Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Vous pouvez aussi désormais écouter certains articles !

En cliquant sur la pièce jointe du premier paragraphe, vous téléchargerez un fichier sonore, en fait le même article, mais lu à voix haute. L'initiative nous vient d'un constat : certains abonnés ont hélas une vue déficiente.

Voici un bon moment que nous y pensions; enregistrer certains articles et les proposer sur notre site web, faire entendre à celles et ceux qui souhaitent avoir la langue dans l'oreille, savoir comment on la prononce. Mais c'est un abonné de notre mensuel, devenu mal voyant, qui nous a incité à sauter le pas.














            partager partager

Entre guitarras, tamborins e cants wòlof




LA SEYNE. Le concert annuel de Saint-Jean de Berthe a réuni gens et genres différents pour un concert enthousiasmant le 17 mars dernier.



En mars à la paroisse de Berthe (photo Le Seynois DR)
En mars à la paroisse de Berthe (photo Le Seynois DR)
« Amplifiquem e mesclem ! que fau durbir a d’autres… » Es lo credo de Frederic Denoyer, baile de la còla de guitarras seinencas, l’Acadèmia de Guitarra, una dotzena d’amators menats per aquel òme, que coneissètz per president de la Filarmonica La Seynoise despuei 2017.
 
E dimenge 17 de març a desplegat lo repertòri e la varietat dei musicians a la Glèisa Sant Joan-Baptista de Bèrta. Aqueu jorn, a l’iniciativa de Fernand Martinez, un musician e clergue d’aquela parròquia , lei guitarristas s’i son retrobats, bancs toteis ocupats, ambé la corala d’Azur, una tolonenca, e de Tolon tanben, la Corala Sainte-Cécile, que sa particularitat es que totei lei cantarèlas son Senegalésas e que cantan tot en wòlof.
 
« L’escomessa segur èra per totei de se trobar un repertòri comun, estent que voliam cantar e jugar de causas ensems ! » de perseguir Frederic Denoyer. Amb elei, an pereu jugat lei Tamborinaires de Magalí, una antica formacion qu’aviá crebat l’uòu a Sièis-Forns en 1925, d’una scission d’ambé Lei tambourinaire de Mirèio, naissuts elei en 1885 !
 

Dobla escomessa : temps e repertòri

« Avèm jugat de classics dau repertòri segur, e lei composicions de Bernat Ballester » que nos vèn Alan Bégni, lo mèstre de l’ensems de tamborinaires. Bernat Ballester, ligat an aquela còla, es un prepausat d’Alaud, ara retirat, que fornís de composicions originalas despuei d’annadas.
 
Per lei guitarristas, l’escomessa èra dobla : « nos fau poder faire pron de repeticions, una per setmana, e coma lo repertòri es pas tant populari, nos fau interessar lo public ambé de musica latino-americana, que passa totjorn ben ».
 
Fin finala èran un quarantenau de musicians e cantaires sus lo pontin amb una glèsia comble. Una bèla jornada de musica que se fa ara cada an, e que podriá ben faire tradicion.
 
L’Acadèmia de guitarra, ela se prepara ja a la Fèsta de la bièra de Sièis Forns, dau 2 au 7 de junh, dau temps que Lei tambourinaire de Magali s’alestisson per lo Centenari de Marius Fabre, a Barjòus lo 5 de mai : lo laütier auriá ara cent ans.
 

A retrouver également sur le site de notre partenaire : Entre guitaras...

Jeudi 23 Mai 2019
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí de mars et avril
Dison que...

òrre democratic

Le recours au 49.3 quand la société et sa représentation parlementaire sont opposés à un projet, cela fait tout simplement injure à la démocratie.

Ben segur lo debat sus lei retiradas nos interpela, pasmens se ne'n parlam pas fòrça. Sabem que, entre nòstrei legeires totei seràn pas d'acòrd. Au revenge se garçar de la democracia quau que siegue son biais de s'exprimir, aquò nos desagrada. 



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.