Aquò d'Aqui



Un efectiu deis cors d’occitan anequelit

A peine 1,1% des collégiens et lycéens de six Académies apprennent l'occitan

La Felco publie les chiffres des effectifs scolaires des cours d'occitan. Si selon les Académies certains s'en tirent mieux, dans le second degré, la situation est globalement celle d'un enseignement très affaibli.

Vau mielhs de s’acarar a la realitat, tant triste que pòsque èstre. Mentre lei quauquei quasi tres millions de collègians e liceans dei sièis Acadèmias dei regions de lenga occitana, pas manco sege mil aprenon l’occitan, es a dire 1,1% de l’efectiu dau second grau, segons l’estatistica que publica la Federacion deis Ensenhaires de Lenga e Cultura Occitana (Felco). Una briga !














            partager partager

Ensertar leis aubres fruchaus per gardar lo patrimòni dau gost


Les parcs régionaux organisent des stages de greffes gratuits. Le but, sauvegarder le patrimoine génétique de nos arbres fruitiers.



Pomas, pèras, o persègues , son de centenas de varietats, que trobam pas autre part, vaquí lo fantastic patrimòni de nòstrei fruchiers . Ailàs, aquélei fruchas, tótei plenas de sabors acidas o sucradas, lei trobarètz pas au supermercat nimai sus lo mercat…Se cultívan plus per la crompa despuei de temps. Pasmens, am’élei, es lo caractèr particulier d’un terraire que s’esperlonga maugrat lei condicions de l’agricultura « tecnica » d’uèi.
 
La Ciutat de Castelana, dins Var Aut, amé lo Pargue Regionau dau Verdon e l’associacion Croqueurs de Pommes, se son aligats, ‘mé lo sosten de la Region, per prepausar, a Castelana, d’estagis per aprene l’ensèrt d’aubres, per poder reprodurre aquélei varietats.
 
Aquò se farà dins l’encastre d’un encaminament pròpri ai sèt Pargues Naturaus Regionaus de Provença : Sabers ecologics paisans, fachs per rendre mai facila la transmission de coneisséncias e de gaubi entre abitants dau terraire. Son a gratis. Basta de s’i faire marcar.

 

Article écrit avec les suggestions lexicales de Reinat Toscano

Mardi 1 Mars 2016
Michel Neumuller





1.Posté par Joan-Pèire le 02/03/2016 10:07
Eri anat visitar lo domani de Charança en lo 2012 :

http://ieo06.free.fr/spip.php?article2121

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Dison que...

Un outil précieux pour soutenir qui apprend le provençal

Un dictionnaire bi directionnel basé sur les travaux de Bernat Moulin

Le dictionnaire en ligne de l'IEO de Provence, Alpes et Nice est aussi ergonomique que sérieux sur le plan lexical. Un bon soutien pour qui lit ou écrit en provençal.

Régulièrement au courrier, ou lors de l’un ou l’autre café occitan la question revient : « comment puis-je soutenir mon apprentissage du provençal ? Le cours ne suffit pas, d’ailleurs il n’y en a pas chez moi, etc. »

 

Bien entendu nous recommandons de lire, autant que possible, mais pour commencer, ou quand le texte est un tantinet ardu, le soutien d’un bon dictionnaire est bienvenu, sinon nécessaire.

complet et aisé à utiliser



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.