La mitat presonièra

La statistique nous dit froidement la part émergée d'un quotidien d'entravées. La moitié féminine de la population n'est pas libre de ses mouvements.

Fa tot bèu just una setmana dimècres 17 d’abriu una joineta siguèt violada dins un trin regionau entre Ais e Marselha, dins un vagon onte li aviá d’autrei viatjaires. Sensa ren dire mai avans que l’enquista n’en digue mai, fau quand muma rementar que la tiera comença de pas s’acabar jamai.
 






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Vint-e-cinc candèlas per lo Mars en Baròc


La manifestation printanière de Marseille repose sur le Concerto Soave de Jean-Marc Aymes, compte sur la voix de la soprano Maria-Cristina Kiehr, et mise sur sa capacité à intégrer la musique contemporaine et la danse. Baroque, donc.



Jean-Marc Aymes (violon en mains), Maria-Cristina Kiehr (robe noire dessus blanc) et le Concerto Soave (photo XDR)
Jean-Marc Aymes (violon en mains), Maria-Cristina Kiehr (robe noire dessus blanc) et le Concerto Soave (photo XDR)
A crebat l’uòu , fa vint-e-cinc ans, lo Concertò Soave, alentorn dau clavecinista Joan-Marc Aymes, a Marselha. Mai tot l’ensems siguèt concebut coma l’escrinhet musicau de la sopranò argentina Maria-Cristina Kiehr. Aquela l’amerita ben. E, se la còla musicala, puei, a evoluat, per l’ anniversari d’un quart de sègle de vida musicala, vaquí que la retròba a l’occasien dau Mars en Baroque, qu’eu festeja sei quinge ans.
 
La manifestacien de prima marselhesa entremescla musica baròca e contemporana dins d’eveniments que se fan entendre dins diferents luecs de la vila foceana : Leis Archius Despartamentaus, lo Balet Nacionau de Marselha, o la Glèisa dei Chartrós, entr’autres…
 
Au programa 2017, que se debana dau premier au trenta-un de març, segur ausirem Maria-Cristina Kiehr, que cantarà « L’Amor de Madalena », la santa segurament emblematica de Marselha, amé lo Concertò Soave. Lo Balet Nacionau de Marselha e lo metèire en scèna Olivier Lexa, elei, nos faràn vèire coma se dançava a la cort de Mantova au temps de Monteverdi…
 
Es que lo fondator de l’operà, festejam pereu son 450 en anniversari en 2017. E lo Març en baròc li farà una plaça dei bèlas : ansin una chausida de son Orfeo sus lo parvís de l’Operà municipau.
 
Trobarem encara una mena de liame entre orient e occident amé lei Lamentazioni de Frescobaldi, confisadas a Sant-Victor, a Maria-Cristina Kiehr encara un còp, mai tanben au gaubi dau Libanés Zad Moultaka, que metrà en lutz lo trabalh de Joan-Marc Aymes e de son Concertò Soave.
 
Un anniversari de tria per toteis aqueleis artistas, non ? 

Mercredi 22 Février 2017
Michel Neumuller




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Lei recalius de Notre Dame coma nos questionan

Notre-Dame de Paris fait aussi partie du patrimoine occitan. Notre patrimoine immatériel fait-il partie de celui de la France, M. Macron ? Si oui, que ne décidez-vous de le revitaliser, avec la même autorité ?

L’incèndi qu’a devastat per partida la Catedrala Notre-Dame de Paris diluns 15 d’abriu vèrs lei sèt oras dau vèspre questiona tota la França sus la plaça restanta dau religiós dins la societat dau siècle XXI, sus lo suenh portat per leis autoritats au patrimòni materiau e sei trias de finançament, mai tanben sus lo biais de l’intelligentsia de considerar que tot ce que se debana a Paris merita la prioritat de la Nacien.
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