Un projet de Loi pour divorcer le provençal de l'occitan!

Le député maire de Chateaurenard s'est laissé berner par un collectif largement financé par le Conseil Régional, dans le but de légiférer que le blanc est noir, et que la lune est l'astre du jour.

Notre provençal coupé de sa famille, la langue d'Oc, telle que l'a définie Frédéric Mistral dans un fameux dictionnaire qui fait toujours référence ? Mais oui ils l'ont fait ! Ils n'y comprennent tien mais ils l'ont fait.






            partager partager

Caçaire-jugaire de Djembé Vincent Zanetti encanta son monde a Correns


CORRENS. Le musicien suisse est original. Membre de la confrérie des chasseurs Dozos du Mali, il s’est laissé conduire par les événements, et a bien fait.



« Me siáu sempre laissat menar pèr la vida, e un jorn siáu estat aspirat de l’autre costat dau miralh » resuma Vincent Zanetti, per explicar, se se pòu, coma aquel enfant de borgés soisse es vengut un dei griòts màgers de la confrariá Dòsònia.
 
Convidat a parlar de son camin artistic, qu’es segur tanben un camin de vida, lo musician jugaire de Djembé veniá de capitar de bèus moments de gràcia dins un concèrt de son duò Kala Jula, que mena amé lo guitarrista Samba Diabaté. Tot aquò segur ai Targas Musicalas de Correns (83) que vènon de plegar sa vintena edicien, dau 2 au 4 de junh.
 
« Musicas pantaiadas, frontieras escafadas » èra lo titre dau debat d’aquela edicien, e Vincent Zanetti, pereu cronicaire dei musicas dau monde a la Radiò Soissa Romanda Espace Deux, li a contat son caminament tant musicau qu’espirituau, fins qu’a devenir una referéncia per son instrument.

Vincent Zanetti, chasseur initié et artiste "qui se laisse porter" (photo MN)
Vincent Zanetti, chasseur initié et artiste "qui se laisse porter" (photo MN)
« Naissut dins una familha borgesa soissa, quatren enfant e solet qu’a refusat d’aprendre lo pianò, siguèri afogat pèr lo Djembé que m’es arribat pèr asard. De fiu en cordura me vaquí au Mali, onte de me vèire jugar dins lei vilatges, lei caçaires de la confreria Dòsònia me l’i fan intrar après qu’una enfant autista muda ague començat a parlar pèr lo premier còp, e pèr dire que valiá la pena de m’entendre. »
 
Lei caçaires Dònsòs son una nòva familha pèr sei novicis. L’iniciacien escafa aquelei de totei lei diferéncias, e Vincent Zanetti l’i serà pas vist coma blanc. « Lo president dau Malí ne’n devendriá sòci que me deuriá lo respècte coma ancian», que sotalinha lo jugaire.
 
« Tot aquò m’es arribat pèr accident. Un eveniment ne’n a entrinat un autre. Me siáu contentat de seguir lo provèrbi african : « se dins un vilatge viés lo monde tèsta en bas, tu tanben marcha sus lei mans ! ». Lo monde jugava de Djembé, ai jugat de Djembé, e vaquí »
 
Kala Jula, son duò, vòu dire : « lo caminament de la sageta  »… Ben vist pèr un caçaire-jugaire, e tanben pèr un percors de vida.

Mercredi 7 Juin 2017
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d'Aquí a besoin de ses lecteurs
Dison que...

Francophonie disqualifiée à tout jamais

Faire du français le phare culturel qu'attendent les défenseurs de la diversité culturelle de par le monde, mais tout en balayant cette diversité dans la société française.

Passons sur les ambitions délirantes du président Macron en ce qui concerne l’avenir de la francophonie. Il envisage de tripler le nombre de locuteurs d’ici 2050 et d’en faire la première langue d’Afrique.
Francophonie disqualifiée à tout jamais


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.