Flambèu catalan

Les élections catalanes du 21 décembre ont à nouveau montré que la moitié de la population souhaite la République et le divorce avec l'Espagne. Elles signent la déroute de la catastrophique gestion de crise du pouvoir espagnol. Elles interrogent enfin tous les Européens sur la qualité de leurs propres démocraties.

Adonc vaquí l’ora dei resultats. E de se dire : « tot aquò per aquò !? ».






            partager partager

Un tèrratrémòl am’un epicentre aupenc


Avec une magnitude de 5, il s’agit d’un séisme important, mais il n’a pas fait de victimes.



Nòv’oras de la nuech, a z-Ais quauquei vitras clataclajon, pas mai de cinq segondas. Mai à Jausiers, es lei chaminèias que s’espoutisson .
 
Urosament lo tèrratrémòl dau 7 d’abriu a pas fach de victimas en Provença.
 
Mai de còps que l’i a, aurà esfraiat de monde. Mai que d’un se serà retrobat sus una plaça vueja d’ostaus pròches, o còntra la muralha. « Li aurà de replicas » que dison lei sismològues, que benlèu s’auçaràn fins qu’a 4,5 sus l’escala de Richter.
 
Aqueu de diluns aviá montat fin qu’a 5,03. Es fòrt perqué la bassacada s’es endraiada a pauc de prefondor : 6 qm. Tot l’arc aupenc n’es pertocat.
 
Lo seisme siguèt ressentit mai o mens dins totei lei despartaments de Provença Aups e Còsta d’Azur. Lo jorn d’avans èron lei Aups de l’Ubac que siguèron pertocadas, am’ un seismet d’una magnituda de 1,2.
 
Lei cartas de sismicitat en Provença nos fan vèire que podèm esperar l’efèct d’una bassacada dins quauquei regiens industrialas : la quimia e la petroquimia alentorn de la mar de Bèrra, e mai encara lo site de recèrca nucleari de Cadaracha.
 
Aquestei temps, s’i alestisse lo montatge dau reactor de recèrca sus la fusion nucleària. Lei laboratòris li son bastits amé de fondamentas cavadas  fons

Mercredi 9 Avril 2014
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d'Aquí 302 chasse le sanglier !
Dison que...

"L’independencia de Catalonha mi fa pas pantalhar"

Gilbert Combe anime l'atelier de théâtre de l'Institut d'Estudis Occitans des Alpes-Maritimes. Il nous a adressé cette prise de position en décembre.

Quand leis Angles votèran per si desseparar d’Europa mi sentiguèri, coma dire, pas flame : un pauc malurós, un pauc deçauput, un pauc en colèra contra aquelei qu’avián causit  de virar l’esquina a la familha europenca e tot aquò tanben per leis anglés maluros, que volián restar  mé nosautrei. 


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.