Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

A Arle Convivència corre après lei jorns


ARLES. Le Festival organisé par Attention Culture ! a vu ses subventions tomber d’un tiers. Nonobstant, l’équipe organisatrice entend proposer comme les 16 années précédentes une édition de six jours. Et lance pour cela son opération de financement participatif.



En 2005 Claude Marti vient jouer à Arles pour Convivència, l'année du débat sur le thème "viure e trabalhar au país" (photo XDR)
En 2005 Claude Marti vient jouer à Arles pour Convivència, l'année du débat sur le thème "viure e trabalhar au país" (photo XDR)
Despuei 16 annadas lo festenau arlatenc Convivéncia prepausa un rescòntre amé d’artistas e de preocupacions socialas que laissan pas indiferent.
 
Pasmens, la marèa bassa dei subvencions regionalas li laissan que quatre jorns possibles sus lei sèt dau Festenau abituau. La solucion ? un finançament de cotria amé la platafòrma Provence Booster.

De que ne'n ditz son fondator ?
 
Joan Colomina, onte ne’n siás d’aqueu festenau ?
 
D’un caire. la subvencion publica d’aqueu festenau a gràtis a tombat de 30%, e es lo Consèu Regionau premier que l’a facha baissar. Puei lo retard per votar aquela ajuda reducha nos a constrenchs a « menjar » manjar ? nòstra tresorariá. Ara ne’n siam a saupre que podèm pagar quatre jorns d’un festenau que ne’n fa sèt.

Provence Booster un choix régional

Lo budget Cultura de la Region creisse pasmens de 9% en 2016.
 
Es d’estructuras que ne’n an pas tant de besonh que profiechan de : lei grands festenaus provençaus tau coma aquelei  d’Avinhon o d’Ais. Per leis autres, li a qu’a bramar famina, que que siegue l’interès.
 
Vòstra reaccion es de cercar lei dardenas que mancan ?
 
Segur, e am‘una operacion de finançament participatiu, un « de cotria » se volètz. A dos nivèus : s’agantam 3500 € podrem organisar lo cinquen jorn dau festenau, e amé 6500 € farem lo sieisen.
 
Avètz pas chausit una platafòrma celebrissima tala coma KissKissBankBank o Ulule. Perqué ?
 
Voliam evitar leis emanacions de grandei societats bòrd que nòstre festenau es un afaire associatiu e que fèm ges de profiech. D’un autre caire, Provence Booster es regionau, nosautres pereu. Enfin, sa prepausicion per valorisar nòstra escomessa, l’avèm trobada flama.

Claude Marti, et Saltimbanks avec tant d'autres

Jean Colomina, disquaire hors normes et ancré dans la cité avait trouvé intéressant de proposer musiques du monde et débat sur l'état du monde...(photo MN)
Jean Colomina, disquaire hors normes et ancré dans la cité avait trouvé intéressant de proposer musiques du monde et débat sur l'état du monde...(photo MN)
Convivéncia es de desenas d’artistas de la Musica dau Monde que son venguts aquí cantar. Se deuriatz ne’n rementar que dos d’aquelei moments ?
 
Sabètz que Convivéncia èra un concèrt a miegjorn pròche d’un discari, puei un rescòntre amé l’artista o una problematica.

Avèm chanjat aquò que perqué avèm agut l’astre de trobar una sala granda.

Alòr, maugrat que totei fuguèron agradius, ieu me rementi d’en premier de la venguda de Claudi Marti e dau debat qu’avèm endraiat en 2005 sus lo tèma « viure e trabalhar au país ».

Puei d’un grope de tria que nos èra vengut dau Nòrd, HK et les Saltimbank, que cantavan de tèxtes de revòutas trobats dins sa ciutat dau relarg de Lille. Fòrts ! 

Mardi 31 Janvier 2017
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

òrre democratic

Le recours au 49.3 quand la société et sa représentation parlementaire sont opposés à un projet, cela fait tout simplement injure à la démocratie.

Ben segur lo debat sus lei retiradas nos interpela, pasmens se ne'n parlam pas fòrça. Sabem que, entre nòstrei legeires totei seràn pas d'acòrd. Au revenge se garçar de la democracia quau que siegue son biais de s'exprimir, aquò nos desagrada. 



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.