Aquò d'Aqui

Lo Consèu Constitucionau enebis l’ensenhament immersiu d’une lenga regionala dins l’ensenhament public

Votée à une large majorité de députés le 8 avril, la loi Molac était contestée par des députés macronistes, appuyés concrètement par le ministère de l’Enseignement, JM Blanquer. Le Conseil Constitutionnel a invalidé la disposition majeure de la loi, et est allé jusqu’à nier le droit de parler sa langue dans un établissement public.

 

“Que modifican d’urgencia la Constitucion !” Es amb’aquela crida que Paul Molac, inspirator, redactor et defensor de la lèi qu’ara a son nom, a reagit a l’anoncia de l’avis dau Consèu Constitucionau, tombat aqueu matin dau 21 de mai.

Le Conseil Constitutionnel à l'œuvre (photo CC DR)

















            partager partager

Lo Belouga Quartet prepausa quatre compositors contemporànis per son premier CD


Le groupe voué à la création et à la mise en valeur du galoubet tambourin, annonce la sortie de son premier disque, distribué par un label spécialisé « musiques du monde ».



Le Belouga Quartet : Benjamin Melia, Sebastien Bourrély, Valentin Conte, Florian Mesureux (photo XDR)
Le Belouga Quartet : Benjamin Melia, Sebastien Bourrély, Valentin Conte, Florian Mesureux (photo XDR)
« Li  a una multitud d’escòlas e de biais de jugar, pas un deuriá escondre leis autres, perqué totei an sa valor », vaquí la profession de fe de Benjamin Melia. Lo tamborinaire varès, de cotria amé Valentin Conte, Florian Mesureux e Sebastien Bourrely, totei venguts d’un territòri diferent e d’una escòla particulara d’entre Ròse e Niça, ven de nos dire que son premier CD serà publicat lo 21 de setembre. E lei tròç durbiràn lo ventalh de ce que sembla possible am’aqueu pareu que ditz la Provença despuei au mens lo siecle XV.
 
« Ce que caracterisa lo Belouga seriá justament de pas gardar lo galobet-tamborin dins la naftalina d’un passat mau compres ». Coma l’escriurà Patrick Vaillant dins lo librion d’acompanhament, « la tradicion, es de fabricar un passat que despuei se’n reclamam per lo pesent. Es per aquò que podem dire que jamai podem prevèire ce que lo passat nos resèrva… ».

Ges d'escòla egemonica e valorisacion de la bèla diversitat dau galobet tamborin

Adonc, si l’ambicion aquí es de rendre compte de totei lei tradicions, en pas solament d’aquela, puslèu egemonica, d’Ais, es encara de crear per endraïar la tradicion de deman.
 
Quatre compositors an respondut a la demanda dau Belouga, e li deuem la bèla diversitat d’aquel albom, que se sona pas mai que « Belouga quartet » : Miquèu Montanaro, Patrick Vaillant, Patrice Conte e Jean-Michel Bossini, lo mai contemporani per la musica. « Entre farandolas deis uns e movaments assimetrics deis autres, crèsi que vaudrà la pena de s’interessar a la soplesa deis instruments » comenta Benjamin Melia.
 
Lo CD a interessat lo label Buda  Records, lo màger de la musica trad e monde de creacion. « Es l’assegurança de vèire lo galobet-tamborin creatiu prepausat fin qu’en Australia, e tròbi aquò fabulós !» s’alegra Benjamin Melia.

Jeudi 19 Juillet 2018
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Notre numéro de juin
Dison que...

Le Conseil Constitutionnel contre Toute la Loi Molac ?

Le Conseil Constitutionnel n'examine que l'article visé par la saisine, officiellement. Mais en sommes nous vraiment certains ?

Michel Neumuller

Le 22 mai au plus tard les membres du Conseil Constitutionnel auront rendu un avis sur la constitutionnalité du texte de loi, voté à une très large majorité le 8 avril au Parlement, concernant les Langues Régionales.

 

Que peut-on attendre des soi-disant “sages”. Sans doute rien de bon. Mais…




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.