La Setmana naufragée ?

L'unique média papier entièrement en occitan dépose son bilan. Les soutiens publics "naturels" de La Setmana lui ont fait défaut. Le drame interroge tout le régionalisme. Mais trouvera-t-il les réponses ?

Acteur majeur et porte-voix de la préoccupation occitaniste depuis 1994, date de sa création sous forme coopérative, la société Vistedit et sa figure de proue, l’hebdomadaire La Setmana, tirent le rideau.






            partager partager

A z-Ais Burda fa plaça a Venturi




Gerhard Richter, Tim Eitel o Sigmar Polke son pas manco coneissuts dau grand public provençau, e nos vènon, aquelei plasticians alemands d’avuei amé la colleccien Frieder Burda, au musèu Granet d’Ais-de-Provença. Despuei lo mes de mai qu’es estada penjada, la cinquantena d’òbras de modèrnes e d’expressionistas alemands, 93 000 visitaires lei son anats vèire (darrier comptatge lo 3 d’octòbre).
 
77% d’aquelei visitaires èron Francés, e au dintre d’aquelei, 75% èron de Provença. Nos veniá, la colleccien, de Baden Baden, onte aquela familha d’industriaus, lei Burda, creèron fa dètz ans un musèu fondacien, qu’a prestat seis òbras au musèu sestian Granet.
 
La mòstra sestiana d’aquela colleccien a fach vèire, es verai, de pintres mai coneissuts, coma Picasso e August Macke, qu’an poscut atrivar lo public.
 
Divèndres passat lo Musèu Granet a despenjat leis òbras per far plaça ai fòtos de Bernat Plossu, totei consacradas au Mont Venturi (es de saupre que fa vèire tanben un molonàs d’òbras au musèu marselhés de la Caritat.
Tim Eitel, Abend 2003 (Vèspre 2003)
Tim Eitel, Abend 2003 (Vèspre 2003)

Plossu et la "montagne blanche"

Bernard Plossu es un fotografe que nos es vengut de sei montanhas dins leis annadas 90. Aviá travalhat ais USA, onte l’arrapèron leis grans paisatges.
 
Arribat a Marselha, la ciutat deven son sujèt premier. Quau a pas vist sei fòtos de processiens religiosas au Panier ? Vaquí son interés, mai tanben son defaus : l’atriva lo detalh, que li parla, mai que per lo monde releva de l’anecdòta.
 
Dins lo meme temps, aprochèt pauc a chapauc lo Mont Venturi, que devenguèt per eu una mena d’objèt fotografique. N’en agantèt l’imatge de luenh o de pròche, e finalament, sa « Montanha Blanca » se retròba penjada ai cimaisas dau Musèu Granet.
 
Granet, justament, es aqueu pintre de la vida religiosa que garda en memòri, en causa d’una « Sainte Victoire » que trobem au Musèu, vista a travèrs la porta duberta sus lo païsatge au Malvalat. Er auna tèla qu’impressionèt fòrça Plossu, coma lo dich a Bernat Ely, lo conservator, dins una entrevistassa qu’acaba lo catalòga de l’exposicien.
 
La mòstra pòu èstre vista d’un latz au Musèu Granet d’Ais (La Montanha Blanca) e de l’autre a la Caritat de Marselha (son òbra marselhesa) jusqu’au 16 de decembre 2012.
Une approche "a chapauc" de Venturi (photo B Plossu)
Une approche "a chapauc" de Venturi (photo B Plossu)

Mardi 16 Octobre 2012
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Le Québec et ses enjeux linguistiques et sociaux
Dison que...

En finala Beart espòutisse Charpin

Andrieu avait invité des gens de culture pour le désastreux match OM-Atretico...

En finala Beart espòutisse Charpin
Avieu convidat de colègas cinefiles e amoros de la cançon francesa pèr assistar a la finala OM-Atletico davant mon escran plat. Es rede 3 a 0, dona pas lo rebat dau debanament dau rescòntre.


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.