou Ceder (Centre pour l’Environnement et le Développement des Énergies Renouvelables) » precisè Sandra Aubert, presidènto de l'escolo de musico.
 
Aquelo animacioun sara seguido d'un espetacle prepausa pèr d'escoulan elementàri e d'adulte, counsacra evidentamen à la lengo nostro.

Un espetacle councebu « dins l'encastre escoulàri despuei janvié » pèr lou festenau : musico, cant, danso e leituro bouliran dins aquéu proujèt participatiéu.
 
Lou ser meme un grand balèti ''folk'' counvidara li vesitaire à dansa gràci au group ''Drailles'' emé Samuel Bouchat au cant (intrado de 5 à 8 €), tout long de la serado, ounte li porto saran duberto à tóuti, e pèr tóuti nivèu.

E lou lendeman, après un repaus proun merita, Fest'Oc acabara soun festenau sus uno pèço de tiatre « La légende noire du Soldat O », meso en scèno pèr André Neyton dóu Tiatre de la Mieterrano (intrado de 12 à 15 €).
 
« Es un espetacle que viro despuei un tèms e que se fara dins l'encastre de la coumemouracioun de la proumiero guerro moundialo. Parlo de Prouvènço en 14-18 » anounciè Guy Castelli, presidènt de Contes et Rencontres. 

Pré-ventes et billetterie

Fête culturelle et écologique (photo Alain Michot DR)
Fête culturelle et écologique (photo Alain Michot DR)
En paralèle, dos mostro, l'uno regardant la culturo prouvençalo e l'autro regardant l' ''AOP Olives de Nyons'' (à l'escasènço de la Fiero Ecou-Biou* que a liogo lou meme week-end sus la caminado de la Digo, à dous pas de la Maison de Pays), saran tambèn presentado.
 
Fest'Oc prepauso de bihet pèr la pèço en pre-vènto fin qu'au 17 de mai (à l'Escolo de Musico, l'Óufice de Tourisme, encò C&R, e au Paradis Gourmand) emé de près redui.
 
Jougant emé la proussimita de la Fièro Ecou-Biò e soun partenàri lou Ceder, Fest'Oc sara anouncia tambèn pèr lou tambourinaire Eric Iglesias que barrulara sus la fiero.
 
Un pont entre ecoulougìo e culturo que fan l'identita de la vilo.
 
*La Foire Eco-Bio est organisée chaque année sur la Promenade de la Digue en Mai et dure un week-end.

Lundi 28 Avril 2014
Amy Cros




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Votre numéro d'été invite à respirer
Dison que...

L'autre pandémie...à perpétuité ?

L'air pollué tue plus surement et plus massivement que la covid 19. Or, cette dernière, en forçant à la cessation d'activités, a révélé les responsables des pollutions les plus prégnantes sinon les plus connues.

L'autre pandémie...à perpétuité ?

Avec près de trente mille morts, la crise de la covid 19, dont on n’ose encore parler au passé, a marqué le premier trimestre de 2020. Elle nous a paru à juste titre terrible. Ces morts sont dues en fait aux affections respirtatoires qui souvent suivaient l’infection virale. Or, il nous faut remettre, toute traumatisante qu’elle soit, cette maladie planétaire dans un contexte plus large.

 

Entre trois et quatr millions de personnes décèdent chaque année d’affections respiratoires dans le monde. La bronchopneumopathie chronique obstructive, autrement dit la bronchite chronique, est un fléau.

 

Et pour partie ce que nous respirons au quotidien aggrave tous les symptômes. Encore ne sait-on pas tout, loin de là, sur  l'air qui est sensé nous faire vivre.



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.