Aquò d'Aqui


Lo dire d’Elie Lebre (14)

Comment un paysan provençal du XXème siècle disait son temps, les saisons, le bon sens... dans sa langue de tous les jours. quatorzième semaine.

Edité par l'Association pour l'Enseignement de la Langue d'Oc

L’agriculteur érudit et curieux Elie Lèbre (Cucuron –  Luberon : 1920-91) par bonheur rencontra l’occitaniste Madeleine Jaquier, et le fruit d’années de collectage nous a permis d’en savoir beaucoup sur la manière vivante et quotidienne de parler provençal.
 
Avec l’aimable autorisation d’Alain Barthelémy-Vigouroux qui a organisé la masse de notes et d’enregistrements issus de ce travail, nous vous en offrons un morceau chaque semaine, en vous recommandant d’acquérir le livre édité par l’Association Pour l’Enseignement de la Langue d’Oc .


















            partager partager

Lo vòte melenchonista èra occitan


Les cartes du vote de Macron-Le Pen-Mélenchon à l'issue de ce premier tour montrent que le troisième a nettement obtenu ses voix dans le Midi.



Lo vòte melenchonista èra occitan

Adonc li a un vòte occitan…

 

Amé 37 % Jean-Luc Mélenchon arriba en tèsta a Tolosa, e tot parier a Marselha, mai amé « ren que » 31 %. E la ràdio France Info, que consacra un article e tres cartas au vòte dei tres premiers d’aquel escrutinh dau 10 d’abriu, confierma coma aqueu vòte mélenchonista se concentra entre frontièra italiana e espanhòla.


Leis Aups occitanas, la Cevena, Montpelhier, fins qu’ai Pireneus, una bèla part dau Nòrd Occitan… e Paris votan lo mai per lo candidat dau testarditge nacionalista de gaucha, que per son tresen assai, auriá poscut pervenir au segond torn d’aquela presidenciala.

 

Perqué li a escapat ? Es pas nòstre subjèct, que degun es lest a agotar tant lei responsas serián complèxes. Mai una causa es segura, lo monde a pas votat insomés entre Alsaça e Sud Bretanha, nimai dins tota la plana sota Paris.

 

E tanben li a agut un vòte Le Pen, mai aqueu, es occitan… entr’autrei : tòca tot lo territòri manca aqueu deis aglomeracions que comptan au nivèu economic e que concentran leis activitats culturalas que demandan un budgèt : Lion, Nantes, Tolosa, Marselha, Paris segur… Lo monde dei ciutats qu’entraïnan lo desvolopament economic, aqueu, a votat Emmanuel Macron. Lo vòte dau president-candidat tòca l’oest, justament aquela Leura atlantica, lo relarg de Bordèu, o aqueu de Paris, la Normandia onte se pòdon concentrar la granda part de l’activitat economica dau sector terciari.

 

Es ara de vèire se, dins doas setmanas, lo vòte blanc que podriá aprofiechar premier a Marine Le Pen, se concentrarà ailà onte justament lo monde a puslèu votat Insomés.

Le vote territorial des électeurs de Emmanuel Macron, Marine Le Pen et Jean-Luc Mélenchon au premier tour de l'élection présidentielle 2022 (photo France Infos DR)
Le vote territorial des électeurs de Emmanuel Macron, Marine Le Pen et Jean-Luc Mélenchon au premier tour de l'élection présidentielle 2022 (photo France Infos DR)

Lundi 11 Avril 2022
Aquò d'Aquí





1.Posté par Gerard Tautil le 14/04/2022 15:42
Que nani Monsur n! De tot biais sensa lo mieu.

Era un vòte en Occitania mai pesqui pas occitan., segon un vejaire cartografic... franhimand!
Nos rèsta de faire una autra analisi sus çò que rèsta de l'esperit occitan au nònstre. Es aqui lo problèma vertadier enluec de far viure un non sens ...pron jornalistic.

Gerard Tautil

2.Posté par SERRADELL Andreu le 14/04/2022 16:48
Melenchón : nacionalista ? de segur nacionalista franciman e pas brica occitan pr'amor qu'es un racista anti-occitan que se trufa dels occitans que parlan francés ambe l'accent de lor lenga ancestrala, aniquilada pels francimans e qu'a votat contra la lei Molac.

Ai vergonha de totes los occitans qu'an causit Melenchòn, aquel arlèri milionari;

Ara, cal far defòra lo Macron, autre anti-occitan que nos insolenta . Cal que torne en çò de son mestre ROTHSCHILD !

3.Posté par Joan Ros (Jean Roux) le 15/04/2022 09:27
Vòte Mélancon, vòte occitan?



Voliá reagir a vòstre article, lo vòte Mélanchon un vòte occtan? Se podriam

pausar la question quand sabèm que per lo vòte alh parlament de la lei Mollac,

LFI votèt come un sol òme e una sola femna contre ! Que mai que jamai

Mélanchon e sas tropas son d’un centralisme Jacobin afirmat e que lor

posicionament sobre Corsèga es mai qu’ambigüa. Adoncas i a verament de se

pausar la question sobre l’equacion, vòte Mélanchon egal vòte occitan.

Personalament n’ai quauques dobtes. Çò que benlèu seriá interessant

d’estudiar de prèp, mai se tanben aquò pausa fòrça questions, aquò’s lo

vòte de Lassale. Sa geografia (per çò qu’ai pogut veire) es saique segur

dins lo Sud-oèst e dins los Pirinèus, mas se tròba tanben dins lo sud delh

Massís central, coma amai en Corsega. Probable que Lassale seriá benlèu pas

un pòrta bandèira per deman mas son electorat seriá d’èsser considerat de

biais. Joan Ros

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche

Aquò d’Aquí en mai

Dison que...

La ruralité a forte identité, l'oubliée des blocs politiques

La décentralisation c'est le thème que les candidats les plus en vue de la présidentielle ont mis sous le tapis. Et pourtant, c'est là que se concentrent problèmes et frustrations.

Nous l'avons remarqué, durant la campagne pour l'élection présidentielle, la place et l'avenir des territoires, des pays, a été pratiquement absente, en tout cas dans la propagande des trois premiers candidats. Pourtant, la question du pouvoir d'achat, qu'ils ont tous abordé abondamment, dépend bel et bien de la place qu'on occupe dans le pays.



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.