Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (15)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. Quinzième semaine…

Ouvrage édité par l'Aeloc
L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .






Rompedura

La nouvelle Assemblée Nationale verra entrer les députés RN comme jamais. Une rapide analyse sortie des urnes nous dit partiellement pourquoi : ils sont élus là où les ruraux n'en peuvent mais, là où ont socialement fui les déclassés des villes. Ce que montre ce scrutin c'est que la fracture sociale est aussi territoriale.

Amb la nòva Assemblada Nacionala, es ti que faudrà li vèire lo senhau d’un reviscolament de la gaucha, fòrça (tròp?) diversa, o la confirmacion que l’extrema drecha planta cavilha definitivament dins lo paisatge politic  ? O fins finala aqueleis eleccions aurián fa mòstra que lo desesper sociau assaja de trobar un solucion politica ?















            partager partager

Beltrame au present


Le chanteur et conteur disparu en 1989 aurait eu 80 ans cette année. Le Cep d’Oc lui a consacré une soirée à l’Ostau de Provença d’Aix pendant que l’association Les Amis de Gaston Beltrame édite un CD de ses chansons.



Beltrame au present
La vidèo deis annadas 1980 lo fa vèire que canta en francés a l’escasença d’un espectacle que farà au teatre Comedia, aqueu de Neyton.   

Puei  lo vaquí sus lo plateu de… Vaquí, quand Miquela Bramerie lo presentèt, a pauc près au meme moment, e canta, casqueta sus l’aurelha, una cançon de nèrvis…
 
Aqueu simpatic provocator de la scena, èra libertari, pasmens longtemps atrivat per lo Partit Comunista onte gardarà d’amics vertadiers.

Mèstre d’escòla, afogat de l’òbra dei trobadors occitans, istorian de son recanton varés d’Oliulas, ecologista, militant occitanista… auriam de pena a dire quau èra Gaston Beltrame, lo cantaire e contaire occitan qu’a laissat un sovenir esmogut a tant de gents.
 
Auriá agut 80 ans en 2012, se la vida aguèsse pas decidit de l’abandonar lo 2 julhet de 1989. E coma es, en 2014, la vintena annada que Tonin Ollès, son amic, fai l’armanac de Mesclum, a vougut festejar Beltrame.

L'artiste reste présent avec un CD

Es coma aquò que lo Cep d’Oc a convidat de monde, divendres 17 de janvier, per una vesprada qu’a permés de vèire aquélei vielhei vidèos que, mai que d’un còup, l’Institut Nacionau de l’Audiòvisuau entrepacha de n’en profiechar plenament.
 
La companha de Gaston Beltrame, Elisa, èra venguda e, un còup evocadas galejadas e jòia de viure dau cantaire desapareissut,

Tonin Oliès a desvelat l’eveniment de la vesprada : l’associacion « Leis amics de Gaston » an editat un CD am’una dotzena de cançons de Beltrame. « Gaston Beltrame au present », es son títol, se pòu comandar a : tel. 04 94 63 25 42 e elise.beltrame@wanadoo.fr

Article écrit en graphie classique avec les précisions lexicales de Reinat Toscano.



Dimanche 19 Janvier 2014
Michel Neumuller



Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí aura soif en juin

Dison que...

Caminada de las Fiertats capitada a Rodés

Laurie Privat a suivi, en y participant, la marche des fiertés de Rodez. Elle témoigne donc de la langue occitane disant la diversité, totalement.

Photo Laurie Privat DR

Lo 21 de mai de 2022 èra marcat sus mon agenda dempuèi un brave moment. Èra lo jorn de la primièra marcha de las fiertats a Rodés, organizada per l’associacion Alertes.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.