Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre

CUCURON. Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Troisième semaine…

L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .

















            partager partager

Pèire Brechet au cap de l’IEO


13 - Le nouveau président de l'Institut d'Estudis Occitan est enseignant, professeur certifié d'occitan-provençal à Aubagne. C'était aussi au moment de sa prise de fonction en mai 2010 le directeur de publication d'Aquò d'Aqui. Mais il devrait démissionner de ce poste pour se consacrer à l'IEO.



Pèire Brechet au cap de l’IEO

Lo director de publicacion d’Aquò d’Aquí fuguèt elegit a la presidéncia de l’Institut d’Estudis Occitan que tenguèt son amassada generala au mes de mai.
 

Aqueu professor d’occitan provençau qu’ensenha a Aubanha e viu a Marselha es tanben un afogat de la mar e de còps bota fòra a travèrs Mediterranèa.

 

Es eu que fins ara repassa leis articles d’Aquò d’Aquí ambé son saber lexicografic, e nos promés de contunhar d’o faire tant que sa nòva foncion i laissarà de temps.

 

A tot aquò fau encara ajustar que lo Pèire Brechet mena un trabalh d’a fons per un lexic de la lenga “utila”, que deuriá servir a mantunei que vòlon saber coma se despatolhar en occitan dins sa cosina, au bureu de Pòsta, o au supermercat...
 

 


Après tres manifestacions capitadas per l’occitan dins la vida publica, mai sens que jamai lei promessas estatalas d’una lèi per lei lengas de França siegon estadas onoradas, lo president de l’IEO mancarà pas d’òbra, aquò’s segur.

 

Subretot qu’aquela associacion màger per l’espandiment de la lenga s’es endraiada dins una politica de socialisacion de l’occitan d’en pertot : toponimia, cors de lenga labelisats, politica europenca que deu rejónher lei preoccupacions deis Occitans fòra l’Estat francés, e militança per decidir l’Estat de jogar son ròtle.
 

 
 

L’escomessa es dei gròssas, e mai complicada per la Lèi que se discuta ara per re-centralizar la politica en França, e que deuriá vujar Despartaments e Regions de sei competéncias culturalas. Bòn astre president !


Mercredi 28 Juillet 2010
Michel Neumuller




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

...e sensa cap restriccions !


06/01/2022


Dans l'Aquò d'Aquí de février : notre langue est autochtone
Dison que...

Ecumenisme?

La querelle des graphies de la langue d'oc est une bêtise passéiste, et un frein pour qui souhaite conquérir des droits pour notre langue. Mais il reste quelques allergiques dogmatiques, y compris là où le respect est de rigueur.

Reinat Toscano a la Librejado

Coma cada còup, èri convidat disabte passat demièg lu autors de la Librejado, que si tenia à Trets, dins lo casteu, coblada m’au 27n salon dei escrivans de Provença.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.