Flambèu catalan

Les élections catalanes du 21 décembre ont à nouveau montré que la moitié de la population souhaite la République et le divorce avec l'Espagne. Elles signent la déroute de la catastrophique gestion de crise du pouvoir espagnol. Elles interrogent enfin tous les Européens sur la qualité de leurs propres démocraties.

Adonc vaquí l’ora dei resultats. E de se dire : « tot aquò per aquò !? ».






            partager partager

Cochinchina


2014 est aussi l'anniversaire de la fin de la guerre française d'Indochine. Où nous avons également laissé nos "Harkis" d'Asie, peuples manipulés par le colonisateur français, puis laissés à la disposition du vainqueur.



Cochinchina
Leis aniversaris m'agradon. Mi permeton d'aguer un regard critique sus lo passat, cada anada a l'asard dei datas

En 1864, li a just 150 ans, mon rèire grand Jan Abbe, naissut en 1840, participava a la conquista de la Cochinchina, per la glòri d'aquel arlèri de Napoleon lo pichin. Avié tirat lo marrit numerò a Frejus e donat 7 ans de sa vida a la "Royale".

Era anat a pè a Tolon puei encara a pè de Rennes a Brest per l'embarcament. N'aguèt talament sa forra passat quauquei mes, qu' escriguèt a son paire que vènde sa part de bèn per pagar un remplaçant, mai lo paire avié refusat.

Li a 50 ans, en 1954, après la desfacha de Dien Bien Phu, la França abandonava l'Indochina (lei darniers sordats francés avién partit en 1956). 

Lei tribus montanhardas avien pres lei parts dei Francés contra lei Vietnamians qu'avien raubat sa tèrra en leis òublijant de si recatar sus leis auturas sènsa ressorças.

Se ne'n parla gaire encuei dei Mongs, dei Banarts et deis autrei montanhòus, vitimas dei colonisaires. Mai mèfi, lo politicament corrècte nos empacha de parlar mau dau partit au poder au Vietnam.

Dimanche 23 Février 2014
Andrieu Abbe




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d'Aquí 302 chasse le sanglier !
Dison que...

"L’independencia de Catalonha mi fa pas pantalhar"

Gilbert Combe anime l'atelier de théâtre de l'Institut d'Estudis Occitans des Alpes-Maritimes. Il nous a adressé cette prise de position en décembre.

Quand leis Angles votèran per si desseparar d’Europa mi sentiguèri, coma dire, pas flame : un pauc malurós, un pauc deçauput, un pauc en colèra contra aquelei qu’avián causit  de virar l’esquina a la familha europenca e tot aquò tanben per leis anglés maluros, que volián restar  mé nosautrei. 


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.