Aquò d'Aqui

Lo Consèu Constitucionau enebis l’ensenhament immersiu d’une lenga regionala dins l’ensenhament public

Votée à une large majorité de députés le 8 avril, la loi Molac était contestée par des députés macronistes, appuyés concrètement par le ministère de l’Enseignement, JM Blanquer. Le Conseil Constitutionnel a invalidé la disposition majeure de la loi, et est allé jusqu’à nier le droit de parler sa langue dans un établissement public.

 

“Que modifican d’urgencia la Constitucion !” Es amb’aquela crida que Paul Molac, inspirator, redactor et defensor de la lèi qu’ara a son nom, a reagit a l’anoncia de l’avis dau Consèu Constitucionau, tombat aqueu matin dau 21 de mai.

Le Conseil Constitutionnel à l'œuvre (photo CC DR)

















            partager partager

Joan-Glaudi Risset, lo paire marsilhés de la musica d’ordinator


MARSEILLE. On connaît trop peu les soixante-dix œuvres de ce compositeur qui, bien que physicien, refusait qu’on considère ses pièces comme des expériences, mais bien comme des œuvres. Il avait dirigé le Labo d’Acoustique de Marseille.



Photo Risset DR
Photo Risset DR
 
D’aigas que raian per floquejar dins una lòna, de pas sus lei fulhas trempadas, puei l’onda marina que vèn morir sus la riba de mar, e lo fracàs de la chavana que fai plaça a la musica que s’auça dins l’èr coma una nèbla va fariá…Tot aquò tirat d’un ordinator, es Aqua, una dei composiciens lei mai coneissudas de Joan-Glaudi Risset, creada en 2001.
 
Lo compositor marsilhés es mòrt lo 21 de novembre, a Marselha, vièlh de 78 ans. Naissut au Puèi (Velai), es lo paire vertadier de la composicien am’ordinator.

Amé Mutations, tre 1968, aqueu cercaire fisician de l’Universitat de Luminy, aviá fach nàisser un univèrs sonòre qu’a degut inspirar mai que d’un cineaste de sciença-ficcien.

Amé sa Suite pour ordinateur, illustrant  la pèça de Pèire Hallet (1968) fa entendre que la musica venguda d’un ordinator pòu ben dire l’univèrs musicau sensible d’un òme.

Dei Calancas au son ibrid

Es ais Estats-Units, onte es emplegat per lo laboratòri dei Telefònes Bell au començament deis annadas 1960, que compausa per lo premier còup am’un ordinator.
 
En 1985, amé Sud, mela, rebate, colora, ibrida e modula amé son ordinator d’enregistraments de la mar e d’aucèus dins lei Calancas de Marselha.

Am’aquò liura una mena de manifèst per dire que « leis musicas fachas am’un ordinator dévon èstre presadas coma d’òbras e non coma d’experienças ».
 
Era baile dau Laboratòri de Mecanica e d’Acostica dau CNRS a Marselha.
Cris d'oiseaux, insectes et vagues feront la base sonore de Sud (photo MN)
Cris d'oiseaux, insectes et vagues feront la base sonore de Sud (photo MN)

Article écrit avec les suggestions de Reinat Toscano

Lundi 28 Novembre 2016
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Notre numéro de juin
Dison que...

Le Conseil Constitutionnel contre Toute la Loi Molac ?

Le Conseil Constitutionnel n'examine que l'article visé par la saisine, officiellement. Mais en sommes nous vraiment certains ?

Michel Neumuller

Le 22 mai au plus tard les membres du Conseil Constitutionnel auront rendu un avis sur la constitutionnalité du texte de loi, voté à une très large majorité le 8 avril au Parlement, concernant les Langues Régionales.

 

Que peut-on attendre des soi-disant “sages”. Sans doute rien de bon. Mais…




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.