Aquò d'Aqui








Francophonie crispée

La francophonie militante peste à nouveau contre le "tout-anglais". Nous savons que cela se traduira par le "rien-langues minoritaires".

 Nous y revoilà ! Une centaine de personnalités « des cinq continents » veulent résister, nous annonce Ilyes Zouari, qui préside le centre d’études et de réflexion sur le monde francophone. Il s’agit d’inciter les autorités françaises comme francophones, à résister à la « dictature du tout anglo-américain ».
 
Mesdames et messieurs de la Francophonie, merci, nous avons déjà donné !






            partager partager

Òc en ’scòla : La Cieutat persista et signa


LA CIOTAT. L’action de sensibilisation à la langue et à la culture provençales, lancée l’an passé dans le cadre des activités péri-éducatives auprès des élèves du premier degré, aura bien une suite, le relai étant pris par l’Education nationale elle-même. Et une restitution festive en sera offerte au public lors de deux manifestations tenues dans des lieux emblématiques de la ville.



Une réunion d'ensemble pour relancer l'initiation à la langue d'oc dans les écoles (photo DR DR)
Une réunion d'ensemble pour relancer l'initiation à la langue d'oc dans les écoles (photo DR DR)
Dimècres 16 de desèmbre s’est tengut un acamp dins una deis escòlas de La Cieutat. Era a l’iniciativa de Michel Jean, ispeitor de l’educacion nacionala de la circoscripcion de La Cieutat e de Mirèlha Benedetti, ajoncha de la comuna per leis afaires escolaris.
 
Ié èran convidats tot plen de monde : lei conselhers pedagogics, leis intervenènts de la Vila en carga dau projet educatieu et de la vida pedagogica, l'associacion "Les Amis de la Bastide Marin", la Mission Langue régionale de l’ispeicion academica, lo burèu e lei membres locaus de l’Aeloc amé leis ensignaires volontaris. Totei èran eilà per bandir lo novèu projet de 2018 denomat « Rencontres scolaires de langue et culture provençales ».
 
Fau rapelar qu’aquò sarà la contunhacion de l’acion iniciada l’an passat dins l’encastre deis ativitats peri-escolaris. Am’aqueu, de membres d’associacions culturalas localas e d’aderènts de l’Aeloc an tengut lo ròle de personas-ressorsas per leis escolans e leis animators comunaus.
 
Mai per 2018, l’animacion sarà la tòca dei professors deis escòlas qu’an adejà un pauc chifrat sus seis tèmas que son fòrça divèrs : poesía, scenetas de tiatre, cançons, danças, racòntes, toponimía, fèstas tradicionalas, jòcs e espòrts locaus…
 
Dòna Benedetti afortís amé convicion : « Aqueste projet se fonda sus l’enavans coleitieu de diferènts partenaris. Aquò se dis co-educacion e non s’agís d’una invencion de l'esperit, se conjuga au quotidian per la reüssita de nòsteis enfants. Sieu una elegida urosa dins ma mission. Un granmercé en totei ! »
 
De son costat, Monsur Jean, l’IEN, tenguèt a solinhar la necessitat d’una ligason amé l’ensignament segondari per la contunhacion dau trabalh ansin entreprés e amé lei parènts deis escolans per garantir sa reüssita.
 
D’alhors, au mes de junh venènt se tendrà « La Chaudronnerie », dins lo tiatre novèu de La Cieutat. Es una restitucion festiva d’aquela acion. E en mai d’aquò la segonda edicion de Festaquí, lo festenau dei lengas romanas qu’a fach flòri en junh passat, se debanarà a la Bastida Marin dins la seguida inmediata.
 

Lundi 8 Janvier 2018
Denis Roux




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Rejoignez notre communauté d'abonnés!
Dison que...

Lei recalius de Notre Dame coma nos questionan

Notre-Dame de Paris fait aussi partie du patrimoine occitan. Notre patrimoine immatériel fait-il partie de celui de la France, M. Macron ? Si oui, que ne décidez-vous de le revitaliser, avec la même autorité ?

L’incèndi qu’a devastat per partida la Catedrala Notre-Dame de Paris diluns 15 d’abriu vèrs lei sèt oras dau vèspre questiona tota la França sus la plaça restanta dau religiós dins la societat dau siècle XXI, sus lo suenh portat per leis autoritats au patrimòni materiau e sei trias de finançament, mai tanben sus lo biais de l’intelligentsia de considerar que tot ce que se debana a Paris merita la prioritat de la Nacien.
Lei recalius de Notre Dame coma nos questionan


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.