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L’utopia camarguenca sus papier argentique


CAMARGUE. Le dernier projet photographique de Salah Benacer rend compte d’une petite communauté qui choisissait de s’affranchir des hiérarchies sociales. La plage de Piémanson est aujourd’hui interdite au camping, restent les traces de l’utopie. Le livre en préparation fait l’objet d’un financement participatif.



Photo Salah Benacer DR
Photo Salah Benacer DR
Una frema tuba, agachant la mar, lei parpèlas mieg barradas ; un òme, lo tòrse nus, aganta sa guitarra e joga per sei vesins ; acoidat an’una taula fàcia a sa botelha, un autre parla am’una frema… Tot aquò sota un cèu tant blu coma la mar que s’estira a l’infinit davant aqueu pichon pòple de monde enestivat, de tota evidéncia populàri, que pasmens viu en riba de mar coma lei richàs d’ara.
 
Salah Benacer veniá de fotografiar d’òmes au trabalh, am’un reportatge sus lei pairoliers en Crau, e aviá dins l’idèa de faire tot parier amé lei sauniers de Camarga. Ailàs ! vaquí que la societat que leis emplega barra sei pòrtas per esplechar la sau en Tunisia. Lo fotografe se’n va alòr un pauc mai luenh, jusqu’au moment que sa veitura podrà pus anar davant. Es arribat a la plaja, onte s’esparpalhan caravanas e tendas…
 
Piemanson, au desbocat dau deltà dau Ròse, èra « lo luec conscient dau partatge, de mondes que se rejonhián dins un pantai esvelhat » que ditz l’artista.

L'i vendrà d'annadas, 'mé convivència, fotografiar lo monde fòra dau monde...

Finançament participatiu dei piadas de l'utopia

Fai vint ans qu’en Provença Salah Benacer cocha aquelei mondes que s’escondon , onte d’utopias pòdon viure a la sosta dau defòra. A Piemanson, de bordilhaires e de fremas d’ostau arlatencs, mai tanben de borgés bèlgas, anonims per un o dos mes, èron venguts sus aqueu recanton camarguenc per si faire oblidar dei reglaments e dei còdis de la separacien sociala.
 
A l’ora d’ara, la plaja es barrada, enebida au campament, e lo pantai es acabat. Mai ne’n restan lei piadas , d’aquela utopia sociala, sus papier argentique, en auta resolucien. « Per tirar mei fòtòs, siguèri format per Guillaume Gineste, a Paris, una referéncia » ajusta Salah Benacer.


Lo libre que consacrarà an’aquelei pantaiaires dau bot dau monde, es a l’ora d’ara a l’etapa dau « finançament participatiu ». Per quinge jorns es possible de prene una opcien per l’ajudar a publicar. E a intrar am’eu dins lo pantai d’un monde mai liure, sens ierarquia.
Photo Salah Benacer DR
Photo Salah Benacer DR

Samedi 9 Janvier 2016
Michel Neumuller




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Notre numéro de février mars

Aquò d'Aquí c'est d'abord un magazine d'actualité sociétale sur 28 pages sans publicités, et s'y abonner c'est disposer d'un média engagé pour la langue occitane dans sa diversité dialectale pour dire la société.

Ce numéro d'hiver vous propose bien entendu une évocation du poète et globe trotter Roland Pécout, de son histoire personnelle et de cette originalité qui a consisté pour l'essentiel à aller à la rencontre de l'autre (Afghanistan, Scandinavie, Amérique latine...) pour comprendre qui l'on était. L'homme et l'intellectuel avait plusieurs dimensions, dont l'analyse historique et littéraire d'oc n'était pas la moindre. Mais nous avons choisi de l'évoquer avec l'écrivaine et chercheuse Danielle Julien.

 

03/02/2024

Dison que...

Robert Lafont cet intellectuel qui occupa le terrain social pour une renaissance occitane

A ne pas manquer !

AIX-EN-PROVENCE. Le colloque du 14 octobre ouvre large l'éventail des domaines d'intervention d'un humaniste dont l'œuvre incontournable a généré et accompagné le second risorgimento de la conscience d'oc.


Robert Lafont fut l'artisan principal du second risorgimento de la langue d'oc. Mistral avait lié le premier à la production d'œuvres littéraires prestigieuses et à l'unité latine, Lafont, avant et après 1968 associa ce second regain à la critique coloniale et à la situation sociale comme à une relecture de l'histoire. Pour autant son œuvre littéraire et théorique, riche et diverse, marque encore tous les domaines de la création d'òc. 

 



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