Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Rompedura

La nouvelle Assemblée Nationale verra entrer les députés RN comme jamais. Une rapide analyse sortie des urnes nous dit partiellement pourquoi : ils sont élus là où les ruraux n'en peuvent mais, là où ont socialement fui les déclassés des villes. Ce que montre ce scrutin c'est que la fracture sociale est aussi territoriale.

Amb la nòva Assemblada Nacionala, es ti que faudrà li vèire lo senhau d’un reviscolament de la gaucha, fòrça (tròp?) diversa, o la confirmacion que l’extrema drecha planta cavilha definitivament dins lo paisatge politic  ? O fins finala aqueleis eleccions aurián fa mòstra que lo desesper sociau assaja de trobar un solucion politica ?















            partager partager

Un patrimòni urban e maritim marselhés a descubrir fin setembre

Les journées du Patrimoine (19-20 septembre) dans les quartiers Nord de Marseille


MARSEILLE. On a craqué pour le programme des visites patrimoniales des XV° et XVI° arrondissements de Marseille. L’urbain passé à la moulinette du XX° siècle, de promenades en visites, sur terre et sur mer.



Le patrimoine industriel sera largement valorisé, telles les Savonneries du Midi (photo MN)
Le patrimoine industriel sera largement valorisé, telles les Savonneries du Midi (photo MN)
Ges de castèu dau siècle XV, nimai de roïnas romanas, es ben l’industria e la pesca qu’an fach lei quartiers Nòrd de Marselha coma lei coneissèm, e es aqueu patrimòni que son convidats a descubrir lei passejaires a la fin de setembre.
 
Segur l’i a ben un patrimòni ancian e religiós, escondut , coma dins la Vau deis Aigaladas. S’i tròban un prieurat dau siècle XI ai Carmes, e pas tant luenh la sabonariá dau Miegjorn, e la bauma onte a viscut Sta Madalena (ben segur, una de mai !), e d’aquí se pòu davalar jusqu’a la Ciutat deis Arts de la Carriera, ela ben de nòstre temps.
 
Mai particulier es lo camin dei cinemàs despareissuts dau XVI° arrondiment, que n’i a agut fins qu’a sièis jusqu’ais annadas 1960.
 
E mai originau encara es aquela passejada prepausada « entre doas ribas », de La Vista – terraire agricòu – a Ensen onte l’economia es aquela de la mar.

Cinquanta passejadas culturalas originalas

E mai barròca la descubèrta de la psiquiatria a l’Espitau Edoard Toulouse, aqueu dei quartiers Nòrd (Valverd es aqueu dau Sud).
 
Entre leis autrei nombrosas prepausiciens trobarem encara una passejada en batèu a l’Estaca, o la visita de la Glèisa de Sant-Loís, pas ben vièlha mai clafida d’òbras contemporanas. Serà pereu possible de participar an’una « tchatchada » (es l’Ofici dau Torisme que la sòna coma aquò) sus l’enjuec dau patrimòni, a la Villa Mistral.
 
Una cinquantena d’aquelei passejadas culturalas seràn adonc possiblas dau 18 au 20 de setembre. De descubrir amé la pèça joncha aquí.
Certaines visites commentées se feront sur l'eau, comme à l'Estaque (photo MN)
Certaines visites commentées se feront sur l'eau, comme à l'Estaque (photo MN)


Vendredi 21 Août 2015
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí aura soif en juin

Dison que...

Caminada de las Fiertats capitada a Rodés

Laurie Privat a suivi, en y participant, la marche des fiertés de Rodez. Elle témoigne donc de la langue occitane disant la diversité, totalement.

Photo Laurie Privat DR

Lo 21 de mai de 2022 èra marcat sus mon agenda dempuèi un brave moment. Èra lo jorn de la primièra marcha de las fiertats a Rodés, organizada per l’associacion Alertes.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.