Aquò d'Aqui

2021...

Aquò d'Aquí vous souhaite la meilleure année possible et sera aux côté de tous ceux qui défendent activement la transmission de notre langue d'oc.

A tous ceux qui ont fermé la porte de 2020 en criant “bon débarras, année de m…”, nous devons hélas le dire, 2021 risque de ne pas être meilleure pour la convivialité, et le retour de flammes économique brulera plus qu’il ne réchauffera. Désolé de ne pas être optimiste. Nous adorerions pourtant !

 


















            partager partager

Ségo effarouche les loups


La ministre autorise plus de "prélèvements" de loups. En fait si on veut vraiment protéger les troupeaux il faudra autoriser les bergers à les défendre. C'est là que ça coince. Etre efficace pour les uns risque de rendre impopulaire près des autres...



Andrieu Abbe
Andrieu Abbe
Ségolène Royal, menistra de l'Ecologié, a sinhat un papafard auçant lo quota d'eliminacien dei lops, lobàs e lobatons de 24 a 36 cada an. Se èri lop, mi farieu gaire de marrit sang. 

En fait le choix, loup ou pastre, est incontournable

Lei batudas contra lei lops son menadas pèr de gardes de pargues nacionaus e de caçaires dau dimenche qu'an gaire d'eficacitat. En 2013 an tot bèu just tuat uech lops.
 
Parèisse que lei prefets auràn lo drech de metre en plaça de metòdas de caça mai "operatòris".
 
Auran tamben lo drech d'autorisar dins lei Pargues Nacionaus de "tirs d'effarouchements" contra lei lops.
 
Aquò m'espanta de legir de decisiens tant colhonas. Se fas corre lei lops de Buelh anaran a Peona e se lei fas corre de Peona anaràn a Guilherme ! An pas pensat a n'aquò dins lei burèus climatisats dau menistèri.
 
Se voliam eliminar 36 lops dins l'an convendrié de donar ai pastres la permissien de lei tirar. Oficialament li aurié 250 lops en França. Probable que n'i a doei còps mai. Tengut còmpte de la prolificitat dei lobàs, 36 lops de mens dins l'efectiu chanjarà ren per lei pastres mai farà bramar lei prò-lops.
 
Emé aquelei mitats de soluciens, Ségolène farà ren bolegar e lei pastres patiran encara mai deis atacas de lops. Li a quauquei mes, Didier T. que n'avié sa forra de veire sei fedas saunadas a bolegat un pauc fòrt un garde e aquò a gaire agradat ais autoritats.
 
Se volèm escapar a de drames taus que de mòrts d'òmes, convendrà de chausir entre lo pastre e lo lop.
 
Dau temps que lei pastres èron nombros, que li avié pas de Smic, pas de lèi dei 35 oras, que si podié faire d'escabotons per miès si parar dei lops, la coabitacien si fasié puslèu mau que ben.
 
Encuei si pòu pus. Quau dei dos volèm gardar sus lei pendìs dei montanhas? Fa d'anadas qu'escrivi qu'es la soleta solucien. L'atualitat mi dona reson. Mai d'aquela chausida finala entre lo lop e lo pastre, ges de responsable politique nen prendrà la responsabilitat.
 
Ségolène la promiera a ges d'enveja d' "effaroucher" leis electors.

Mardi 23 Septembre 2014
Andrieu Abbe




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche
Distanciau e presenciau dins l’Aquò d’Aquí de març


Dison que...

Parler occitan, l'avenir

Rodin Kaufmann sort ces jours-ci son nouvel album, Pantais clus, fruit d'un long travail. Et sinon, que fait-il ? Il retourne à l'école ; de là il échange et nous parle des identités.

En ce moment entre autres choses j’interviewe des enfants. On parle du temps, des souvenirs et des souhaits. Aujourd’hui j’étais à l’école primaire Mandela de Béziers. En face de moi il y avait Birgul et Oumaima, qui sont en CE1, et elles apprennent le français et l’occitan en même temps.
Rodin Kaufmann (photo MN)


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.