Aquò d'Aqui



Le créole de la Martinique bâillonné

Contrairement à la Corse, la cour administrative n'a pas reconnu à La Martinique que sa langue, le créole, soit co-officielle du français. Il y a dans ces arrêts une interprétation qui va toujours à l'interdiction. Il est donc temps de changer l'article constitutionnel qui sert de prétexte à ce bâillonnement.

Le Tribunal Administratif de Fort-de-France, Martinique, près d’un an et demi après, a annulé le 3 octobre dernier une délibération de 2023 faisant du créole la langue officielle du département, au côté du français.

 

Ainsi, une fois de plus l’article 2 de la Constitution sert à étrangler les volontés d’un pays aux réalités linguistiques et historiques particulières en matière de droit à sa langue.

 















            partager partager

La seguretat deis escòlas am’un dispositiu mau-segur


Tout le monde y pense en cette rentrée, mais comment s’assurer que le terrorisme ne touchera pas les établissements scolaires ? L’insécurité ne se résume pas à ce risque, loin de là, et le Rectorat tente de mettre en place un dispositif qui devra essuyer des plâtres, y compris en matière de psychologie enfantine.



Aquò se veirà pas davant leis escòlas, que lei còlas policièras seràn "mobilas" (photo MN)
Aquò se veirà pas davant leis escòlas, que lei còlas policièras seràn "mobilas" (photo MN)
Segur que lo problèma màger dau Rector de l’Academia. d’Ais-Marselha serà la seguretat deis 452 514 escolans deis establiments dau premier e dau segond degrat d’aquelei despartaments deis Aups, autas e bassas, de la Vauclusa e dei Bocas-dau-Ròse, coma dei personaus d’aqueleis escòlas, collègis e licèus onte 6 600 novèus ensenhaires trabalharàn en 2016-2017.
 
A Crestian Estrosi, lo president de la Regien Provença, que disiá la velha que 30% dei licèus avián pas de « referents seguretat » (una conferéncia de pressa dau 29 d'avost onte siguèt pas convidat Aquò d’Aquí), Bernat Beignier a indirectament respondut que chasque director d’escòla publica aviá donat son n° de telefonet personau. Un biais de demorar conectat d’un biais permanent amé l’informacien seguretaria.
 
Se lo rector crèi pas a « l’eficacitat dei velhas estaticas » davant leis escòlas, li agrada mai de veire lei còlas mobilas en mesura d’intervenir quatecant onte que siegue. Aquò dich, ne’n sabèm pas mai sus la realitat d’aqueu dispositiu, senon qu’un comandant de poliça, Teiriç Laumonerie, baileja per lo Rectorat tota la seguretat.
 
« Lo terrorisme, segur, nos ocupa, mai l’ ànsia perceptibla dei mestres tanben » nos vèn lo policier. Se l’intrusien de calachnicovistas afogats de Dieu, chascun li pensa, es premiera aquela de parents maucontents que fa lo quotidian dei mèstres d’escòlas provençaus coma dau referent rectorau de seguretat. Lo fenomèn es una realitat de chasque jorn, e leis establiments escolaris son pas un sanctuàri onte lei ensenhaires serián intocables.

Volontat de se rassegurar

Lo Rector d'Ais-Marselha, Bernard Beignier, espèra dins lei còlas mobilas, un personau sensibilizat e un referent de seguretat (photo MN)
Lo Rector d'Ais-Marselha, Bernard Beignier, espèra dins lei còlas mobilas, un personau sensibilizat e un referent de seguretat (photo MN)
Se d’assais de seguretat mobilizaràn totei leis establiments, tres còps dins l’annada, ce que fa debat es l’explicacien que deu èstre donada a chasque escolan, comprés aquelei dei classas mairalas . « Sensa donar d’ànsia » precisa lo Rector. Mai lo pretzfach ne’n serà fisat ai mèstres, que son pas preparats per aquò e qu’an pas totjorn fach d’estudis de pedopsiquiatria.

« L’i a de país onte aquò se fa despuei d’annadas, coma Israël » sotalinha segur Bernat Beignier, mai onte li son acostumats.
 
E encara, se, per ce qu’es de la setmana escolària, aqueu dispositiu es au mens establit, degun sembla saupre ce que se debanarà lei miegjornadas setmanieras d’animaciens peri-escolàrias, am’un personau pas tant sensibilisat.
 
La volontat de rassegurar es benlèu l’element lo mai important d’aqueu dispositiu rectorau.

Ansin, quand leis adjonchs dau Rector dison que « lo personau d’acuelh, segur son pas abilitats a furnar dins lei saquets, mai pòdon enebir l’intrada au monde que laissa pas sa carta d’identitat ».
 
Segur qu’aquò maucorariá un Kouachi o un Merat, bèn acompanhats e bèn equipats per chaplar una cort de recreacien !

Dimanche 4 Septembre 2016
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Dison que...

Un outil précieux pour soutenir qui apprend le provençal

Un dictionnaire bi directionnel basé sur les travaux de Bernat Moulin

Le dictionnaire en ligne de l'IEO de Provence, Alpes et Nice est aussi ergonomique que sérieux sur le plan lexical. Un bon soutien pour qui lit ou écrit en provençal.

Régulièrement au courrier, ou lors de l’un ou l’autre café occitan la question revient : « comment puis-je soutenir mon apprentissage du provençal ? Le cours ne suffit pas, d’ailleurs il n’y en a pas chez moi, etc. »

 

Bien entendu nous recommandons de lire, autant que possible, mais pour commencer, ou quand le texte est un tantinet ardu, le soutien d’un bon dictionnaire est bienvenu, sinon nécessaire.

complet et aisé à utiliser



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.