Aquò d'Aqui

Journée historique pour les langues régionales

La loi dite Molac donnera des droits à l'enseignement des langues minoritaires en France, enfin ! ça ne s'est pas fait tout seul.

Bien des lecteurs d'Aquò d'Aquí ont été surpris, le 8 avril, du vote écrasant des députés en faveur de la loi de Protection des langues régionales, avancées par le groupe parlementaire Libertés et Territoires. Pourtant une observation un peu fine des évènements qui ont conduits à cette issue aurait rassurée plus d'un.

















            partager partager

Ais, Bernard Foccroulle renovelarà pas


Bernard Foccroulle dirige le Festival International d’Art Lyrique depuis 2006. Il ne renouvellera pas son contrat à l’issue de celui-ci en 2017. Associé au renouveau créatif, et social, de cette institution, il souhaite officiellement se consacrer à sa carrière d’organiste. Mais sa décision arrive alors que les financeurs publics du Festival sont désormais tous à droite.



Photo MN
Photo MN
Arribat en 2006, Bernard Foccroulle es alòr un organista bèlga ais idèas comunistas. Tre lo començament embaucha un director financier que siguèt clavaire de la Confederacien Païsana. La dralha dau Festivau serà mai sociala, es segur.
 
Sota son mandat, lo Festivau, segur, s’interessa ai grandei questiens de democracia e de l’ajuda a la cultura dins de país onte la guèrra empacha son expressien.
 
En 2009 que programa Zaïdé de Mozart, fa tot un tarabast public sus l’esclavagi. Alòr de trabalhaires quasi esclaus trabalhan dins lo Gof arabò-persic. En 2015 lo Festivau fa son bessonatge am’aqueu de Baalbec, au Liban, qu’assaja de viure maugrat de decenias de guèrras. En 2016 fisarà an un autor palestinian la creacien d’un operà… E mai que tot atriva lei subvenciens publicas per menar de projècts artistiques e sociaus dins lei quartiers, sestians o marselhés.
 
Oficialament, lo Director Generau, après quatre mandats, vòu faire autrament. «  Aspiri a dispausar de mai de temps e d’estabilitat per me consacrar a l’interpretacien e a la composicien, mai tanben a la recèrca, e mai a l’aprefondiment d’un chiframent deis enjuecs culturaus ».
 
Segur qu’aquel aprefondiment ne’n sente la necessitat au moment que lei politicas culturalas de’n pertot en Euròpa patisson dei restricciens budgetàrias e d’un conservatisme novèu. Mai pereu en França, la situacien promet(e) de venir dificila, am’un FN que pesarà sus lo biais de viure la cultura, e en Provença amé de collectivitats que sont totei passadas de gaucha a drecha en 2015.

Lundi 21 Décembre 2015
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Dison que...

Jornalet cerca lo mejan de contuniar

Le journal occitan en ligne vend désormais des livres et reçoit des dons sur son site web

BARCELONA. Dans l’écosystème médiatique occitan, il y a bien peu de journaux d’actualité sociétale. Les maintenir relève du tour de force, et Jornalet, à Barcelona, propose à ses visiteurs d’acheter dans sa boutique en ligne pour tenir le coup. Laissons la parole au créateur et cheville ouvrière du Jornalet, Ferriol Macip Bonet.

Ferriol Macip Bonet, fondateur du Jornalet, qui fait un appel à dons et met en place la vente en ligne de livres en occitan (photo MN)

Jornalet se finança mai que mai amb la collaboracion de sos legeires. Nasquèt en març de 2012 gràcias a la generositat de dos mecènas que cresián al projècte, e tanben gràcias la publicitat institucionala de tres collectivitats importantas. Quant Jornalet nasquèt aviam previst qu’auriam pro de ressorsas publicitàrias, gràcias a la difusion del quotidian numeric. Mas, d’un latz, Google Ads acceptèt pas de publicar d’anóncias car son traductor automatic compren pas l’occitan.

 

 




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.