Aquò d'Aqui

Lo Consèu Constitucionau enebis l’ensenhament immersiu d’une lenga regionala dins l’ensenhament public

Votée à une large majorité de députés le 8 avril, la loi Molac était contestée par des députés macronistes, appuyés concrètement par le ministère de l’Enseignement, JM Blanquer. Le Conseil Constitutionnel a invalidé la disposition majeure de la loi, et est allé jusqu’à nier le droit de parler sa langue dans un établissement public.

 

“Que modifican d’urgencia la Constitucion !” Es amb’aquela crida que Paul Molac, inspirator, redactor et defensor de la lèi qu’ara a son nom, a reagit a l’anoncia de l’avis dau Consèu Constitucionau, tombat aqueu matin dau 21 de mai.

Le Conseil Constitutionnel à l'œuvre (photo CC DR)

















            partager partager

Beltrame au present


Le chanteur et conteur disparu en 1989 aurait eu 80 ans cette année. Le Cep d’Oc lui a consacré une soirée à l’Ostau de Provença d’Aix pendant que l’association Les Amis de Gaston Beltrame édite un CD de ses chansons.



Beltrame au present
La vidèo deis annadas 1980 lo fa vèire que canta en francés a l’escasença d’un espectacle que farà au teatre Comedia, aqueu de Neyton.   

Puei  lo vaquí sus lo plateu de… Vaquí, quand Miquela Bramerie lo presentèt, a pauc près au meme moment, e canta, casqueta sus l’aurelha, una cançon de nèrvis…
 
Aqueu simpatic provocator de la scena, èra libertari, pasmens longtemps atrivat per lo Partit Comunista onte gardarà d’amics vertadiers.

Mèstre d’escòla, afogat de l’òbra dei trobadors occitans, istorian de son recanton varés d’Oliulas, ecologista, militant occitanista… auriam de pena a dire quau èra Gaston Beltrame, lo cantaire e contaire occitan qu’a laissat un sovenir esmogut a tant de gents.
 
Auriá agut 80 ans en 2012, se la vida aguèsse pas decidit de l’abandonar lo 2 julhet de 1989. E coma es, en 2014, la vintena annada que Tonin Ollès, son amic, fai l’armanac de Mesclum, a vougut festejar Beltrame.

L'artiste reste présent avec un CD

Es coma aquò que lo Cep d’Oc a convidat de monde, divendres 17 de janvier, per una vesprada qu’a permés de vèire aquélei vielhei vidèos que, mai que d’un còup, l’Institut Nacionau de l’Audiòvisuau entrepacha de n’en profiechar plenament.
 
La companha de Gaston Beltrame, Elisa, èra venguda e, un còup evocadas galejadas e jòia de viure dau cantaire desapareissut,

Tonin Oliès a desvelat l’eveniment de la vesprada : l’associacion « Leis amics de Gaston » an editat un CD am’una dotzena de cançons de Beltrame. « Gaston Beltrame au present », es son títol, se pòu comandar a : tel. 04 94 63 25 42 e elise.beltrame@wanadoo.fr

Article écrit en graphie classique avec les précisions lexicales de Reinat Toscano.



Dimanche 19 Janvier 2014
Michel Neumuller



Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Notre numéro de juin
Dison que...

Le Conseil Constitutionnel contre Toute la Loi Molac ?

Le Conseil Constitutionnel n'examine que l'article visé par la saisine, officiellement. Mais en sommes nous vraiment certains ?

Michel Neumuller

Le 22 mai au plus tard les membres du Conseil Constitutionnel auront rendu un avis sur la constitutionnalité du texte de loi, voté à une très large majorité le 8 avril au Parlement, concernant les Langues Régionales.

 

Que peut-on attendre des soi-disant “sages”. Sans doute rien de bon. Mais…




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.