Aquò d'Aqui


Entre pneumonia e virus chinés la malautia cronica de l’Estat

L’Etat avait tout préparé en secret, et les rapatriés de Chine se retrouvent en quarantaine sur la Côte Bleue… alors que s’apprête à éclater une véritable épidémie de pneumonies. Ah qu’il eût été bon de consulter le réseau de médecins locaux !

Una conferéncia de pressa dau prefèct, sensa ges de tèma, puei d’anóncias… E ai jornalistas l’Estat li dirà, avans que siegue mume avisat lo premier cònsol, que lei Francés retorn de China amé de sopçons d’infecciens, seràn gardats en quarantena dins un centre de lesers de Carri, sus la riba de mar.

Entre pneumonia e virus chinés la malautia cronica de l’Estat















            partager partager

Planeta a sosta


Nous vivons à crédit...notre survie, c'est à dire celle de l'unique planète à notre disposition.



Ben segur que nòstreis economias vivon dejà a sosta . Mai nòstra planeta tanben, l’esplechan, se pòu dire, a sosta, segon l’ONG Global Footprint  (Piada Globala).
Planeta a sosta

...Mais nos objectifs écologiques sont aussi à crédit. Or, un "tiens" vaut mieux que deux "tu l'auras"

Per aquela associacien mondiala, que se ditz « Laboratòri Internacionau d’Idèas », lo 8 d’avost siguèt lo jorn dau despassament. La planeta a consomat tota sei ressorsas per l’an 2016, e tre ara, vivèm a sosta. Era lo 23 de decembre en 1970, e chasque an avançan de tres jorns. Es que l’ esplecha de la Tèrra crèisse totjorn que mai.
 
Premier responsable e premier critèri, l’emissien de CO2. Per fabricar son energia, l’Umanitat consoma sei ressorsas naturalas, mai que d’un còp fossilas, per produrre de gas d’efèct de serra. A bòudre  !
 
Per se consolar, benlèu que podèm se dire que, per la França, aquela emprenta s’aleuja despuei 2006 : totjorn que mai de « biocapacity » - de possibilitats naturalas, e totjorn que mens d’emprenta ecologica.
 
Mai es un degot d’aiga dins la mar planetària.
 
La creissènça demografica es pas per ren dins lei marrits resultats ecologics que nos fa conéisser Global Footprint. Totjorn que mai de monde, es una situacien que fariá obligacien de totjorn que mai esplechar… Levat que la consomacien de vianda fai una gròssa partida d’aquela esplecha. Avèm adonc de marge.

Demieg lei ponchs positius que nos ditz l’ONG, li a quand mume l’objectiu internacionau de la Conferéncia sus lo Climat de París en 2015. Am’un « mens dos dau cent » de rescaufament, sembla positiu.
 
Mai, va fau dire, se vivèm a sosta, am’aquela mena de decisien, avèm pereu d’objectius a sosta…


 

Lundi 8 Août 2016
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d'Aquí retourne à l'école
Dison que...

"lo Ric Valens Richart, rei dels Engles" sur Arte

Si je n'avais pas été confortablement installé dans mon fauteuil, j'aurais pu tomber de ma chaise. Richard coeur de Lion et son frère cadet Jean sans Terre parlaient occitan sur une chaine de télévision française.



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.