Aquò d'Aqui

Quelques proverbes de Novembre

Relatifs au mois de novembre, ils nous parlent d'un temps d'avant le réchauffement climatique, d'évidence...

Òme de novembre es de bòna fusta
femna de novembre laissa que tabusta


(homme né en novembre sera de bon bois
femme née en novembre sera suractive)

in De qué farà aquel temps ?
(Petit précis de météorologie populaire occitane)
Pierre Mazodier - Marpoc

Per San Martin,
Boucho toun vin
Mette toun chàu dedin.


(Pour Saint Martin
bouche ton vin
et enferme ton chou)

in  Proverbes et dictons des Hautes-Alpes et de l'Ubaye 
éditions du Roc












            partager partager

Massilia Sound System Le Film a mand de sortir dins tota la França


Le cinq avril, le documentaire de Christian Philibert entame la seconde phase de sa jeune vie, la sortie nationale, avec 19 copies. Au moment de l’élection présidentielle et des affaires de corruption, ce qui y est dit prend un relief particulier.



Le 12 mars dernier à la clôture du Festival du film de Rousset (13); "levez le doigt les ceuss qui ont aidé le film !" (Photo MN)
Le 12 mars dernier à la clôture du Festival du film de Rousset (13); "levez le doigt les ceuss qui ont aidé le film !" (Photo MN)
« Cu a portat pèira au crowdfunding per Massilia Le Film ? Podètz levar lo det ?”  Christian Philibert se tèn au beu mitan de la sala dau cinema de Rosset, onte s’acaba lo festivau Nouv.o.Monde, aquela mitat de març. Una bèla oportunitat, bòrd que l’i son venguts 2500 espectators adults per 22 filmes que son, com’aqueu Massilia Le Film. E sèt o uech dets se lèvan dins lei renguieras.
 
Es totjorn quasi parier. Lo monde emplís lei salas, o lei camps, despuei junh passat, quand lo documentari de referéncia a sortit. Es la tòca Philibert : comptar sus lo brave monde que se garça d’un sistèma d’ajudas au cinemà que s’interèssa qu’an aqueu que rassegura productors, distributors e bailes de l’Avança sus Recèpta.
 
A Lunel (30) onte es en trin d’èstre projetat lo filme, Christian Philibert nos lo ditz : « la dinamica es polida , pertot onte vau li a de monde. Lei directors de salas romegan una briga, que dison que lo public vendrà pas puei au sieu, mai siáu confiant, vènon lo vèire dos o tres còps. Ce que se debana es populari, es l’essenciau ».

50 avans-premieras

Le comité régional CGT des Cheminots de Paca avait participé au financement, d'autres entités se sont engagées de manières diverses pour promouvoir le film (photo  XDR)
Le comité régional CGT des Cheminots de Paca avait participé au financement, d'autres entités se sont engagées de manières diverses pour promouvoir le film (photo XDR)
En junh 2016 au Tiatre Sylvain de Marselha, pròche de la riba de mar, l’i a agut tres mila personas per vèire, lo Massilia Le Film.

E despuei Philibert a organisat quauquei 50 avans-premieras que l’i an menat aperaquí 7000 personas, per de sesilhas cinemà-musica en convivéncia. L’estiu passat, leis afogats e lei curiós venián mai que d’un còp per agachar lo documentàri e manjar la sopa au pisto…
 
« Ara espèri que 20 000 personas minimom veiràn lo filme en França », que tre lo 5 d’abriu s’endraia la sortida nacionala, amé de cinemàs que programaràn lo filme jusc’à la fin de l’estiu.

« La vida d’un documentari es mai duradissa qu’aquela d’una ficcion : pòu se debanar sus un an. E amé quinge copias, lèu dètz-e-nòu, espèri que virarà fòrça de’n pertot ».

En plena eleccien presidenciala, cantar "le parle...ment", "le gouverne...ment" ?

Lo filme arriba sus leis ecrans de tota la França tres setmanas avans l’eleccion presidenciala. E fau rementar que tota una partida dau Massilia Le Film fa vèire lo grope emblematic de raggamuffin marselhés desvelopar l’idèa que lo monde politic es messorguier.
 
Vos en rementatz ? Sus lo pontin te trissan lo micrò au public per que cante : « Le Parle…ment, le gouverne…ment » e tot-a-de-rèng…Un biais qu’a fach debat au dintre dau grope. Mai a l’ora d’ara, amé leis afaires de corrupcion que pertòcan de candidats, l’istòria ganha un relèu particulier.
 
Rèsta adonc d’esperar, per Christian Philibert et tota la còla qu’espèra trobar lei mejans dau filme venènt, que l’abstencionisme tocarà pas lei espectators potenciaus dau Massilia Le Film.
Ils sont le sujet du film, eux et une certaine manière de voir la musique, son rapport à la société, et à la convivéncia (photo MN)
Ils sont le sujet du film, eux et une certaine manière de voir la musique, son rapport à la société, et à la convivéncia (photo MN)

Dimanche 2 Avril 2017
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Dans Aquò d'Aquí de novembre
Dison que...

L'Etat protège toujours aussi peu mais impose toujours autant

L'autorité de l'Etat s'exerce depuis Paris et impose ses décisions à tous. Pour nous éviter le retour de la pandémie peut-être sont elles justifiées. Mais la méthode elle est injustifiable. Il est grand temps que nos élus prennent le pouvoir que le mépris jacobin leur dénie.

Voici donc le retour des restrictions majeures : sur le territoire de la métropole d'Aix-Marseille, les bars et restaurants ferment. En fait les lieux de rencontre, où l'épidémie peut circuler, mais aussi les idées et une certaine idée du bonheur.

Et peut-être fallait-il en passer par là. Mais qu'en décide une conversation téléphonique entre un ministre siégeant à l'ombre de la Tour Eiffel et son préfet, certainement pas habitué de la vie sociale méditerranéenne, cela interroge.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.