Un projet de Loi pour divorcer le provençal de l'occitan!

Le député maire de Chateaurenard s'est laissé berner par un collectif largement financé par le Conseil Régional, dans le but de légiférer que le blanc est noir, et que la lune est l'astre du jour.

Notre provençal coupé de sa famille, la langue d'Oc, telle que l'a définie Frédéric Mistral dans un fameux dictionnaire qui fait toujours référence ? Mais oui ils l'ont fait ! Ils n'y comprennent tien mais ils l'ont fait.






            partager partager

Memòria selectiva dau patrimòni audiòvisuau mediterranean


MedMem permet de voir des décennies d'émissions de TV du pourtour méditerranéen dans diverses langues...sans la langue d'oc, absente du choix des films français de télévision.



« Es una seleccion d’archivas dei televisions de Mediterranèa , en francés, anglés o arabi ; leis anam pas cercar, mai solament de crear une memòri de la Mediterranèa, subretot per leis estudiants e lei joines ». Florence Lanzalavi  que s’ocupa a la Conferènci Permanenta de l’Audiòvisuau de Mediterranèa lo ditz, « lo patrimòni imateriau compta tanben ». Son travalh èra de numerisar una chausida de cassetas au format Beta a partir de videòs puslèu en marrit estat.
 
Amé dètz televisions, Medmem vèn d’arribar sus lo web : 4000 videòs organisadas en sèt tèmas, coma « païsatges e environament » o « societat e biais de viure », e subretot vesibles sus un site web. Mai que d’un mòde sarà possible per lei recercas : per tiera, periòdas, ò mapas.
 
Medmem, per « Memòri de la Mediterranèa, es un projèct ajudat per l’Union Europenca, dins l’encastre de son programa « euromed eiritatge 4 ». Amé dètz-e-uech partenaris, que tres son professionaus. Li comptam l’agència francesa Institut Nacionau de l’Audiòvisuau. L’accès sarà a gràtis.
On pourra se consoler en regardant les reportages de TV3 en catalan...
On pourra se consoler en regardant les reportages de TV3 en catalan...

Absolument rien en provençal

Au site li podem vèire subran un reportatge en catalan sus la fèsta dau libre e dei ròsas de Barcelona, en catalan, l’annada 1989, quand l’escrivan Salman Rushdie siguèt condamnat per una fatwa khomeinista. Mai quand esperam de reportatges en occitan, degun es prepausat a partir de l’onglet « recerca ». E se escrivem « provençal », es un reportatge sus lei pescadors deis estangs qu’apareis, en francés.
 
L’interèst es vertadier, bòrd que s’i pòu vèire de reportatges dei TV de tota la Mediterranèa, mai estrech, estent que lei lengas minoritàrias li son pas representadas. Aquò demenis aquel interèst, e fa vèire que la concepcion d’un projèct a partir d’organismes tant publics coma son lei televisions, son lo mirau dau ponch de vista oficiau.
 
Quand valorisa sa lenga coma TV3, la tele catalana, es un patrimòni que sarà vesible per lei generacions de venir ; quand la vòu escondre, es lo cas de la TV publica francesa, aquela lenga es escafada ai joines ais archius, coma s’aviá jamai existada.

Dimanche 11 Novembre 2012
Michel Neumuller


Tags : INA, Medmem, TV


Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Dans notre numéro de mai
Dison que...

Francophonie disqualifiée à tout jamais

Faire du français le phare culturel qu'attendent les défenseurs de la diversité culturelle de par le monde, mais tout en balayant cette diversité dans la société française.

Passons sur les ambitions délirantes du président Macron en ce qui concerne l’avenir de la francophonie. Il envisage de tripler le nombre de locuteurs d’ici 2050 et d’en faire la première langue d’Afrique.
Francophonie disqualifiée à tout jamais


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.