Aquò d'Aqui

Lo Consèu Constitucionau enebis l’ensenhament immersiu d’une lenga regionala dins l’ensenhament public

Votée à une large majorité de députés le 8 avril, la loi Molac était contestée par des députés macronistes, appuyés concrètement par le ministère de l’Enseignement, JM Blanquer. Le Conseil Constitutionnel a invalidé la disposition majeure de la loi, et est allé jusqu’à nier le droit de parler sa langue dans un établissement public.

 

“Que modifican d’urgencia la Constitucion !” Es amb’aquela crida que Paul Molac, inspirator, redactor et defensor de la lèi qu’ara a son nom, a reagit a l’anoncia de l’avis dau Consèu Constitucionau, tombat aqueu matin dau 21 de mai.

Le Conseil Constitutionnel à l'œuvre (photo CC DR)

















            partager partager

2019 Annada dei lengas autoctònas per l'Unesco


Si le gouvernement français continue à considérer honteusement les "langues de France", l'entité de l'ONU pour la Culture, elle, les valorise en 2019.



L'entitat culturala de l'ONU fa de 2019 l'an dei lengas de pòples premiers. Mai a parlar d'autoctònas e de sei lengas, podem alargar a totei lei lengas en perilh.
Tambour Miq Mac pour pow wow, création d'Hubert Martin, Musée d'Histoire de la Ville de Québec
Tambour Miq Mac pour pow wow, création d'Hubert Martin, Musée d'Histoire de la Ville de Québec

Alòr que Natalia Loiseau, l’ex cap de la diplomacia francesa, ara cap de tiera LREM ais Europencas, ditz clar qu’anarà pas au Parlament de Brussèlas per defendre lei lengas minoritàrias, subjèct que sembla encanhar fòrça, l’Unesco declara 2019 Annada dei lengas autoctònas. E de resumir l’exemple d’una comunautat dau Nicaraguà, lei Mayangna, qu’avián lo biais de cultivar sensa intrants e de desvolopar una agricultura non-industriala. Sa lenga disiá son biais e un còp gravada aquela coneissença, l’Unesco se felicita que lo gaubi centramerican serà sauvat… e transmés en lenga locala.

Es ansin, segon l’Unesco, que l’an « dei lengas autoctònas » declarat lo 28 de janvier, deu afortir lo sostèn dei pòples autoctònes dins seis esfòrç per aparar sei gaubis e de joïr de sei drechs ». L’assemblada generala de l’ONU a adoptat en 2007 una Declaracion sus lei drechs dei pòples autoctònes, pasmens son encara fòrça marginalisats. Una informacion que la dòna Loiseau deuriá li chifrar una briga avans que de reagir am’una torre Eiffel dins lo cràni.

Jeudi 11 Avril 2019
Aquò d'Aquí



Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Notre numéro de juin
Dison que...

Le Conseil Constitutionnel contre Toute la Loi Molac ?

Le Conseil Constitutionnel n'examine que l'article visé par la saisine, officiellement. Mais en sommes nous vraiment certains ?

Michel Neumuller

Le 22 mai au plus tard les membres du Conseil Constitutionnel auront rendu un avis sur la constitutionnalité du texte de loi, voté à une très large majorité le 8 avril au Parlement, concernant les Langues Régionales.

 

Que peut-on attendre des soi-disant “sages”. Sans doute rien de bon. Mais…




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.